Gå til innhold

Erfaring med ammeinnlegg i bambus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammebutikken har en pakke med innlegg i bambus. Jeg opplever at engangsinnleggebe gjør at puppene klør, og svir litt fordi de kjennes "harde" ut... Er bambus verdt det? Hvor mange bør man evt ha, hvor ofte bytter man innlegg? Holder de formen? Det står at de skal vaskes på 40 grader og formes etter vask, men så henges på sokketørker. Mister de ikke formen igjen da ved å henge til tørk?

Anonymkode: 6b94b...2cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har naturebond sine i bambus, med blonde utenpå. De holder godt, vaskes på 60gr og henges opp med klesklype, skal egentlig vaskes på 40gr. 

Har også noen tynne i bambus, de formes ikke i fasong, mens naturebond sine holder fasongen. 

Til daglig bruk har naturebond sine vært favoritten nå i 6 mnd. Brukte engangsinnlegg inni ull på natta da de satt bedre på plass, nå bruker jeg kun ull dag og natt (lekker ikke lenger).

Anonymkode: f3172...340

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ammebutikken har en pakke med innlegg i bambus. Jeg opplever at engangsinnleggebe gjør at puppene klør, og svir litt fordi de kjennes "harde" ut... Er bambus verdt det? Hvor mange bør man evt ha, hvor ofte bytter man innlegg? Holder de formen? Det står at de skal vaskes på 40 grader og formes etter vask, men så henges på sokketørker. Mister de ikke formen igjen da ved å henge til tørk?

De er kanskje ikke tunge nok til å bli dratt ut av fasong? 

Anonymkode: 40ff7...abc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kjøpe ammeinnlegg i ull,beste investeringen.

Det hjalp på såre nipler og.

Skrevet

Jeg hadde Lilleba sine, de likte jeg veldig godt. Jeg hadde ull utenpå som sperrelag. Lillebas kan fint vaskes på 60 grader.

Anonymkode: cc068...db2

Skrevet

Hvor ofte du må bytte avhenger av hvor mye du lekker. Hvis du lekker mye, må de byttes ved hver amming. Lekker du lite, kan du bytte 1-2 ganger hver dag. 

Anonymkode: cc068...db2

Skrevet

Jeg brukte også naturebond sine, de tålte både 40 grader og trommel (tålte vel noen runder med 60 grader i ammetåka også😅). Jeg brukte dem de fire første månedene, etter det sluttet jeg å lekke og ammeinnleggene var like fine :) kommer til å bruke dem på nestemann også

Anonymkode: e0608...94f

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg bestilte to pakker, håper det holder. Er bare 3 uker siden fødsel, så lekker enda en del 😅

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Måtte søke opp denne for å bumpe den. Ammeinnlegg i bambus er den beste investeringen jeg har gjort siden jeg ble gravid denne gangen. De føles SÅ mye bedre å ha på puppene enn engangs, og det er SÅ mye mer økonomisk! Jeg kjøpte to pakker a 5 par i hver og jeg vasker ca annen hver dag. De tørker fort hengende, jeg har ikke turt å prøve tørketrommel enda 😆 Anbefales virkelig! 

Anonymkode: f7081...ed1

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen som ikke er så store?? Ser størrelse s er 15cm i diameter😮

Anonymkode: d5fb2...916

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror mine fra naturebond er litt mindre, men husk at de skal dekke en stor del av puppen for å forhindre lekkasje utenfor. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De fra naturebond er i samme størrelse som engangsinnleggene. De må jo ha litt størrelse for å 1: dekke puppen og 2: ha litt stoff å suge opp væsken på 😅

Anonymkode: f7081...ed1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...