Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
appelsinjuice skrev (1 minutt siden):

Herlighet, egoismen lenge leve 🤦‍♀️

Her har vi kjøpt en pakke, for å klippe pillebrettet i to og gi den andre halvdelen av pakken til øvrig familie. 

Har du mottat pakken? Det er en boks, ikke noe pillebrett.

Anonymkode: 66c2e...82a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du mottat pakken? Det er en boks, ikke noe pillebrett.

Nei, fikk reservert en pakke (eller boks, da) som skal hentes i dag. Og dersom det er en boks så åpner vi den og putter halvparten i en annen boks da, som vi setter igjen hos familien. Problem løst :) 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi har to hytter, og jeg ønsker å ha liggende en boks hvert sted. Ergo trenger jeg tre bokser.

Man skal bare ta 1 tablett. Så om dere er 10 i husstanden trenger du kun 3 10pk 

Anonymkode: aa248...fae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du får det til å høres ut som jeg er jod-ansvarlig i familien. Min mann og barn har også bruk for, og det er ikke gitt, at vi ferierer på samme hytte.

Huff, må jo være slitsomt dette for deg. 

Anonymkode: 054d5...9f6

• Liker 7
Gjest Letharia
Skrevet (endret)
appelsinjuice skrev (6 minutter siden):

Herlighet, egoismen lenge leve 🤦‍♀️

Her har vi kjøpt en pakke, for å klippe pillebrettet i to og gi den andre halvdelen av pakken til øvrig familie. 

Jeg liker deg! 👏🏼

Endret av Letharia
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Haha herregud... Det er mangel på jod og apotekene har alle i sving for å få det ut i butikk, å så kommer slike som deg og hamstrer, så du får en boks på alle hyttene dine. En ting er at du gjør det, men at du i tillegg må innrømme det. Eier du ikke skam? Var du en av de som "tilfeldigvis" kjøpte 5 pakker dopapir og 10 bokser  med kjøttdeig i mars 2020 også?

Anonymkode: d0a23...15c

Helt sikkert. Og som kjøper 25 pakker surkål når det er priskrig før jul.

Anonymkode: d06ef...9a9

• Liker 1
Skrevet

Det er jo bare de under 40 som skal ta. Og gravide. Så her i huset er det bare 3 barn som trenger. Skulle ønske de solgte i mindre forpakninger.

Anonymkode: 01950...a29

• Liker 5
Skrevet
appelsinjuice skrev (5 minutter siden):

Nei, fikk reservert en pakke (eller boks, da) som skal hentes i dag. Og dersom det er en boks så åpner vi den og putter halvparten i en annen boks da, som vi setter igjen hos familien. Problem løst :) 

🤦‍♀️ Den skal ikke åpnes! Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå. Det går kraftig utover holdbarheten.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte en pakke jodix for et par år siden. Har hatt 4 piller hjemme, 3 i veska og 3 i bilen. Sånn i tilfelle. Man bør jo ta det så fort som mulig, så da har jeg uansett hvor jeg befinner meg. 4 personer i familien.

Anonymkode: 257e0...8b9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Huff, må jo være slitsomt dette for deg. 

Anonymkode: 054d5...9f6

Neida, jeg har det ganske så greit. Tror nok du er litt misunnelig der du sitter med dårlig økonomi.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

🤦‍♀️ Den skal ikke åpnes! Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå. Det går kraftig utover holdbarheten.

Link?

Anonymkode: f5c41...816

Skrevet

De jeg har er i blisterpakning, ikke boks.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte en pakke jodix for et par år siden. Har hatt 4 piller hjemme, 3 i veska og 3 i bilen. Sånn i tilfelle. Man bør jo ta det så fort som mulig, så da har jeg uansett hvor jeg befinner meg. 4 personer i familien.

De tablettene er boss. Kan ikke gå rundt med løse tabletter i flere år.

• Liker 1
Skrevet

Link?

Logikk. Snakk med en farmasøyt om du har tungt for det.

Skrevet

De jeg har er i blisterpakning, ikke boks.

Det får man ikke i dag ihvertfall.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida, jeg har det ganske så greit. Tror nok du er litt misunnelig der du sitter med dårlig økonomi.

Tror du trenger en hobby utenfor den virtuelle verden.

Anonymkode: aabc9...09f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har en pakke liggende hjemme. 

Er det noen som vet dersom eventuelle atomangrep vedvarer, om man da skal ta flere tabletter eller om den ene tabletten varer lenge i systemet? 

Anonymkode: 4abbc...531

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De tablettene er boss. Kan ikke gå rundt med løse tabletter i flere år.

Klart man kan. Er ikke en skinkepakke det er snakk om

Anonymkode: 6ec3e...db4

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo alle har fått liste i posten. Du har sikkert sett på det som reklame og kastet den

Anonymkode: a4ae7...afe

Det gjorde jeg. Skjønte ikke hva det var før mamma begynte å snakke om "beredskapsliste". Så da måtte jeg jo ut i søpla og grave den frem igjen :ninja:

Anonymkode: 63657...f2f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har en pakke liggende hjemme. 

Er det noen som vet dersom eventuelle atomangrep vedvarer, om man da skal ta flere tabletter eller om den ene tabletten varer lenge i systemet? 

Anonymkode: 4abbc...531

. I noen sjeldne tilfeller kan befolkningen bli eksponert for radioaktivt jod i mer enn 24 timer. Hvis det skjer, kan det være aktuelt for noen befolkningsgrupper å ta en dose stabilt jod hver 24. time i noen få dager. Dette anbefales IKKE for nyfødte, gravide og ammende.

https://dsa.no/atomberedskap/jodtabletter/Spørsmål og svar om jod.pdf

NB! Det vil bli gitt informasjon HVIS og eventuelt NÅR man eventuelt skal innta Jodix!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...