AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #21 Skrevet 27. februar 2022 Du kjøper til dine barn, dyrere gaver, han kjøper til sine. Han har ikke noe ansvar for gaver til dine barn. Og du ikke til hans. At dere kjøper en liten gave til hverandres barn er jo koselig. Men det trenger ikke være dyrt. Tenkte du at han skulle bruke sine penger på gaver til dine? Anonymkode: 38a04...66a 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #22 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skjønner deres tanker, men barnet hans trengte ikke ny mobiltelefon. Men han ønsket seg en fancy en. Han hadde Samsung fe s 20 (som han fikk ifjor), men hadde lyst på siste IPhone. Det andre barnet hans fikk sin julegave i penger, 10.000kr. Anonymkode: 60acc...45e Men du har jo ikke noe med hva han gir i gave til sine? Det må han bestemme selv. Så får du gi gaver til dine. Skullehsn plutslig kjøpe like dyre gaver til dine. Det blir jo feil, det er ditt ansvar. Anonymkode: 38a04...66a 2
Klikker83 Skrevet 27. februar 2022 #23 Skrevet 27. februar 2022 Hva med å bli enig om en makspris på gave, så kjøper du til dine fra "dere" og han til sine fra "dere". Det vil desverre aldri bli det samme med andres som egne barn desverre. Snakker av erfaring. 2
Gjest BethD Skrevet 27. februar 2022 #24 Skrevet 27. februar 2022 Visste det var en grunn til at jeg gikk inn hit idag! Takk for atter en gang å gi meg en god følelse for å gjøre det slutt med eksen
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #25 Skrevet 27. februar 2022 Hos oss kjøpte han gaver til sine barn og jeg til mitt og ingenting til hverandres og da ble det ingenting å være sjalu på eller krangle om. Nå er de for lengste voksne og vi driver ikke lenger med dette gavestyret. Alle har god råd og kjøper det de trenger selv og vi legger vekt på samvær, hygge og god mat. Anonymkode: 85ce2...287 1
Gjest O.G. Skrevet 27. februar 2022 #26 Skrevet 27. februar 2022 MizzVic skrev (10 timer siden): "Kjæresten min kjøper gaver til egne barn, ting de ønsker seg. Dette plager meg, jeg syns ikke de fortjener de gavene" Spør du egentlig om hvor de har støttegruppe for sjalu kjærester? Jeg tenkte det samme.
Gjest BethD Skrevet 27. februar 2022 #27 Skrevet 27. februar 2022 Men sånn for å svare da. Så forventer du vel ikke at han skal kjøpe samme sum til dine barn som til sine egne? For det er utrolig urealistisk.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #28 Skrevet 27. februar 2022 Jeg tenker det ikke er unormalt at han gir mer til sine barn, og så kan du gi mer til dine. Skjønner for å være ærlig ikke problemet. Anonymkode: 83772...bcc 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #29 Skrevet 27. februar 2022 Kjenner jeg er glad jeg og kjæresten har bestemt oss for å ikke flytte sammen med hver våre barn. Vi feirer heller ikke jul sammen. For her er det jeg som gir mine barn dyre gaver (ikke opp i 10.000 kroners klassen da) og han som ikke gir sine dyre gaver. Jeg hadde aldri hatt råd til å gi mine "stebarn" like dyre gaver som jeg gir mine egne. Og jeg hadde ikke likt å skulle moderere gavene mine til mine barn pga han ikke vil bruke like mye penger på gaver som meg. Mine barn har ikke en far som gir dem julegaver eller bursdagsgaver, så alt av litt større gaver kommer fra meg og min side. Stebarna får gaver fra både mor og far sin side. Så dersom jeg måtte moderert meg hadde mine fått vesentlig mindre enn stebarna på en evt felles julefeiring. Og det er helt uaktuelt for meg. Nå omgås ikke våre barn særlig mye heller så ingen av de vet hva de andre får av gaver. Anonymkode: bd3a5...387 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #30 Skrevet 27. februar 2022 Jeg tenker at dette er vel ganske normalt, at begge kjøper gaver til sine egne barn?? Forventer du at kjæresten skal kjøpe mobiltelefon til ditt barn? Det fremstår som at du er sjalu fordi kjæresten bruker penger på barna sine. Anonymkode: 16f5f...136 2
lillevill Skrevet 27. februar 2022 #31 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har ikke felles barn. Han har sine, så har jeg mine. Mora til hans barn kjøper ikke mobiltelefon til barna deres. Hun kjøper kun billige gaver til de. Anonymkode: 60acc...45e Du skriver jo minst mulig her TS. Får ikke helt fatt i hva du mener en gang. Du utelater å fortelle om din mann har råd til å gi så dyre gaver til alle. Sett at han har to og du har to. Skal han da betale for 4 telefoner? Du skriver at hans eks også ikke kan gi dyre gaver, men ikke mer en det. Om hun har dårlig inntekt, så er det vel enda mer forståelig at han ikke kan betale også for dine barn? Jeg tror at man gir til sine barn så godt man kan. Så klart er det vondt at han gir så flotte gaver til sine unger og at det kan føles urettferdig. Men jeg synes det er fair at du kjøper slike ting til dine barn. Slik jeg opplever verden, så kan man ikke forvente så mye av andre. Jeg er helt alene, og forventer ikke noe hjelp fra andre, og jeg fokuserer også på karriere slik at jeg kan øke min inntekt for å gi mitt barn fine ting og opplevelser. Hadde jeg fått meg type med egne barn hadde jeg ikke forventet at han skulle betale så dyre ting for mine unger.🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #32 Skrevet 27. februar 2022 Kjøper dere ikke gaver sammen og skriver fra begge på lappen? Anonymkode: 100f9...b78 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #33 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjøper dere ikke gaver sammen og skriver fra begge på lappen? Anonymkode: 100f9...b78 Når de ikke har felles barn? Det tror jeg ikke er vanlig. Anonymkode: 83772...bcc 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. februar 2022 #34 Skrevet 27. februar 2022 Har egne barn og bonusbarn. Gir helt klart mest til egne barn, de har flyttet ut av redet og mannen min og bonusbarna har ikke anelse om hva jeg gir til mine i gaver. Mannen min vet jeg gir penger, men vet ikke noe om beløpet. Har også et par hundre tusen på sparekonto til egne barn og barnebarn i tillegg. Denne kontoen har heller ikke noe med min mann og hans barn å gjøre. Bonusbarna får gaver av pappaen sin, jeg gir heller en pengesum utenom når jeg har lyst og de ikke forventer det. Til sommerferien, for bra karakterer, fordi de har vært flinke hjemme eller lignende. Mine barn er mitt ansvar mtp gaver, samme med hans barn, hans ansvar.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #35 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Når de ikke har felles barn? Det tror jeg ikke er vanlig. Anonymkode: 83772...bcc Om man bor sammen så er det helt vanlig Anonymkode: 100f9...b78 1
elvital Skrevet 27. februar 2022 #36 Skrevet 27. februar 2022 Men, som flere har skrevet, hvorfor har ikke han ansvar for å kjøpe gaver til sine barn(med begge deres navn på kortet) og du til dine barn (med begges navn på kortet)? 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #37 Skrevet 27. februar 2022 Kjøper han gaver i titusenkronersklassen, bør han være såpass omtenksom at han ikke legger gaven under treet sammen med Rusta-sengesettet til det andre barnet. De færreste har råd til å matche slike gaver, så jeg forstår at TS reagerer. Anonymkode: 59063...7be
Glød Skrevet 27. februar 2022 #38 Skrevet 27. februar 2022 Jeg kjøper ikke gaver til samboers barn, og han kjøper ikke til mitt. Vi kjøper til egne barn, men skriver på at det er fra begge. Vi har begge et relativt nøkternt syn på verdien av gaver da, det tar ikke helt av. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå