Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er trygt her i Norge, dere får heller stappe i dere andre tabletter hvis det er bekymring.

Anonymkode: 8494d...c4e

Warrior skrev (3 timer siden):

Nei det har jeg ikke. Har ikke tenkt å kjøpe heller. Er ikke redd for at noe sånt skal skje her :) Ikke i vår tid. Ikke barna våre sin tid heller. Dette går bra. 

Enmanelskeråhate skrev (5 timer siden):

Ja er det ikke korona så er det kjernevåpen😂

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det ene avløser det andre... :P

Anonymkode: d80e0...6c1

Hva skal alle dere gjøre den dagen det ikke er noe å være hysterisk over? 

Anonymkode: 7e54f...0f7

Hvis det blir atomkrig trenger dere ikke jod… 

Anonymkode: fb19c...c38

Enmanelskeråhate skrev (5 timer siden):

Herregud 😂😂

Merkelig at dere gjør narr og oppfordrer folk til å gå i mot myndighetenes anbefaling om egenberedskap. Det står tross alt jodtabletter på lista over ting alle bør ha hjemme. 

https://www.sikkerhverdag.no/din-beredskap/hendelser-og-kriser/beredskap-i-hjemmet/ 

Anonymkode: bedca...963

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Merkelig at dere gjør narr og oppfordrer folk til å gå i mot myndighetenes anbefaling om egenberedskap. Det står tross alt jodtabletter på lista over ting alle bør ha hjemme. 

https://www.sikkerhverdag.no/din-beredskap/hendelser-og-kriser/beredskap-i-hjemmet/ 

Hvis du først skal sitere meg så kan du ta med alt jeg har sagt i tråden slik at konteksten kommer fram, slik det er nå tillegger du meg meninger jeg ikke har.

Anonymkode: d80e0...6c1

Skrevet

Kjøpte for 2 år siden, men vi har flyttet i mellomtiden, så nå vet jeg ikke hvor de er🤔

Skrevet
hufsa87 skrev (7 timer siden):

Er dette noe som er lurt å kjøpe inn? 
hvorfor-hvorfor ikke?

Nei, men jeg tenkte på det da jeg så nyhetene tidligere i dag

Anonymkode: 1c32b...9e0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Må det være jodix? Eller kan en stappe i seg jod som er sånn kosttilskudd? 

Anonymkode: d2b2f...f58

Det er ikke nok jod i vanlig kosttilskudd…

Anonymkode: 53487...a80

• Liker 2
Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Jeg bekymrer meg særdeles lite og har ikke tenkt at dette blir nødvendig. Har heller ikke noe på den lista som myndighetene anbefaler. 

Anonymkode: c8e1b...5ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du hørt om Tsjernobyl? 

Anonymkode: 591ee...fec

Tjernobyl er ikke atomkrig, det er atomulykke. To forskjellige ting. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis reaktorene i Tsjernobyl blir aktivert så er det ikke trygt lenger. 

Anonymkode: 6eff4...213

De blir jo ikke aktivert😂 Det er ikke mulig å gå inn til reaktorene en gang. Herlighet, så lite folk kan😂 Russerne er ikke så dumme at de setter i gang noe som utsletter hele Europa😂

• Liker 6
Skrevet

Har ikke råd til sånn, får minste sats på AAP og ligger allerede snart i minus...

Anonymkode: 7d245...4c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tights.no har igjen enda. 

Anonymkode: 1d52b...458

Link? Finner det ikke...

Anonymkode: c5c44...d2a

Skrevet

Ja, det har vi hatt i hus de siste årene.
Bor i Finnmark, og det er ikke spesielt langt til Kolahalvøya dersom det skulle komme store utslipp derifra. Russiske atomubåter trafikker også farvannene med jevne mellomrom. Hvis ulykken først inntreffer er det greit å ha tablettene i skapet. Ikke kostet de allverdens heller.

Nå som det utkjempes kamper i nærheten av Tsjernobyl kan det brått være vi får beskjed om å ta jod.

Forøvrig er det fremdeles områder i Norge hvor dyr må testes for radioaktivitet før de kan bli menneskemat, som følge av Tsjernobyl-ulykken.

Anonymkode: 3533f...8d7

Jo, koster mye for de som har minimalt med penger i Norge...lett for rikinger som deg å si at de ikke er dyre

• Liker 3
Skrevet

Nei. Og har Vlad gått så til dei gradar frå vettet at vi treng det, trur eg ikkje jod-tablettar vil vere nok. 

• Liker 1
Gjest blåbærpike
Skrevet

Ja. Fikk en informasjon om hva man burde ha i beredskap i postkassen for noen år siden, og endte da med å kjøpe inn alt og ha et lite nødlager i boden. 

Skrevet

Tror ikke det blir atomkrig mot oss i Norge. Men det kan skje en ulykke eller at Russland er så idiot at de tar en bombe bare for å vise seg frem. 

Poenget med jod er strålingen som driver mot oss med vinden. For eksempel, hvis det skjer en ulykke i atomkraftverket i Skottland og vinden er riktig og det er storm så kan strålingen komme til oss på Vestlandet innen 15 min. 

Anonymkode: db141...a88

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jo, koster mye for de som har minimalt med penger i Norge...lett for rikinger som deg å si at de ikke er dyre

Riking? Mener de kostet i underkant av 200kr da vi kjøpte det. Men beklager hvis jeg tråkket noen på tærne.

Anonymkode: 3533f...8d7

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette.

Perelandra, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hysj. Jeg vil hamstre i fred.

Anonymkode: 4c75e...de5

Put’n back!

Gjest Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har ikke gjort narr av noe som helst eller oppfordret folk til å gå i mot anbefalinger? Jeg svarte på spørsmålet jeg har ikke jod og har ikke tenkt å kjøpe nå. At jeg ikke er bekymret og sier dette kommer til å gå bra er ikke å gjøre narr eller be folk la være å kjøpe. Folk må da få kjøpe hva de vil. 

Skrevet

Er dere de samme som hamstret dasspapir på starten av korona?

Anonymkode: 1f057...730

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...