AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Plutselig skulle jeg få en ny stefar i livet mitt i voksen alder. Dette synes jeg er innmari vanskelig, ikke bare fordi det er er et nytt menneske i familien men også fordi den «stjeler» den ene forelderen min og dermed tar mye plass. Jeg trodde ikke jeg kom til og reagere slik men nå synes jeg dette er ganske vanskelig også fordi «den» «stjeler» min plass og min oppmerksomhet. Anonymkode: 0b93a...886
Gjest Hottentått Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Hva er voksen alder? Selv er jeg voksen (30 år) og hvis min mor skulle fått seg en kjæreste nå hadde ikke jeg sett på han som min stefar. Det ville bare vært "kjæresten til mamma". Steforeldre kommer som regel inn mens man er barn og ungdom.
NiceOrNothing Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Plutselig skulle jeg få en ny stefar i livet mitt i voksen alder. Dette synes jeg er innmari vanskelig, ikke bare fordi det er er et nytt menneske i familien men også fordi den «stjeler» den ene forelderen min og dermed tar mye plass. Jeg trodde ikke jeg kom til og reagere slik men nå synes jeg dette er ganske vanskelig også fordi «den» «stjeler» min plass og min oppmerksomhet. Anonymkode: 0b93a...886 Hvis du er voksen , så stjeler han jo ikke av tiden din . Men beriker livet til moren din . Du burde være glad på hennes vegne . 13 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 NiceOrNothing skrev (1 minutt siden): Hvis du er voksen , så stjeler han jo ikke av tiden din . Men beriker livet til moren din . Du burde være glad på hennes vegne . Jeg er glad på vedkommendes vegne men personen tar for mye plass og skal invaderes i mitt liv som jeg aldri har bedt om som den største selvfølge. Anonymkode: 0b93a...886
NiceOrNothing Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er glad på vedkommendes vegne men personen tar for mye plass og skal invaderes i mitt liv som jeg aldri har bedt om som den største selvfølge. Anonymkode: 0b93a...886 Kan forstå det hvis du føler du invaderes av han . Hør med moren din om du å hun kan fortsette å ha litt «eksklusiv « tid .
Lillpia Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er glad på vedkommendes vegne men personen tar for mye plass og skal invaderes i mitt liv som jeg aldri har bedt om som den største selvfølge. Anonymkode: 0b93a...886 Så om du fikk deg kjæreste (går av uforklarlige grunner ut i fra at du ikke har det…) så skulle ikke hen treffe moren din? I vår familie er det veldig naturlig å samles hele familien og slekta inkludert kjærester og nye flammer. Er vel ingenting som er bedre og søtere enn å se gamle folk forelsket vel?!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Plutselig skulle jeg få en ny stefar i livet mitt i voksen alder. Dette synes jeg er innmari vanskelig, ikke bare fordi det er er et nytt menneske i familien men også fordi den «stjeler» den ene forelderen min og dermed tar mye plass. Jeg trodde ikke jeg kom til og reagere slik men nå synes jeg dette er ganske vanskelig også fordi «den» «stjeler» min plass og min oppmerksomhet. Anonymkode: 0b93a...886 Oi noen som er oppmerksomhetssyk og sjalu? Mora du har fått seg kjæreste, vær nå glad på hennes vegne! Anonymkode: 852c9...79e 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 PS. Han kommer til å bruke "pengene dine" også! For hvis ikke, så hadde vel ikke mora di gått på cafe og reist så mye,ikke sant? Anonymkode: 852c9...79e 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #9 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Oi noen som er oppmerksomhetssyk og sjalu? Mora du har fått seg kjæreste, vær nå glad på hennes vegne! Anonymkode: 852c9...79e Det har ingenting med at jeg ikke er glad på vedkommendes vegne og gjøre men hvor stor plass den skal ha i mitt liv samt at jeg blir tvunget til et samvær jeg ikke ønsker. Samt at jeg Nå får «søsken» som jeg ikke liker. Anonymkode: 0b93a...886
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #10 Skrevet 27. februar 2022 Det er dessverre sånn at vi ikke velger familien vår. Du får en «stefar» og «stesøsken» du ikke har bedt om, men din mor får jo også din partner (eller framtidige partner) inn i familien som HUN ikke har bedt om. Kanskje får dere barn også, uten at hun kan mene noe om det. Så det der går jo begge veier det der. Du forventer jo sikkert at din mor skal inkludere og ta vel imot DIN familie? Eller? Og behandle din partner og dine barn fint, uavhengig av hva hun egentlig måtte synes om dem? Anonymkode: 34e05...4e0 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #11 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er dessverre sånn at vi ikke velger familien vår. Du får en «stefar» og «stesøsken» du ikke har bedt om, men din mor får jo også din partner (eller framtidige partner) inn i familien som HUN ikke har bedt om. Kanskje får dere barn også, uten at hun kan mene noe om det. Så det der går jo begge veier det der. Du forventer jo sikkert at din mor skal inkludere og ta vel imot DIN familie? Eller? Og behandle din partner og dine barn fint, uavhengig av hva hun egentlig måtte synes om dem? Anonymkode: 34e05...4e0 Det kan ikke sammenlignes. Anonymkode: 0b93a...886
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #12 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan ikke sammenlignes. Anonymkode: 0b93a...886 Jo. Det blir akkurat det samme. Anonymkode: 31f86...222
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #13 Skrevet 27. februar 2022 Endringer kan være vanskelig. Du har sikkert blitt vant til at ting, relasjoner og dynamikk har vært på en viss måte, og nå endres det. Dette kan du takle på to måter - du kan være bitter og ha det kjipt, eller du kan prøve å omfavne det og ha det bra. Også kan du snakke med din mor/far som har blitt sammen med denne mannen - om at du gjerne ønsker å holde på noe av det som dere har hatt før. Min mor har fått kjæreste i voksen alder ved flere anledninger og jeg har aldri fått nye søsken - rett og slett fordi alle har vært voksne - så det har vært mammas kjæreste, og barna til mammas kjæreste - uten at de har påvirka livet mitt noe særlig. Anonymkode: d2bf4...91f 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #14 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Endringer kan være vanskelig. Du har sikkert blitt vant til at ting, relasjoner og dynamikk har vært på en viss måte, og nå endres det. Dette kan du takle på to måter - du kan være bitter og ha det kjipt, eller du kan prøve å omfavne det og ha det bra. Også kan du snakke med din mor/far som har blitt sammen med denne mannen - om at du gjerne ønsker å holde på noe av det som dere har hatt før. Min mor har fått kjæreste i voksen alder ved flere anledninger og jeg har aldri fått nye søsken - rett og slett fordi alle har vært voksne - så det har vært mammas kjæreste, og barna til mammas kjæreste - uten at de har påvirka livet mitt noe særlig. Anonymkode: d2bf4...91f Har de ikke vært invitert til store begivenheter heller? Det skal komme en ‘stor’ begivenhet snart og jeg har ikke lyst og delta fordi jeg ikke vil og dette har jeg luftet og allerede har det blitt dårlig stemning. Anonymkode: 0b93a...886
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #15 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det har ingenting med at jeg ikke er glad på vedkommendes vegne og gjøre men hvor stor plass den skal ha i mitt liv samt at jeg blir tvunget til et samvær jeg ikke ønsker. Samt at jeg Nå får «søsken» som jeg ikke liker. Anonymkode: 0b93a...886 Du kan sikkert ringe mora di iblant hvis du har noen personlige spørsmål. Ellers ja..må forholde deg til din stefar, og respektere mora di sitt valg. Ser ut som at du har bestemt deg på forhånd at du ikke liker stefar, og at du heller ikke liker søsken. Hva dårlig har de gjort mot deg? Anonymkode: 852c9...79e 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #16 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Plutselig skulle jeg få en ny stefar i livet mitt i voksen alder. Dette synes jeg er innmari vanskelig, ikke bare fordi det er er et nytt menneske i familien men også fordi den «stjeler» den ene forelderen min og dermed tar mye plass. Jeg trodde ikke jeg kom til og reagere slik men nå synes jeg dette er ganske vanskelig også fordi «den» «stjeler» min plass og min oppmerksomhet. Anonymkode: 0b93a...886 Hvor gammel er du, ts? Når du blir noe eldre og din forelder blir så gammel at hen behøver tilsyn vil du være glad for at noen andre enn deg kan og vil ta dette tilsynet. Ja, du må nok en håndfull ganger i året enten finne en årsak til å ikke besøke/få besøk av din forelders nye kjæreste, men det er begge helt overkommelige oppgaver. Som voksne ser vi uansett ikke mye til våre foreldre og dermed enda mindre til eventuelle partnere de skulle skaffe seg. Anonymkode: 2e91d...f3b 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #17 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det kan ikke sammenlignes. Anonymkode: 0b93a...886 Jo, det kan det. For det er det samme. Det handler jo nettopp om at alle i en familie har mulighet til å «invitere» andre inn i familien, uten at resten har stemmerett. Den retten har også din mor. Det er mange nok eksempler på foreldre som virkelig ikke forstår hva barnet deres tenkte på når vedkommende valgte partner, og virkelig ikke synes noe om den nye personen. Eller søsken som ikke liker brors eller søsters valg av partner. Jeg forstår godt at det kan føles som et overtramp når ett familiemedlem inviterer inn nye folk, men man må bare prøve å godta det. I hvert fall hvis man har en forventning om at de man selv velger å ta med inn i familien skal få en varm og inkluderende mottakelse. Anonymkode: 34e05...4e0 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #18 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jo, det kan det. For det er det samme. Det handler jo nettopp om at alle i en familie har mulighet til å «invitere» andre inn i familien, uten at resten har stemmerett. Den retten har også din mor. Det er mange nok eksempler på foreldre som virkelig ikke forstår hva barnet deres tenkte på når vedkommende valgte partner, og virkelig ikke synes noe om den nye personen. Eller søsken som ikke liker brors eller søsters valg av partner. Jeg forstår godt at det kan føles som et overtramp når ett familiemedlem inviterer inn nye folk, men man må bare prøve å godta det. I hvert fall hvis man har en forventning om at de man selv velger å ta med inn i familien skal få en varm og inkluderende mottakelse. Anonymkode: 34e05...4e0 Jeg får ingen oppmerksomhet lenger, det er jeg ikke vandt til, jeg er vandt til og være midtpunktet. Så det er ikke lett og være meg nå. Anonymkode: 0b93a...886
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #19 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det har ingenting med at jeg ikke er glad på vedkommendes vegne og gjøre men hvor stor plass den skal ha i mitt liv samt at jeg blir tvunget til et samvær jeg ikke ønsker. Samt at jeg Nå får «søsken» som jeg ikke liker. Anonymkode: 0b93a...886 Bor du hjemme fortsatt...det høres sånn ut..? Anonymkode: e9e6d...20a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #20 Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bor du hjemme fortsatt...det høres sånn ut..? Anonymkode: e9e6d...20a Nei !! Anonymkode: 0b93a...886
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå