Gå til innhold

Kjønnshår

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, må jo håpe :sjarmor: det er større ting enn hår der nede på ham...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har flere grunner for å gjøre det ... er faktisk kvitt en stor del plager med sopp infeksjoner i forbindelse med menstruasjonen. Noe jeg hadde hele tiden før jeg begynte å barbere meg.

Nå er det faktisk sånn at det:

1. er helt naturlig å ha kjønnshår

2. er helt naturlig å ha mensen

Med andre ord: Man får IKKE sopp av kombinasjonen mens/kjønnshår! Ærlig talt! Om man får sopp av å ha kjønnshår -da skal man faen meg være urenslig, altså -tror neppe det er noen som er så urenslige! Så -det er nok en helt annen grunn til at man får sopp. Dersom man får sopp spesielt når man har mensen er det stor sannsynlighet for at det skyldes bindene man bruker (engangsbindene er særdeles syntetiske -ikke så veldig bra for underlivet). Det skyldes iallfall ikke kjønnshårene!!

Nelle :briller:

Skrevet

...er jo en grunn til at man er barbert.... :oops:

:sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå må det også sies at legene mener at den sterke veksten av underlivsopp hos jenter, sannsynligvis grunnes en kombinasjon av hårløshet og trange klær. Det blir for tett og klamt, underlivet får altså ikke den "pustemuligheten", som håret er ment å gi.

Jeg har lest dette et sted, og skulle gjerne funnet det igjen som dokumentasjon, men finner det ikke i farten.

Skrevet

Heldigvis har vi mulighet til å velge selv hva vi ønsker og ikke ønsker.

Men det ER faktisk ikke meningen at disse hårene skal fjernes......

På Dr.online var det en som ba om tips til kremer/metoder å bruke ved hårfjerning "nedentil". Her er svarte gynekologen ga:

Medisinsk sett er det en uskikk å barbere bort hårene. De er til for å beskytte huden mot irritasjon og fuktighet. Jeg har ingen erfaring med krem eller ulike barberingsmetoder. Som du skjønner synes jeg ikke denne 'moten' er hensiktsmessig.

- Mette Moen, Gynekolog

Her er også en grunn til å la være. Den underbygger i hvertfall ikke teorien om at man får mindre soppinnfeksjoner av å barbere seg.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/10/19/223954.html

Men for all del folkens. Alle må jo selvfølgelig få ta det valget selv.

Lilly

Skrevet

...synes en erigert stake ser pokkern så super ut, jeg...

Hvorfor gjemme den hvis man ikke må :wink: Svar til deg som skrev innlegget er derfor at: Jo. Glatt pung og trimmet kjønnshår på en mann er stilig. Deilig å ta på og deilig å gjøre det meste med egentlig. Helt glattbarbert er ikke nødvendig for min del, men jeg synes det ser velstelt og fint ut med det du nevnte.

Jeg har aldri hørt at elsklingen har hatt noe ubehag med irritasjon og sånt noe pga at han driver med dette. Tvert imot, så øker det følsomheten.

Synes heller ikke det er et ork å stelle meg selv. Hvor lang tid tar dette i dusjen? I tillegg til ca 25 andre manøvre som inkluderer alt fra topp til tå, så tar det vel ca to minutter lengre tid, vil jeg tro. Skal ta tiden en gang. Hver dag er heller ikke nødvendig for alle; hårvekst varierer fra person til person.

Det skal absolutt mer til enn at en mann er barbert for at jeg skal synes han ser dritstygg (var det ordet som ble brukt) ut. Hvis jeg først kom så langt som til at han stod der naken foran meg, så må det da være andre ting som teller enn om han har et krater av hår eller ei mellom bena???? Synes det er ganske respektløst å omtale en sexpartner slik...

Maiken

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda, barbert pung er snadder det :D Hår i munnen gjelder jo for oss jenter også!

Gjest Anonymous
Skrevet

Lille Nelle

Jeg skrev at jeg var spesielt plaget av sopp infeksjon under mens periodene... og dette problemet ble jeg faktisk kvitt når jeg begynte å barbere meg. Ingen ting om at mens ikke er naturlig ????? :-? :-?

Nå er det jo kjent for de fleste at noen er velsignet med lite eller ingen mens omtrent og ingen plager rundt den ... så er det jo andre av oss som kanskje blør noe vannvittig mye... og ja den blandingen av masse våte hår, dårlige bind ( og tro meg jeg prøvde de alle ) gjordet at jeg fikk problemer.

I min jobb situasjon så kunne jeg ikke løpe å vaske meg hvert kvarter som jeg ofte følte behov for...så bruk hodet ditt litt....

Jeg er langt i fra urenslig...hehe fikk faktisk kjeft av legen for å være for renslig pga soppen. Følte meg skitten og vasket meg derfor godt hver andledning jeg fikk. Dette endret seg og nå har jeg kommet ned på en normal hygiene...

Men det virker som det er vanskelig for deg å forstå at ikke alle er som deg....

Tenk litt over det du lille venn.. vi er alle forskjellige

:roll: og takk for det

• 8 år senere...
Skrevet

Uff, jeg synes ikke det er pent å være barbert der nede. Da er det bedre å ha en litt normal hygiene. Så slipper man sopp, uansett...

Skrevet

Først når folk barberer seg også oppå hodet, kan dere blir troverdige i "hår-hatet" deres.

Men der er det visst så innmari viktig å HA hår, kan noen forklare hvorfor hår ikke er ekkelt på hodet?

Fordi jeg ikke anser det som estetisk med kroppshår, mens jeg anser det som estetisk med hodehår. Hvorfor man synes/ikke synes noe er estetisk, er ikke noe man skal trenge å forklare.

Gjest Katten.
Skrevet

Jævlig stor bumb, og har det ikke vært utallige tråder om dette temaet fra før?

Skrevet

Jeg synes det er digg når jenta er naturlig uten å ha barbert noe der nede. Folk er jo forskjellige, men jeg tenner ekstra mye på en hårete mus enn en med mønster. At hun barberer legger og armhullene er positivt.

Gjest HunterLady
Skrevet

Pungene bør være hårfrie, resten kan godt være litt hårete, så lenge det ikke blir for mye. Dere som liker en tunge i rumpa kan godt shave dere der også!

Skrevet

Ja, det var en stor bump, men det er jo egentlig ryddigere å ha temaer som kommer opp ofte i færrest mulig tråder. Ser stadig andre forum prioritere et par tråder med temaer som tas ofte opp.

Her kunne man laget en "fast" tråd for kjønnshår og penisstørrelse f. eks.

Men tilbake til temaet. Når det gjelder kjønnshår, så har jeg ikke så mange preferanser selv, men hvis hun vil at jeg skal fjerne noe/alt gjør jeg gjerne det for henne.

Skrevet

Jeg synes menn skal være litt "hårete". Så lenge de er renslige er det det viktigste.

Kjæresten min har hår på brystet, mye hår på leggene og kjønnshår. Elsker det.

Og ja. Jeg shaver meg selv, men krever ikke det samme av han.

Skrevet

Uff, jeg synes ikke det er pent å være barbert der nede. Da er det bedre å ha en litt normal hygiene. Så slipper man sopp, uansett...

Virkelig nødt til å dra opp en tråd fra 2002?

Synes litt hår (landingsstripe) en fint, men foretrekker glattbarbert.

Tilbake får de glattbarbert pung og skaft, med velstelt hårvekst rundt dette.

Skrevet

Eg tykkjer menn er finast med kroppshår. Han kan få ta skjegget, då ;)

Vil han gjerne barbere seg der nede, er det greit for meg, men eg føretrekk hår. Tykkjer intimbarberte mannfolk ser rare ut...

Skrevet

Det kan hende dette var en av de første, i og med at den er fra 2002...

Skrevet

Jeg liker best at han barberer pungen. Resten bryr jeg meg ikke så mye om, men er like greit at han er litt trimmet der nede, så lenge jeg ikke stikker meg på han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...