AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #1 Skrevet 27. februar 2022 Vurderer sommerkurs til ingeniør for å kunne starte ingeniørstudiene til høsten. Er det noen som har erfaring med dette og vil dele? Anonymkode: e8003...e08
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Er det tres-ordningen du skal ta? Anonymkode: 738a8...b60 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det tres-ordningen du skal ta? Anonymkode: 738a8...b60 Ja, det som er planen. Men finner så lite informasjon rundt det. Må man ha gode forkunnskaper innen realfag eller passer det for en middels elev fra påbygg? Anonymkode: e8003...e08
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det som er planen. Men finner så lite informasjon rundt det. Må man ha gode forkunnskaper innen realfag eller passer det for en middels elev fra påbygg? Anonymkode: e8003...e08 Jeg har ikke tatt den veien selv og har heller ikke kommet så langt. Har realfag fra vgs, og skal begynne rett på siving-utdanning til høsten. Det er lite informasjon rundt det ja. Men les nøye på nettsidene til det universitetet du skal gå på. Du er jo der for å lære, og det vil bli veldig tøft. Tror du har 6 uker på å lære hele R1-pensumet, har jeg hørt i hvert fall der vennen min gikk. I vg2 hadde jeg faget over ett helt år. Nå skal det sies at det er sommer og du bare har ett fag, så det kan gå fint det, men matte er et modningsfag. Sørg bare for å jobbe veldig godt med det, og gjør alle oppgavene du får utdelt. Du må jobbe for det, og det blir krevende om du bare er en middels elev fra påbygg. Anonymkode: 738a8...b60
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det som er planen. Men finner så lite informasjon rundt det. Må man ha gode forkunnskaper innen realfag eller passer det for en middels elev fra påbygg? Anonymkode: e8003...e08 Du får det til med mye hard jobbing og interesse. Men jeg reagerte på at det var så mye obligatorisk oppmøte (her ihvertfall). Hver bidige dag og hele dagen. Jeg er mer effektiv med enkelte forelesninger og frivillige gruppetimer. Fordi noen ting får jeg lett til og andre ikke. Da vil jeg bruke tiden på det jeg sliter med. Det ble ineffektivt for meg slik opplegget var. Har mastergrad innen annet fagfelt fra før, har altså erfaring med studier og hva som fungerer for meg. Følte jeg ble møtt som en ungdomsskoleelev. Anonymkode: bfc7c...074
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke tatt den veien selv og har heller ikke kommet så langt. Har realfag fra vgs, og skal begynne rett på siving-utdanning til høsten. Det er lite informasjon rundt det ja. Men les nøye på nettsidene til det universitetet du skal gå på. Du er jo der for å lære, og det vil bli veldig tøft. Tror du har 6 uker på å lære hele R1-pensumet, har jeg hørt i hvert fall der vennen min gikk. I vg2 hadde jeg faget over ett helt år. Nå skal det sies at det er sommer og du bare har ett fag, så det kan gå fint det, men matte er et modningsfag. Sørg bare for å jobbe veldig godt med det, og gjør alle oppgavene du får utdelt. Du må jobbe for det, og det blir krevende om du bare er en middels elev fra påbygg. Anonymkode: 738a8...b60 Det er ikke bare ett fag. Det er matte, fysikk og kjemi. Anonymkode: bfc7c...074 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får det til med mye hard jobbing og interesse. Men jeg reagerte på at det var så mye obligatorisk oppmøte (her ihvertfall). Hver bidige dag og hele dagen. Jeg er mer effektiv med enkelte forelesninger og frivillige gruppetimer. Fordi noen ting får jeg lett til og andre ikke. Da vil jeg bruke tiden på det jeg sliter med. Det ble ineffektivt for meg slik opplegget var. Har mastergrad innen annet fagfelt fra før, har altså erfaring med studier og hva som fungerer for meg. Følte jeg ble møtt som en ungdomsskoleelev. Anonymkode: bfc7c...074 Takk for svar. Men du kom igjennom det? Anonymkode: e8003...e08
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 Er det det samme som forkurs for ingeniør? At du tar matte og fysikk, og eksamen på ved endt kurs? I så tilfelle kan det bli knapt å lære det over bare 2 mnd.. matten er jo den samme som man tar over 2 år på vgs, og fysikken over 1 år.. jeg tok forkurset som gikk fra januar til mai, og det gikk helt supert for min del, men mange sleit seg gjennom det... Anonymkode: 75bb0...bad
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #9 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, det som er planen. Men finner så lite informasjon rundt det. Må man ha gode forkunnskaper innen realfag eller passer det for en middels elev fra påbygg? Anonymkode: e8003...e08 Du trenger nesten ingen forkunnskaper. Ordningen er for elever uten realfag. Med god innsats kommer det til å gå helt fint. Anonymkode: 19538...848
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #10 Skrevet 27. februar 2022 min samboer hadde fagbrev uten påbygg og ekstra matte og han klarte det fint 😊 mye bedre valg enn et helt år forkurs. Anonymkode: 086d6...3af 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #11 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det det samme som forkurs for ingeniør? At du tar matte og fysikk, og eksamen på ved endt kurs? I så tilfelle kan det bli knapt å lære det over bare 2 mnd.. matten er jo den samme som man tar over 2 år på vgs, og fysikken over 1 år.. jeg tok forkurset som gikk fra januar til mai, og det gikk helt supert for min del, men mange sleit seg gjennom det... Anonymkode: 75bb0...bad Du får det viktige fra r1 og r2 gjennom sommeren. når min samboer tok det gikk han y veien hvor fysikken ble langt inn som ekstra fag 1 semester, ikke på sommeren. Anonymkode: 086d6...3af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå