AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Min samboer kjøper altfor dyre gaver til sine egne barn, så får mine bare noe billig dritt fra han. Det ene barnet får mobiltelefon i julegave, og det andre får noe billig sengesett fra Rusta. Han er ikke med på å kjøpe felles gaver. Vi krangler mye hjemme pga dette. Noen flere som opplever det samme? Anonymkode: 60acc...45e
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Nei. Tenker du må gå i deg selv som klarer å få barn med en slik mann. Anonymkode: 37c68...563 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #3 Skrevet 26. februar 2022 Er det snakk om felles barn eller dine barn? Hvis de er dine, da kan du også kjøpe dyre gaver til dem. Hvis dere har felles barn da er det veldig rart. Anonymkode: 53c64...2a2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 Er det virkelig så rart at han kjøper dyrere gaver til sine egne barn ? Han har forsørgeransvar for sine barn, og dersom barna hans skal ha f. eks. mobiltelefon så er det han og/eller mor som må kjøpe det. Syntes ikke det er noe pussig ved det. Dersom han kjøper sengesett fra Rusta til dine barn, så kjøper du noe lignende til hans. Også kjøper du mobiltelefon eller hva-som-helst til de selv. Det er du og barnas far som har ansvar for deres barns forsørgelse, ikke din nye mann. Han har økonomisk ansvar for sine, sammen med barnas mor. Anonymkode: 8f4ff...96f 15 1 11
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #5 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det virkelig så rart at han kjøper dyrere gaver til sine egne barn ? Han har forsørgeransvar for sine barn, og dersom barna hans skal ha f. eks. mobiltelefon så er det han og/eller mor som må kjøpe det. Syntes ikke det er noe pussig ved det. Dersom han kjøper sengesett fra Rusta til dine barn, så kjøper du noe lignende til hans. Også kjøper du mobiltelefon eller hva-som-helst til de selv. Det er du og barnas far som har ansvar for deres barns forsørgelse, ikke din nye mann. Han har økonomisk ansvar for sine, sammen med barnas mor. Anonymkode: 8f4ff...96f Vi har ikke felles barn. Han har sine, så har jeg mine. Mora til hans barn kjøper ikke mobiltelefon til barna deres. Hun kjøper kun billige gaver til de. Anonymkode: 60acc...45e
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #6 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det virkelig så rart at han kjøper dyrere gaver til sine egne barn ? Han har forsørgeransvar for sine barn, og dersom barna hans skal ha f. eks. mobiltelefon så er det han og/eller mor som må kjøpe det. Syntes ikke det er noe pussig ved det. Dersom han kjøper sengesett fra Rusta til dine barn, så kjøper du noe lignende til hans. Også kjøper du mobiltelefon eller hva-som-helst til de selv. Det er du og barnas far som har ansvar for deres barns forsørgelse, ikke din nye mann. Han har økonomisk ansvar for sine, sammen med barnas mor. Anonymkode: 8f4ff...96f 💯 Anonymkode: 01c1a...db3 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #7 Skrevet 26. februar 2022 Men nå har vel dine barn, både en mor og en far, som kan kjøpe dyre gaver til dine barn. Og hvis mor til hans barn bare kjøper billige gaver, så føler vel han at han må kjøpe dyre gaver. Her og kjøper far billige gaver til sine barn, da blir det til at jeg kjøper dyrere gaver til barna. Selv om far tjener 3 ganger så mye som meg. Han kjøper og dyrere gaver til stebarna sine, enn sine egne. Så han er jo bare en idiot. Anonymkode: 9c478...223 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #8 Skrevet 26. februar 2022 Jeg synes ikke det er så rart, egentlig. Jeg kjøper også mobiltelefoner til mine barn når de trenger det, og gir det i så fall helst som en julegave eller bursdagsgave. De måtte uansett hatt en telefon, men jeg vil ikke gi barna en telefon sånn ut av det blå. JEG må kjøpe en telefon til mine barn fordi det er nødvendig. Min mann kjøper en telefon til sitt barn fordi barnet trenger det. Evt gjør barnets mor det. Jeg har Ikke forsørgeransvar for han sitt barn, det har min mann. Mobiltelefon er faktisk nødvendig for barn og unge i dag, og jeg synes det er bedre å gi det som gave enn en hverdagslig ting. det jeg derimot synes er rart er at han kjøper upersonlig ræl til ditt barn, gaver barnet antagelig ikke ønsker seg. Jeg vil likevel si at selvom vi er gift og har særkullsbarn, så har vi felles økonomi. Når vi kjøper gaver til barna, så er det fra oss, og ikke bare fra biologisk forelder. Dere burde prate om pengebruk og sørge for at barna får nogenlunde likt dersom barna bor sammen og ser på hverandre som søsken. du sier ingenting om hvor gamle barna er. Er barna voksne, ikke bor hjemme, ikke har er forhold til hverandre og dere ikke har lang fartstid sammen, så tenker jeg at han må få gjøre som han vil. Har dere felles økonomi? Det er også helt vesentlig her. Anonymkode: 7d4d0...359 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #9 Skrevet 26. februar 2022 Skjønner deres tanker, men barnet hans trengte ikke ny mobiltelefon. Men han ønsket seg en fancy en. Han hadde Samsung fe s 20 (som han fikk ifjor), men hadde lyst på siste IPhone. Det andre barnet hans fikk sin julegave i penger, 10.000kr. Anonymkode: 60acc...45e 1
MizzVic Skrevet 26. februar 2022 #10 Skrevet 26. februar 2022 "Kjæresten min kjøper gaver til egne barn, ting de ønsker seg. Dette plager meg, jeg syns ikke de fortjener de gavene" Spør du egentlig om hvor de har støttegruppe for sjalu kjærester? 11 4
GammelKaktus Skrevet 26. februar 2022 #11 Skrevet 26. februar 2022 MizzVic skrev (3 minutter siden): "Kjæresten min kjøper gaver til egne barn, ting de ønsker seg. Dette plager meg, jeg syns ikke de fortjener de gavene" Spør du egentlig om hvor de har støttegruppe for sjalu kjærester?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #12 Skrevet 26. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Min samboer kjøper altfor dyre gaver til sine egne barn, så får mine bare noe billig dritt fra han. Det ene barnet får mobiltelefon i julegave, og det andre får noe billig sengesett fra Rusta. Han er ikke med på å kjøpe felles gaver. Vi krangler mye hjemme pga dette. Noen flere som opplever det samme? Anonymkode: 60acc...45e 46 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har ikke felles barn. Han har sine, så har jeg mine. Mora til hans barn kjøper ikke mobiltelefon til barna deres. Hun kjøper kun billige gaver til de. Anonymkode: 60acc...45e Tenker du barna til kjæresten din skal gå uten telefon da? Eller at de kun kan få ting de trenger om han kjøper til dine barn også? Anonymkode: 5bbf2...682
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #13 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min samboer kjøper altfor dyre gaver til sine egne barn, så får mine bare noe billig dritt fra han. Det ene barnet får mobiltelefon i julegave, og det andre får noe billig sengesett fra Rusta. Han er ikke med på å kjøpe felles gaver. Vi krangler mye hjemme pga dette. Noen flere som opplever det samme? Anonymkode: 60acc...45e tenker at dette ikke er din sak.. Anonymkode: 7b133...3ae 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #14 Skrevet 26. februar 2022 Jeg tenker at eneste løsningen på dette problemet er at du kjøper billige gaver til hans barn og dyre gaver til dine egne. Ellers synes jeg det er ganske ufint å gi sengesett til stebarnet sitt. Jeg ville ikke fortsatt et sånt forhold. Anonymkode: 820eb...e0b 4
Anonym546u Skrevet 26. februar 2022 #15 Skrevet 26. februar 2022 Avtal heller med han at dere kjøper felles gaver. 500 kr max pr barn. Det bør holde.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #16 Skrevet 26. februar 2022 Skjønner han godt jeg, hvorfor skal han kjøpe telefon til ditt barn?? Hvorfor kjøper ikke du telefon? hva er galt med sengetøy? Liker det også jeg Anonymkode: cbed9...e71 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #17 Skrevet 27. februar 2022 Bare vær glad dere ikke har fellesbarn. Da kunne ikke du heller kjøpt dyrere gaver til dine barn enn til stebarna. Hvertfall ikke med kg brukernes velsignelse. Anonymkode: d6414...baf 1
Antonetta Skrevet 27. februar 2022 #18 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min samboer kjøper altfor dyre gaver til sine egne barn, så får mine bare noe billig dritt fra han. Det ene barnet får mobiltelefon i julegave, og det andre får noe billig sengesett fra Rusta. Han er ikke med på å kjøpe felles gaver. Vi krangler mye hjemme pga dette. Noen flere som opplever det samme? Anonymkode: 60acc...45e Du får kjøpe dyrere gaver til dine, og rimeligere til hans siden han ikke vil gi fellesgaver 🤷♀️ 3
Jadzia Skrevet 27. februar 2022 #19 Skrevet 27. februar 2022 Jeg er egentlig enig med alle over her. Det er normalt at han kjøper dyrere gaver til sine egne barn enn dine. Hva du velger å gjøre med hans barn og gaver, er opp til deg. Men jeg hadde nok prøvd å guide han til å kjøpe noe som er ok til samme summen. Hater å få søppel i gave. Ungene får alltid søppel av svigers. Ting som bokstavelig talt går rett i søpla fordi det ikke henger sammen, virker osv. de kunne heller brukt pengene på noe mindre, men brukbart. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #20 Skrevet 27. februar 2022 Synes det er rart dere ikke gir sammen? Han kjøper til sine og skriver begges navn på kortet. Du kjøper til dine og skriver begges navn på. Trodde det var normalt å gjøre det sånn, jeg! Anonymkode: 2a3c2...850 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå