AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Hei. Jeg skal prøve å ikke gjøre dette innlegget så fryktelig langt. Først og fremst vil jeg bare poengtere med at jeg på ingen som helst måte vil "diagnotisere" meg selv, men heller å få friheten til å bare få sagt det jeg virkelig tenker og mener. Hvis jeg skal gå i detaljer om bakgrunnen og hva jeg har opplevd, hadde dette blitt et fryktelig langt innlegg. Så, jeg skal prøve å fortelle det i korte trekk. Jeg har lenge slitt med depresjoner, og verre har det blitt den siste tiden. jeg har også opplevd plutselige svingninger, hvor jeg går fra å være depressiv til å ha mye energi og se positivt i alt. Jeg har derimot ikke så mye energi at jeg kan sitte oppe hele natta, men nok energi til å se en forskjell på den depressive delen av meg og den energetiske siden. Jeg har lest veldig mye om bipolar lidelse og sett på mange videoer om temaet hvor folk forklarer hvordan det er og hva det innebærer. Jeg har også (hehe, litt kleint) tatt mange forskjellige "self-test" på antakelse om bipolar lidelse og fått ja på alle. Jeg har mest depressive momenter enn energetiske momenter. Har mange historier om hvordan jeg har gått fra å være depressiv til å plutselig ha mye energi, men det orker jeg ikke å skrive ned. Jeg venter nå en time hos psykolog for første gang, hvor jeg senere vil bli henvist til DPS. Men, jeg er ikke sikker på om jeg har det eller ikke. Har også lest om andre forskjellige lidelser som ADHD, PTSD, GAD osv. Jeg er iallefall veldig sikker på at jeg har noe. Mye traumer, masse angst og stress har jeg også. Ville bare høre deres prosess til diagnotiseringen, hvordan det gikk frem og hvor lang tid det tok før dere ble diagnotisert. Hvordan selve prosessen foregår på DPS før dere får diagnosen, hvordan dere selv antok at dere hadde det, eller hvordan dere har levd med det. Hvordan deres svingninger foregår ellers? Anonymkode: 70f95...5bf
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Jeg ble spurt en haug med spørsmål. Jeg var innlagt på dps etter ett selvmordsforsøk. Jeg visste ikke at jeg ble utredet engang før psykologen etter 5-6 møter plutselig sa jeg var bipolar. Noe jeg har nektet for i alle år. Gikk på medisin mot bipolar i 3 år og var ikke meg selv. Til slutt bråsluttet jeg og ble i grunn ikke meg selv da heller. Fastlege mistenker ADD, men jeg må ikke på død og liv ha de bokstavene i journalen. Klarer meg greit nok uten noe som helst. Gleder meg hver gang jeg er deppet til at den gode perioden komemr tilbake igjen. Anonymkode: 09dbd...6c9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg ble spurt en haug med spørsmål. Jeg var innlagt på dps etter ett selvmordsforsøk. Jeg visste ikke at jeg ble utredet engang før psykologen etter 5-6 møter plutselig sa jeg var bipolar. Noe jeg har nektet for i alle år. Gikk på medisin mot bipolar i 3 år og var ikke meg selv. Til slutt bråsluttet jeg og ble i grunn ikke meg selv da heller. Fastlege mistenker ADD, men jeg må ikke på død og liv ha de bokstavene i journalen. Klarer meg greit nok uten noe som helst. Gleder meg hver gang jeg er deppet til at den gode perioden komemr tilbake igjen. Anonymkode: 09dbd...6c9 (TS) Tenker selv alltid at jeg gleder meg til den depressive delen er over, men samtidig er den depressive delen ekstremt tungt. Jeg har aldri prøvd å ta selvmord, men jeg har hatt ekstreme tanker om det, og har det fortsatt nesten hver eneste gang jeg er depressiv. Får tanker som "er det verdt å leve? hvorfor er jeg her? skjønner ikke poenget med hvorfor jeg er her". En gang søkte jeg opp hvordan man kunne ta selvmord, om hvor vondt det var, om det er feil osv. Men har aldri prøvd det, noe jeg selvfølgelig er glad for. Men tenker jo at jeg er redd jeg kanskje går så langt en dag, i og med at jeg ofte har slike tanker.. Anonymkode: 70f95...5bf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå