AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Jeg er inne i en dårlig periode hvor jeg er redd for dette, vet ikke hvorfor eller hva det kommer av. Men jeg er redd for og ikke våkne muligens selvom dette er urasjonellt antagligvis. Hvordan skal jeg klare og roe meg ned slik at det å sove igjen blir det mest naturligste? Anonymkode: ffe88...0a2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Les deg opp on hvorfor søvn er viktig og ta risikoen. Å ikke sove har mange reelle konsekvenser som er mer alvorlige enn den ikke-eksisterende risikoen for å sovne inn uten årsak. Jeg skjønner at du sliter med angst og at angst er irrasjonelt, men du må nesten forsøke å overbevise deg selv om at det ikke er farlig - for det er det ikke, uavhengig av hvilke definisjoner du benytter for konseptet farlig. Statistisk sett er det langt farligere å være våken, og selv ikke det er det vits å gå rundt å frykte. Hvis du skal frykte alt som potensielt kan ta livet av deg vil det etterhvert ikke være mer igjen av livet som gjør det verdt å leve. Anonymkode: 96ecb...3c1 1
KristinF Skrevet 26. februar 2022 #3 Skrevet 26. februar 2022 Tenk at det er jævlig urasjonelt bare. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 Jeg har det slik en sjelden gang i dårlige eller stressende perioder. Det går alltid over. Jeg spiser et lett måltid før sengetid, tar på favorittpysjen og drikker noe varmt (uten koffein e.l.). Har det kjølig i soverommet, men tar med en varmeflaske i sengen. Da blir jeg litt ekstra søvnig og det hjelper på. Jeg synes og at ulike typer white noise hjelper meg å slappe av og slutte å tenke så veldig. Særlig naturlyder som regn eller vind. Anonymkode: 608a5...4d6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå