Gjest Benni9 Skrevet 3. mars 2022 #901 Skrevet 3. mars 2022 Kjøpte en pakke med jodix på apoteket som går ut på dato allerede i september. De på apoteket hadde fått beskjed om at de varer i minst 10år til etter den datoen hvertfall!
_popcorn_ Skrevet 3. mars 2022 #902 Skrevet 3. mars 2022 16 tråder om samme tema er slått sammen. _popcorn_, mod 4
Labbene Skrevet 4. mars 2022 #903 Skrevet 4. mars 2022 Leste at grensen i Tyskland var 46 år...så tror det kan være lurt å ha Jodix selv om man er over 40. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #904 Skrevet 4. mars 2022 Med dagens nyhetsbildet så kan uhell ved atomkraftverket i Ukraina skje når som helst så for å være føre var tenker jeg å høre med dere skal man få små barn til å ta jodtabletter hvis uhellet er ute? Jeg har en treåring som nekter å ta alt av medisiner i pilleform, kan man knuse jodtabletten og gi den som pulver eller blandet med vann? Noen som vet?❤️ Anonymkode: 22c60...96b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #905 Skrevet 4. mars 2022 Du kan knuse og blande inn i smoothie, det skal jeg gjøre med min 2åring. Anonymkode: e3dec...516 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #906 Skrevet 4. mars 2022 At du søker slik informasjon på et forum, synes jeg er hårreisende. Om du ikke vet, bør du høre med helsepersonell/apotek, ikke et forum med vilt fremmede mennesker som kan spy ut ting som kan være skadelig. Anonymkode: c6404...a45 8 2
gjest:) Skrevet 4. mars 2022 #907 Skrevet 4. mars 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Med dagens nyhetsbildet så kan uhell ved atomkraftverket i Ukraina skje når som helst så for å være føre var tenker jeg å høre med dere skal man få små barn til å ta jodtabletter hvis uhellet er ute? Jeg har en treåring som nekter å ta alt av medisiner i pilleform, kan man knuse jodtabletten og gi den som pulver eller blandet med vann? Noen som vet?❤️ Anonymkode: 22c60...96b Den kan svelges hel, knuses, tygges eller blandes i vann. https://www.vitusapotek.no/livsstil-og-kosthold/livsstil/jodtabletter-ved-atomulykke/a/A128001 https://dsa.no/atomberedskap/jodtabletter 2 1
Kaneel Skrevet 4. mars 2022 #908 Skrevet 4. mars 2022 Du skal da ikke gi jodix om det er atom utslipp i Ukraina! Det ska kun gies ved LOKALE utslipp! 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #909 Skrevet 4. mars 2022 gjest:) skrev (11 minutter siden): Den kan svelges hel, knuses, tygges eller blandes i vann. https://www.vitusapotek.no/livsstil-og-kosthold/livsstil/jodtabletter-ved-atomulykke/a/A128001 https://dsa.no/atomberedskap/jodtabletter AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du kan knuse og blande inn i smoothie, det skal jeg gjøre med min 2åring. Anonymkode: e3dec...516 Takk folkens❤️ Da vet hvordan vi skal løse det. ts Anonymkode: 22c60...96b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #910 Skrevet 4. mars 2022 53 minutter siden, Kaneel said: Du skal da ikke gi jodix om det er atom utslipp i Ukraina! Det ska kun gies ved LOKALE utslipp! Eh.. jo! Radioaktiviteten kan øke dramatisk også her. Myndighetene vil gi råd om dette skulle skje. Anonymkode: 48fcd...3cf 4 2
Gjest ATLAS6 Skrevet 4. mars 2022 #911 Skrevet 4. mars 2022 Labbene skrev (4 timer siden): Leste at grensen i Tyskland var 46 år...så tror det kan være lurt å ha Jodix selv om man er over 40. Nei. Grensen er 40.
Imsdalen Skrevet 4. mars 2022 #912 Skrevet 4. mars 2022 (endret) Siterte feil Endret 4. mars 2022 av Imsdalen Siterte feil
Loboto Skrevet 4. mars 2022 #913 Skrevet 4. mars 2022 De varer lenge over holdbarhetsdato, dette er testet. Kommunens nødlager til befolkningen her jeg bor gikk ut på dato i 2003. 2
Imsdalen Skrevet 4. mars 2022 #914 Skrevet 4. mars 2022 (endret) Labbene skrev (5 timer siden): Leste at grensen i Tyskland var 46 år...så tror det kan være lurt å ha Jodix selv om man er over 40. Det stemmer. https://www.jodblockade.de/en/iodine-tablets/the-correct-dosage/ https://www.bfs.de/EN/topics/ion/accident-management/emergency/fukushima/iodine-blockade.html Endret 4. mars 2022 av Imsdalen 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. mars 2022 #915 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med dagens nyhetsbildet så kan uhell ved atomkraftverket i Ukraina skje når som helst så for å være føre var tenker jeg å høre med dere skal man få små barn til å ta jodtabletter hvis uhellet er ute? Jeg har en treåring som nekter å ta alt av medisiner i pilleform, kan man knuse jodtabletten og gi den som pulver eller blandet med vann? Noen som vet?❤️ Anonymkode: 22c60...96b Du mener Jodix? Du knuser det og gir i søtt pålegg/drikke.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #916 Skrevet 4. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: At du søker slik informasjon på et forum, synes jeg er hårreisende. Om du ikke vet, bør du høre med helsepersonell/apotek, ikke et forum med vilt fremmede mennesker som kan spy ut ting som kan være skadelig. Anonymkode: c6404...a45 Slapp av, det er mulig å være både kildekritisk og bruke KG til å stille spørsmål samtidig. Anonymkode: 14719...b10 1 1
Kaneel Skrevet 4. mars 2022 #917 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh.. jo! Radioaktiviteten kan øke dramatisk også her. Myndighetene vil gi råd om dette skulle skje. Anonymkode: 48fcd...3cf Ehhh, ja! Men rådet om å gi jodix gjelder kun ved lokale hendelser! Ikke ved langdistanse! Faktisk kan jodix ha svært uheldige konsekvenser ved inntak å er ikke noe man skal ta lett på! Det skal taes innen en ramme på 4 timer etter atomhendelse lokalt 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. mars 2022 #918 Skrevet 4. mars 2022 Kaneel skrev (2 minutter siden): Ehhh, ja! Men rådet om å gi jodix gjelder kun ved lokale hendelser! Ikke ved langdistanse! Faktisk kan jodix ha svært uheldige konsekvenser ved inntak å er ikke noe man skal ta lett på! Det skal taes innen en ramme på 4 timer etter atomhendelse lokalt Man tar det KUN om myndighetene sier det.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #919 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Med dagens nyhetsbildet så kan uhell ved atomkraftverket i Ukraina skje når som helst så for å være føre var tenker jeg å høre med dere skal man få små barn til å ta jodtabletter hvis uhellet er ute? Jeg har en treåring som nekter å ta alt av medisiner i pilleform, kan man knuse jodtabletten og gi den som pulver eller blandet med vann? Noen som vet?❤️ Anonymkode: 22c60...96b tenker at man ikke skal gjøre noe jeg får man faktisk får beskjed av mydighetene. Dette har blitt utrolig hysterisk dessverre Anonymkode: c4973...33e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #920 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): tenker at man ikke skal gjøre noe jeg får man faktisk får beskjed av mydighetene. Dette har blitt utrolig hysterisk dessverre Anonymkode: c4973...33e Det er jeg fullstendig klar over. Vårt barn vil ikke få jodtablett med mindre myndighetene gir uttrykk for at folk skal ta det. ts Anonymkode: 22c60...96b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå