AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #41 Skrevet 27. februar 2022 Hadde det vært en grunn til å bli fratatt trygden så skulle de aldri ha gitt meg den. Heldigvis så er den ikke behovsprøvd så uansett om du har 100 kr eller 10 millioner på bok så har ubrutt på uføretrygd dersom NAV innvilger det. Alltid greit med litt lommepenger en gang i mnd. Anonymkode: ea0d3...37c
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #42 Skrevet 27. februar 2022 Det er mye som er urettferdig i forhold til uføretrygd. Selv ble jeg kronisk syk få måneder før jeg var ferdig med mastergraden, og hadde derfor minimal opptjening i arbeidslivet, og fikk minsteytelse. Også kommer de som allerede har høy formue, og kanskje også høy inntekt før de ble ufør, og får høy uføretrygd. Tenk om det hadde vært noen regler der som gjorde ytelsene mer jevne og mer rettferdige. Anonymkode: 8a97e...365
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #43 Skrevet 27. februar 2022 milla80 skrev (10 timer siden): Synes at alle som er for syke til å kunne jobbe skal motta lik stønad på lik linje som alle andre i dette landet. Man skal ikke straffes fordi man har penger fra før, Mange har jobbet hardt for sine egne penger så synes ikke de skal straffes med å ikke motta trygd . Ja hadde det vært lik stønad til alle, altså lik størrelse på støneden til alle, så hadde det vært mer rettferdig. Det er mange unge som har blitt ufør, som har falt mellom to stoler, ikke rukket opptjening i arbeidslivet, kanskje blitt syk før eller under utdanning osv. Veldig urettferdig at disse skal leve på minsteytelse hele sitt voksne liv, når rike mennekser som blir ufør skal få mye mer. Anonymkode: 8a97e...365
Adrenalina1 Skrevet 1. mars 2022 #44 Skrevet 1. mars 2022 kikkana skrev (På 27.2.2022 den 12.32): Synes uføretrygd burde være forbeholdt de som trenger det for å leve et ok liv. De som har veldig mye penger, har jo ikke behov for dette? Jeg synes ikke det er rett i det heletatt dersom rike får utbetalt uføretrygd. Er man ufør,lever man ikke et ok liv.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #45 Skrevet 1. mars 2022 kikkana skrev (På 27.2.2022 den 12.32): Synes uføretrygd burde være forbeholdt de som trenger det for å leve et ok liv. De som har veldig mye penger, har jo ikke behov for dette? Jeg synes ikke det er rett i det heletatt dersom rike får utbetalt uføretrygd. Da må man også vurdere hvorfor folk er "rike". Selv er jeg "rik" fordi jeg har spart mye. Aldri røyket, lite alkohol, ingen bybesøk. Prioriterte tidlig bolig og fond, fremfor forbruk. Er fortsatt prisbevisst, kjøper bulk, og på salg. Det er på ingen måte rettferdig om noen som har røyket og drukket opp pengene sine løpende skal få trygd, om vi ellers er i samme situasjon. Anonymkode: f1ea2...899
I Grosny Skrevet 1. mars 2022 #46 Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 11.54): Når synes dere noen er for rike til å søke uføretrygd? Om man har 100 millioner på banken? 10 millioner? Nebetalt hus og 1 million? Eller synes dere ikke det er noen grense? Jeg ber dere være respektfulle i svarene deres. Dette er ikke ment til å kritisere uføretrygdede. Jeg har selv blitt ufør, men er usikker på om det er etisk riktig av meg å få uføretrygd. Men det kan være depresjonen og selvkritikeren som snakker. Anonymkode: 6682f...2e3 Uføretrygden er ikke behovsprøvd. Det er ingen grense. Når det er sagt, pengene forsvinner fort dersom man mister inntekten. 20 millioner i banken kan sikkert holde i mange år, men de blir borte.
kikkana Skrevet 3. mars 2022 #47 Skrevet 3. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 15.06): Da må man også vurdere hvorfor folk er "rike". Selv er jeg "rik" fordi jeg har spart mye. Aldri røyket, lite alkohol, ingen bybesøk. Prioriterte tidlig bolig og fond, fremfor forbruk. Er fortsatt prisbevisst, kjøper bulk, og på salg. Det er på ingen måte rettferdig om noen som har røyket og drukket opp pengene sine løpende skal få trygd, om vi ellers er i samme situasjon. Anonymkode: f1ea2...899 Jada, men det blir jo bare et spørsmål om prinsipp da og rent praktisk har du jo ikke noe særlig behov for den støtten. Og det er relativt stor forskjell på å ha 10 mill vs 100 mill. Endret 3. mars 2022 av kikkana
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #48 Skrevet 3. mars 2022 Brunello skrev (På 27.2.2022 den 12.16): Om 15-20 år vil nok en slik situasjon medføre at du får avkortet trygd. Så du mener rike pensjonister automatisk skal bli minstepensjonister også da? Anonymkode: 4f05f...e25
Illuminatum Skrevet 4. mars 2022 #49 Skrevet 4. mars 2022 Jeg tenker at en av fordelene i Norge er at vi har universelle løsninger på slike tjenester. Gjør vi om dette så tror jeg vi er på gal vei. Er det bare penger i banken som skal gjøre at man ikke går uføretrygd? Hva med formue i bolig? Hva med selvpåført skade som føre til uføre? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #50 Skrevet 5. mars 2022 On 2/27/2022 at 11:54 AM, AnonymBruker said: Når synes dere noen er for rike til å søke uføretrygd? Om man har 100 millioner på banken? 10 millioner? Nebetalt hus og 1 million? Eller synes dere ikke det er noen grense? Jeg ber dere være respektfulle i svarene deres. Dette er ikke ment til å kritisere uføretrygdede. Jeg har selv blitt ufør, men er usikker på om det er etisk riktig av meg å få uføretrygd. Men det kan være depresjonen og selvkritikeren som snakker. Anonymkode: 6682f...2e3 Mener noen virkelig at du skal si fra deg uføretrygden hvis du har 1 million i banken? Hvor lenge tror du 1 million kroner varer? Idiotisk tankegang. Anonymkode: e2704...037
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #51 Skrevet 5. mars 2022 Hvis jeg hadde hatt en stabil inntekt som er høy nok til å leve av hadde jeg droppet å søke om uføretrygd (jeg hadde også droppet årene på AAP da jeg egentlig var altfor syk, men måtte fordi jeg trengte penger fra nav for å overleve). Men det skal jo mye til å ha såpass høy inntekt når man er for syk til å jobbe, men kan være leieinntekter, inntekter fra YouTube/blogg som man ikke lenger oppdaterer med har mange visninger, avkastning på aksjer/fond osv. Anonymkode: 3005f...23e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå