Gjest Hel Skrevet 27. oktober 2005 #1 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg tar for tiden generell studiekompetanse gjennom NKS. Jeg har ikke gått på skole siden 2001 og er rimelig ute av trening. Jeg har 5 oppgaver i engelsken og har nå begynt på den siste som er en autentisk eksamensoppgave. Jeg har lest det jeg skal og må skrive et brev hvor jeg kommenterer ett av tre innlegg fra en avis. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal begynne.. har ingen inspirasjon og får rett og slett ikke kommet i gang. Er det noen som har noen tips om hvordan jeg skal få de rustne hjulene i hjernen min til å starte igjen? Å lese det jeg skal kommentere på hjalp tydligvis ikke.
Gjest gjesta Skrevet 27. oktober 2005 #2 Skrevet 27. oktober 2005 Det er ikke helt enkelt alltid nei.. Jeg fikk brev idag med mine eksamensdatoer. Grøss og gru. Det ble plutselig så... reelt, eller hva jeg skal si. Når det gjelder å komme igang vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Man må nesten bare begynne en plass. Når man først setter pennen på papiret går det straks lettere. Og førsteutkastet er jo bare førsteutkastet, ikke sant? Så kan du heller lære av (de eventuelle) feilene du gjør på oppgavene du skriver nå. Det er jo tross alt derfor du skal skrive dem. Er ikke sikkert dette hjelper det spor, men.. Jeg skal sende litt skriveglede-vibber til deg! :lese:
Gjest vimse Skrevet 27. oktober 2005 #3 Skrevet 27. oktober 2005 Hei! Tja... Nei, det er ikke lett... Men jeg dro nå frem et par ideer.. Skriv ned det du vil kommentere fra artikkelen, hvilke ting er det som fenger deg, hvorfor fenger de deg, osv. Skriv ned alle usammenhegende setninger som sviver i hodet dit, de kan etterhvert bli en lekker liten samling, faktisk ganske stor Skriv ned alle stikkord du har i hodet ditt, alle som en, og etterhvert vil du se hvilke som er relevante eller ikke.. Forøvrig, når jeg har hatt eksamener, så har jeg vært ivrig på do, fått mange gode ideer der jah... :grine2: LYKKE TIL!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå