Gå til innhold

En stefar i voksen alder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det kan ikke sammenlignes. 

Anonymkode: 0b93a...886

Jo

Anonymkode: 82583...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg får ingen oppmerksomhet lenger, det er jeg ikke vandt til, jeg er vandt til og være midtpunktet. Så det er ikke lett og være meg nå. 

Anonymkode: 0b93a...886

Tuller du? Du høres ut som en fireåring. 

Jeg greier ikke helt å tro at et voksent menneske kan seriøst mene at de skal være midtpunktet resten av livet...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (1 minutt siden):

Tuller du? Du høres ut som en fireåring. 

Jeg greier ikke helt å tro at et voksent menneske kan seriøst mene at de skal være midtpunktet resten av livet...

Javel. Det var ikke hyggelig skrevet. Det er ikke lett og plutselig bli dyttet i en krok når man hele livet har vært det viktigste. Men når du er født på 70 tallet forstår jeg at det er merkelig for deg. 

Anonymkode: 0b93a...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver "i voksen alder",  men det er ikke noe voksent over det du skriver. Egoistisk og barnslig er bedre beskrivelser på deg.

Anonymkode: 1d992...d09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Javel. Det var ikke hyggelig skrevet. Det er ikke lett og plutselig bli dyttet i en krok når man hele livet har vært det viktigste. Men når du er født på 70 tallet forstår jeg at det er merkelig for deg. 

Anonymkode: 0b93a...886

Hvis hele problemet ditt er at du ikke er midtpunktet, har jeg ingen sympati, men det er vel et resultat av oppdragelsen så da har kanskje moren din lagt til rette for denne oppførselen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristin70 skrev (3 minutter siden):

Hvis hele problemet ditt er at du ikke er midtpunktet, har jeg ingen sympati, men det er vel et resultat av oppdragelsen så da har kanskje moren din lagt til rette for denne oppførselen. 

🙄🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 0b93a...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (6 minutter siden):

Hvis hele problemet ditt er at du ikke er midtpunktet, har jeg ingen sympati, men det er vel et resultat av oppdragelsen så da har kanskje moren din lagt til rette for denne oppførselen. 

Det er ikke hele problemet!!!

Anonymkode: 0b93a...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Plutselig skulle jeg få en ny stefar i livet mitt i voksen alder. Dette synes jeg er innmari vanskelig, ikke bare fordi det er er et nytt menneske i familien men også fordi den «stjeler» den ene forelderen min og dermed tar mye plass. Jeg trodde ikke jeg kom til og reagere slik men nå synes jeg dette er ganske vanskelig også fordi «den» «stjeler» min plass og min oppmerksomhet. 

Anonymkode: 0b93a...886

Er du 10 år liksom? Ser ikke på kjæresten til mamma som min stefar. Jeg er på en måte ferdig oppdratt når jeg er 26 år. 

Anonymkode: e2665...8b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma elsker deg enda. No worries. 
Du skriver at du vil være midtpunktet, vel, ta den rollen da! Når dere samles alle, kan du feks vise alle hvor flink du er til å danse, kanskje du kan sette opp et skuespill for alle? Du kan lage en tradisjon der du synger to tre sanger etter hver middag dere har sammen. Kanskje vise de hvor flink du har blitt til å stå på hodet? 
Krev din plass i gjengen du! 

Anonymkode: 6ef49...8c5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker enkelt og greit. Skjerp deg️ 

Du er voksen. Vær glad for at din forelder har noen å dele livet med. 

Har selv fått my stefar i voksen alder. Aldri i livet at sånne tanker som deg ts. Var og er kjempe glad på min mors vegnene. Hun har en hun kan dele resten av livet med.

Du burde skaffe ditt eget liv.

Anonymkode: 1f8f6...0e3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker enkelt og greit. Skjerp deg️ 

Du er voksen. Vær glad for at din forelder har noen å dele livet med. 

Har selv fått my stefar i voksen alder. Aldri i livet at sånne tanker som deg ts. Var og er kjempe glad på min mors vegnene. Hun har en hun kan dele resten av livet med.

Du burde skaffe ditt eget liv.

Anonymkode: 1f8f6...0e3

Det har jeg også sagt at jeg er men han tar for stor plass i mitt liv og jeg ønsker ikke det. Og han har til og med flyttet inn og det gjør at jeg ikke har lyst og henge der lenger. Så vanskelig er det. 

Anonymkode: 0b93a...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har jeg også sagt at jeg er men han tar for stor plass i mitt liv og jeg ønsker ikke det. Og han har til og med flyttet inn og det gjør at jeg ikke har lyst og henge der lenger. Så vanskelig er det. 

Anonymkode: 0b93a...886

Flere har spurt: 

HVOR GAMMEL ER DU?!

Anonymkode: f3870...25c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flere har spurt: 

HVOR GAMMEL ER DU?!

Anonymkode: f3870...25c

Noe sier meg at vi egentlig ikke vil ha svaret på dette😅

Anonymkode: 6ef49...8c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har de ikke vært invitert til store begivenheter heller? Det skal komme en ‘stor’ begivenhet snart og jeg har ikke lyst og delta fordi jeg ikke vil og dette har jeg luftet og allerede har det blitt dårlig stemning. 

Anonymkode: 0b93a...886

Nei - ikke anledninger som ikke anngår dem. 

Til dåpen til mine barn var min mors kjæreste invitert, men ikke hans barn. 

Julaften har gått som normalt, enten uten han, og iallefall uten hans barn. 

Om mor og mors kjæreste hadde giftet seg ville de jo selvfølgelig vært invitert, som hans familie. 

 

Men, det er jo ikke alle som løser det så pragmatisk som oss. 

 

Du bør finne ut hva med dette du misliker. Endringen? At de nye menneskene er dårlige mennesker? At de endrer på tradisjoner etc. Noen av de tingene må du faktisk ta med deg selv - om du f.eks misliker endringene, mens om det er andre eksterne problemer så kan det være lurt å drøfte det med de involverte. (Vi spiser alltid pinnekjøtt på påskeaften, mens dere vil ha lam - kan vi finne en måte å løse dette på?)

Men - finn ut av hva problemet ditt faktisk er først. 

Anonymkode: d2bf4...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk en "stefar" i voksen alder, og han er en enorm ressurs i mitt liv. Det er godt å se mamma så glad og lykkelig, og han er en skikkelig fin fyr og han og jeg har et godt forhold. Hans (voksne) barn og jeg har en god relasjon og de er flotte folk. 

Alt i alt er han (og hans barn/familie) en berikelse i mitt liv jeg er veldig glad og takknemlig for å ha. Jeg tenker ikke på han som "stefar" siden jeg ble kjent med han i voksen alder (han og min mor er gift).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg får ingen oppmerksomhet lenger, det er jeg ikke vandt til, jeg er vandt til og være midtpunktet. Så det er ikke lett og være meg nå. 

Anonymkode: 0b93a...886

Stakkar deg da. Tenk å ikke være midtpunktet lenger.. Du kan da ikke være seriøs?? Tenker ett lite troll er tidlig ute.

En stefar i voksen i alder er ikke en stefar, det er partner til foreldren din.

Anonymkode: 06936...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine skilte seg da jeg var 24, og moren min giftet seg på nytt etter 3 år. Hun passer mye bedre sammen med "stefar" enn med pappa. Og jeg er bare glad på hennes vegne. Han har 2 voksne døtre som jeg kommer godt overens med. Men ser ikke på disse som "stesøstre". Jeg har ikke vokst opp med dem. 

Skulle virkelig ønske at faren min også fant seg en å dele livet sitt med. Jeg hadde tatt henne imot med åpne armer. 

Anonymkode: ab1ec...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Stakkar deg da. Tenk å ikke være midtpunktet lenger.. Du kan da ikke være seriøs?? Tenker ett lite troll er tidlig ute.

En stefar i voksen i alder er ikke en stefar, det er partner til foreldren din.

Anonymkode: 06936...f7a

Fordi han ødelegger forholdet jeg har til min mor, før kranglet vi ikke og når han kom inn krangler vi ofte. 

Anonymkode: 0b93a...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...