AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #561 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kjære vene, mange har ikke hatt behov for å ha jod-tabletter, gjerne... Som gravid er det anbefalt å ta jod-tilskudd. Men man kjøper jo gjerne ikke inn masse jod man ikke trenger, før man faktisk trenger det. Anonymkode: 1a39d...20a Men kjære vene, Jodix er ikke det samme som jod-kosttilskudd til gravide. Jodix er tabletter man bør ha i beredskap i tilfelle utslipp av radioaktivitet. Anonymkode: 942c6...0c2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #562 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fordi det ikke er økt forekomst av å utvikle kreft i skjoldbruskkjertelen dersom man er over 40. Kilde? Skjer det noe spesielt i skjoldbruskkjertelen den dagen man fyller 40? Anonymkode: 0b2df...819 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #563 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men kjære vene, Jodix er ikke det samme som jod-kosttilskudd til gravide. Jodix er tabletter man bør ha i beredskap i tilfelle utslipp av radioaktivitet. Anonymkode: 942c6...0c2 Jeg kjøpte Jodix for noen år siden, måtte kaste det nå i desember pga det var utgått på dato. Skulle bestille nytt i januar, men glemte det. Det angrer jeg bittert på nå, haha.. Anonymkode: 964af...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #564 Del Skrevet 28. februar 2022 En hendelse i Ukraina er for langt unna til at det vil ha noen innvirkning på oss her, så dette er jo bare hysteri. Om det skjer noe i Norge er vi jo ferdige uansett, da hjelper ikke jod. Anonymkode: 9b786...1c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #565 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tror ts er hysterisk fordi hun ikke får tak i Jodix. Dersom det blir atomutbrudd, er gravide anbefalt å ta én jodix. Men som flere her påpeker, så er ikke en gravid "viktigere" enn andre familier med unge voksne og barn. Anonymkode: a6e47...43a Hysterisk? Vi har isbrytere og atomubåter susende rundt oss. Utrolig å kalle folk hysterisk for å ville ha noe i hus som kan redde ts og babyen hennes fra å få kreft. Ta dere sammen! Vær litt greie med hverandre. Ingen i denne tråden sier de er viktigere enn andre, heller ikke den gravide. Anonymkode: 05f09...4d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #566 Del Skrevet 28. februar 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror ts er hysterisk fordi hun ikke får tak i Jodix. Dersom det blir atomutbrudd, er gravide anbefalt å ta én jodix. Men som flere her påpeker, så er ikke en gravid "viktigere" enn andre familier med unge voksne og barn. Anonymkode: a6e47...43a Syns det er rart at alle føler et så enormt behov for å påpeke at gravide ikke er viktig i denne sammenheng. Selvfølgelig oppleves det like viktig for oss gravide å redde barnet i magen som det oppleves for andre foreldre å redde barnet utenfor magen. Vi har prøvd i votter og vinter for å få til dette elskede barnet i magen - selvfølgelig er det viktig for meg som gravid å få tak i de tablettene. Tør også påstå at i en prioriteringssituasjon burde gravide mellom 18 og 40 prioriteres foran ikke-gravide i samme aldersgruppe da eksponering for radioaktivt utslipp går i barnet i magen. For å være ærlig driter jeg i meg selv, hvis det er det dere vil høre, det er ikke jeg som er viktig, men barnet mitt er selvfølgelig like viktig for meg, som andres barn er for andre. Må dere slutte å våse. Anonymkode: 9d4cd...cba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #567 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kjøpte Jodix for noen år siden, måtte kaste det nå i desember pga det var utgått på dato. Skulle bestille nytt i januar, men glemte det. Det angrer jeg bittert på nå, haha.. Anonymkode: 964af...784 Apotekene får inn igjen i løpet av denne uken. Anonymkode: 942c6...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #568 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En hendelse i Ukraina er for langt unna til at det vil ha noen innvirkning på oss her, så dette er jo bare hysteri. Om det skjer noe i Norge er vi jo ferdige uansett, da hjelper ikke jod. Anonymkode: 9b786...1c7 Ignorance is bliss... Anonymkode: 6e59a...767 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #569 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syns det er rart at alle føler et så enormt behov for å påpeke at gravide ikke er viktig i denne sammenheng. Selvfølgelig oppleves det like viktig for oss gravide å redde barnet i magen som det oppleves for andre foreldre å redde barnet utenfor magen. Vi har prøvd i votter og vinter for å få til dette elskede barnet i magen - selvfølgelig er det viktig for meg som gravid å få tak i de tablettene. Hvorfor i alle dager har dere ikke Jodix i hus for lenge siden da? Anonymkode: 63657...f2f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 28. februar 2022 #570 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kjøpte Jodix for noen år siden, måtte kaste det nå i desember pga det var utgått på dato. Skulle bestille nytt i januar, men glemte det. Det angrer jeg bittert på nå, haha.. Anonymkode: 964af...784 "55. Går jodtablettene ut på dato? a. Ja, de har en påstemplet holdbarhet på 4 år. Jodtablettene er imidlertid svært stabile som betyr at de beholder kvaliteten selv etter utløpsdato. Dette vet vi fordi det er testet tidligere lagre av tabletter gjennom mange år uten at vi har sett en forringelse av kvaliteten." https://dsa.no/atomberedskap/jodtabletter/Spørsmål og svar om jod.pdf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #571 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En hendelse i Ukraina er for langt unna til at det vil ha noen innvirkning på oss her, så dette er jo bare hysteri. Om det skjer noe i Norge er vi jo ferdige uansett, da hjelper ikke jod. Anonymkode: 9b786...1c7 Om du leser deg opp, vet du at det er atomubåter langs norskekysten, isbryter drevet av atomer. ignorance is a bliss. Men for all del… Anonymkode: e68c8...7a4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #572 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 9.25): Hvorfor i alle dager har dere ikke Jodix i hus for lenge siden da? Anonymkode: 63657...f2f Fordi jeg ikke visste om dette. Har aldri fått den brosjyren alle snakker om her inne, og har heller ikke fått med meg noe om de tablettene i media. Har fått med meg at man bør ha vann og mat osv for noen dager, så det har vi, men har som sagt aldri hørt om de tablettene før. I følge kg gjør det meg til et ekstremt lite opplyst og dårlig menneske, men det får dere bare mene. Vil bare legge til at poenget mitt uansett var at jeg ikke kan forstå den mangelen på empati gravide får fra andre kvinner her inne i denne sammenhengen. Deres barn kommer vel fra et sted de også, mange av dere har også vært gravide en gang og dere bør vel vite at gravide, som faktisk er ramset opp som behovsgruppe for jodix, selvfølgelig blir bekymret når det ikke er å få tak i. Slutt å hakke på gravide for en helt naturlig reaksjon. Anonymkode: 9d4cd...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. februar 2022 #573 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En hendelse i Ukraina er for langt unna til at det vil ha noen innvirkning på oss her, så dette er jo bare hysteri. Om det skjer noe i Norge er vi jo ferdige uansett, da hjelper ikke jod. Anonymkode: 9b786...1c7 Men da lar du være å kjøpe Jodix, og så kan de som ønsker å kjøpe det gjør det. Man trenger ikke å hyle hysteri i alle tråder om beredskap. Vi har fått det med oss nå at noen mener det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #574 Del Skrevet 28. februar 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Nei, har ikke det. Men skulle nok kjøpt inn en pakke. Ikke pga krigen i Ukrainia fordi dette vil usnsett ikke kunne ramme oss, for langt unna. Men det som kan være reelt er pga atom ubåter langs norske kysten som det kan skje ulykker ved, og da er vi såpass nære at vi kan bli rammet av det. Anonymkode: 0279e...e79 Tsjernøbyl rammet oss sist, hvorfor ikke denne gangen? Anonymkode: eced8...d75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #575 Del Skrevet 28. februar 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi jeg ikke visste om dette. Har aldri fått den brosjyren alle snakker om her inne, og har heller ikke fått med meg noe om de tablettene i media. Har fått med meg at man bør ha vann og mat osv for noen dager, så det har vi, men har som sagt aldri hørt om de tablettene før. I følge kg gjør det meg til et ekstremt lite opplyst og dårlig menneske, men det får dere bare mene. Anonymkode: 9d4cd...cba Da har du ikke fulgt med. HAr du fått info om mat og vann har du også fått info om jod Anonymkode: a4ae7...afe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. februar 2022 #576 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Syns det er rart at alle føler et så enormt behov for å påpeke at gravide ikke er viktig i denne sammenheng. Selvfølgelig oppleves det like viktig for oss gravide å redde barnet i magen som det oppleves for andre foreldre å redde barnet utenfor magen. Vi har prøvd i votter og vinter for å få til dette elskede barnet i magen - selvfølgelig er det viktig for meg som gravid å få tak i de tablettene. Tør også påstå at i en prioriteringssituasjon burde gravide mellom 18 og 40 prioriteres foran ikke-gravide i samme aldersgruppe da eksponering for radioaktivt utslipp går i barnet i magen. For å være ærlig driter jeg i meg selv, hvis det er det dere vil høre, det er ikke jeg som er viktig, men barnet mitt er selvfølgelig like viktig for meg, som andres barn er for andre. Må dere slutte å våse. Anonymkode: 9d4cd...cba Ingen som mener at ikke er viktig at gravid får kjøpt Jodix, men det er ikke viktigere at de får kjøpt Jodix enn at andre som er anbefalt å ha Jodix i beredskap får kjøpt det. Slutt å vreng og vri på det folk skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #577 Del Skrevet 28. februar 2022 1 minutt siden, Anonym Bruker0 said: Ingen som mener at ikke er viktig at gravid får kjøpt Jodix, men det er ikke viktigere at de får kjøpt Jodix enn at andre som er anbefalt å ha Jodix i beredskap får kjøpt det. Slutt å vreng og vri på det folk skriver. Men hvorfor er det så viktig for dere å påpeke dette? Det er da ingen gravide som har prøvd å sette seg over andre prioriterte grupper. Det blir litt som skjelle ut en person i risikogruppen for å etterlyse koronavaksine - du er ikke viktigere enn andre i risikogruppen. Det er da ikke det noen har sagt heller, men det må da være lov å være bekymret og spørre om muligheter og alternativer uten å bli hakket ned av kg-mafiaen om at man må slutte å tro man er så viktig. La meg snu på det: Det er like viktig at gravide får tak i disse tablettene som at andre i behovsgruppen for tak i det. Vi skal ikke hverken forest eller bakerst i køen, men vi må da for f* få lov til å stå i den køen???? Anonymkode: 9d4cd...cba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. februar 2022 #578 Del Skrevet 28. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hvorfor er det så viktig for dere å påpeke dette? Det er da ingen gravide som har prøvd å sette seg over andre prioriterte grupper. Det blir litt som skjelle ut en person i risikogruppen for å etterlyse koronavaksine - du er ikke viktigere enn andre i risikogruppen. Det er da ikke det noen har sagt heller, men det må da være lov å være bekymret og spørre om muligheter og alternativer uten å bli hakket ned av kg-mafiaen om at man må slutte å tro man er så viktig. La meg snu på det: Det er like viktig at gravide får tak i disse tablettene som at andre i behovsgruppen for tak i det. Vi skal ikke hverken forest eller bakerst i køen, men vi må da for f* få lov til å stå i den køen???? Anonymkode: 9d4cd...cba Er det for f* ikke noen som har sagt at dere ikke får stå køen? Siden de fleste gravide er under 40 år burde dere allerede ha kjøpt Jodix - dere var like mye i behovsgruppen før dere ble gravide. Endret 28. februar 2022 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #579 Del Skrevet 28. februar 2022 1 minutt siden, Anonym Bruker0 said: Er det for f* ikke noen som har sagt at dere ikke får stå køen? Siden de fleste gravide er under 40 år burde dere allerede ha kjøpt Jodix - dere var like mye i behovsgruppen før dere ble gravide. Det er jo som å diskutere med en vegg. Om alle hadde vært like flinke og dyktige som dere i kg-mafiaen så hadde vel verden vært et perfekt sted. Nå er det jo ganske åpenbart at mange ikke har fått med seg at man skal ha de tablettene da, i og med at det er røsket ut av hver eneste apotekhylle i hele landet. Vil anta at det sikkert er relativt mange i behovsgruppen som ikke hadde dette i hus fra før, både unge, barnefamilier og gravide. Betyr det at samtlige som ikke hadde det fra før er brødhuer? Det er jo fint at folk blir gjort oppmerksom på det og går til anskaffelse av det i det minste. Anonymkode: 9d4cd...cba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pautina Skrevet 28. februar 2022 #580 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 24.2.2022 den 22.14): De blir jo ikke aktivert😂 Det er ikke mulig å gå inn til reaktorene en gang. Herlighet, så lite folk kan😂 Russerne er ikke så dumme at de setter i gang noe som utsletter hele Europa😂 Anonymkode: 53487...a80 Det er nå engang ikke sånn at alle bomber treffer der man har planlagt....og de har fire aktive kjernekraftverk i Ukraina så ett missil på avveie er nok til at jeg velger å ha Jod tabletter liggende til barna... Det har jeg uansett alltid pga av radioaktiv skipstrafikk utenfor Norske kysten slik at jeg kan stappe i dem ved en hendelse, tro det eller ei, men det er faktisk såpass mye radioaktiv aktivitet rundt omkring at det er en billig forsikring.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå