Diamant20 Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Hei! Jeg fikk symptomer mandag, altså for en uke siden i morgen, og testet positivt på test ganske raskt etterpå (et par dager). Forkjøelsessymptomene er omtrent helt borte, men jeg er ekstremt sliten. Har til nå bare holdt meg hjemme, for formen var ikke god nok til å gjøre noe annet enn å ta det med ro. Er det flere som har opplevd dette? Hvor fort går det over? Er litt bekymra med tanke på at det ikke er lenge til første eksamen, og den er det ikke bare å sykemeldes fra. Har også opplevd at jeg har mistet matlysten, har ikke vært sulten de siste dagene… I går kjøpte jeg sjokolade, bare for å se om det hjalp på slitenheten min, men har ikke merket noe bedring ennå. Flere som opplever redusert matlyst? Har spist ett ordentlig måltid i dag og noe snacks, for det var det jeg klarte å spise.
Oline12 Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Jeg merka bedring etter ca 10 dager. Fortsatt trøtt og sliten, men ikke i nærheten slik det var. Er ikke forkjøla mer heller.
Callisto83 Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 En bekjent sliter fremdeles med dette etter at hun følte seg bedre av covid for ett par uker siden. Hun sier bare å ta på jakka og skoene gjør hun helt fysisk utslitt. (Hun er en veldig sporty dame fra før av.) Får håpe det går over. 1
Hft Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 Jeg testet pos mandag 7 feb, og hadde da forkjølelsessymptomer. Etter ca 5/6 dager var symptomene borte, men jeg var også veldig sliten og hadde null matlyst i uka etterpå. Jeg var på jobb, men var helt utslitt på ettermiddagen. Etter ca 1 uke m hangling kjente jeg meg mye bedre, var skikkelig nervøs for long covid, men det gikk heldigvis over. Det samme gjaldt for samboer som testet pos rett etter meg… God bedring😊 2
Drama_Queen Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 Sliter med det samme. 14 dager siden nå og føler meg fortsatt energiløs og utmattet. Bihulebetennelse og mye hodepine. Alt er et ork.
Oda Sofie Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 Jeg testa positivt for 10 dager siden. Var veldig syk noen få dager, typ influensa ganger 3 eller noe. Men det ble verst da disse symptomene forsvant. Er utmattet og vondt i hodet hele tiden. Hjernetåke. Husker ikke dagligdagse ting, orker ikke se tv, skjerm maks 10 minutter…. Legen har sykemeldt meg ei uke nå og hun sier det er helt normalt å være sånn noen uker etterpå.
Supersmurf Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 Sliter med det samme. 14 dager etter positiv test begynte slitenhetståka å gi seg, men syns det fortsatt er litt tungt å puste.
Ms. Steele Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 Testet positivt for en uke siden, og føler det akkurat som deg. Blir totalt utslitt av ingenting. Jeg løper normalt sett flere dager i uken og trener styrke, så jeg er jo i utgangspunktet i veldig god form. Nå blir jeg trøtt og sliten av vanlige hverdagsaktiviteter. Hodet er helt bomull. 1
Diamant20 Skrevet 28. februar 2022 Forfatter #9 Skrevet 28. februar 2022 Konsentrasjonen min er også elendig, hvis jeg ikke går inn for å følge med på en podcast eller lignende, må jeg spole tilbake og virkelig lytte for å få med meg innholdet.
Diamant20 Skrevet 28. februar 2022 Forfatter #10 Skrevet 28. februar 2022 Er i grei form tidlig på dagen, også blir jeg verre rett før lunsj. Intens hodepine for øyeblikket, og jeg har ikke tid til dette😩
Mocca86 Skrevet 28. februar 2022 #11 Skrevet 28. februar 2022 Kjipt at flere har det sånn, men godt å vite en ikke er aleine om det. Jeg testet positivt fredag 18.feb. Sympt begynte helt grusomt torsdag 17.feb. Verka så i hodet og i kroppen som jeg aldri før har kjent, full i feber, frostrier og husker såvidt noe fra den toradag ettermiddagen. Etter det hadde jeg vage forkjølelsessympt, men ble endel hoste etterhvert som kom tidvis. Mista lukt/smak og det er fortsatt ikke 100%. Pluss at jeg sliter med en ekstremt ekkel lukt i nesa. Matlysta ble helt borte og er enda ikke helt i hakk igjen. Jeg er vanligvis et matvrak så det å faktisk bli dårlig med tanke på mat er uvant. Nå er det 11 dager siden sympt staret og første ordentlige dag på jobb og med vanlige rutiner osv igjen. Mye mer sliten enn til vanlig. Utmattet og «skjelven» i kroppen. Har 2 vaksinedoser. Ble utmattet og «skjelven» i kroppen etter vaksinene også, men litt verre og på en litt annen måte etter selve coviden. Håper dette går fort over og kjenner det er kjipt en måtte få dette tilslutt. Forsi man vet så lite om langtidsvirkninger enda. Bor på et lite sted der vi ikke har hatt særlig smitte disse to åra. Men med barn i hus og med stort utbrudd på både skole og barnehage så ble det umulig å unngå.
Fruen92 Skrevet 28. februar 2022 #12 Skrevet 28. februar 2022 Fortsatt sliten, men blir bedre og bedre om jeg får ro og god søvn. Fikk symptomer 13.02 og positiv test dagen etter.
Diamant20 Skrevet 1. mars 2022 Forfatter #13 Skrevet 1. mars 2022 Fruen92 skrev (7 timer siden): Fortsatt sliten, men blir bedre og bedre om jeg får ro og god søvn. Fikk symptomer 13.02 og positiv test dagen etter. Jeg legger meg før kl 21 om kvelden i håp om at det skal hjelpe😩🤪 1
Diamant20 Skrevet 3. mars 2022 Forfatter #14 Skrevet 3. mars 2022 Følte meg ganske ok i går, men i dag ble det full kollaps i det jeg kom inn døra…
murray Skrevet 6. mars 2022 #15 Skrevet 6. mars 2022 Vært syk 1 uke nå. Er utrolig sliten og trøtt. Kaffe smaker fortsatt ekkelt, akkurat sånnsom når jeg er gravid. Middag frister ikke, men spiser boller og drikker juice. Merker godt at dette ikke er noe vanlig virus. 1
Koskos Skrevet 6. mars 2022 #16 Skrevet 6. mars 2022 Helt tappet for energi, sover og sover, hvordan få tilbake energien?
Sushiii Skrevet 7. mars 2022 #17 Skrevet 7. mars 2022 Koskos skrev (19 timer siden): Helt tappet for energi, sover og sover, hvordan få tilbake energien? Er på dag 13, og har det helt likt. Sliter også med muskelverk, hodepine og en kvalme som kommer og går. Fortvilet, og føler meg veldig alene. Dårlig samvittighet mtp jobben, og fastlegen min sykmelder meg bare to dager av gangen, så jeg må ringe og mase på henne "hele tiden" 😔 1
Lissien Skrevet 7. mars 2022 #18 Skrevet 7. mars 2022 11 dager siden positiv test her og er veldig sliten. Har fortsatt endel forkjølelsessymptomer også, så er langt ifra frisk. Det jeg syns er definitivt verst er utmattelsen.
femme fatale Skrevet 7. mars 2022 #19 Skrevet 7. mars 2022 Er på dag 15 og er helt utmattet, har også problemer med tungpusthet. Føler jeg ikke får nok luft ned i lungene. Ikke i stand til å jobbe eller gjøre noe særlig annet enn å ligge i sofaen.
Koskos Skrevet 7. mars 2022 #20 Skrevet 7. mars 2022 Sushiii skrev (8 timer siden): Er på dag 13, og har det helt likt. Sliter også med muskelverk, hodepine og en kvalme som kommer og går. Fortvilet, og føler meg veldig alene. Dårlig samvittighet mtp jobben, og fastlegen min sykmelder meg bare to dager av gangen, så jeg må ringe og mase på henne "hele tiden" 😔
Anbefalte innlegg