Gå til innhold

Du som har hatt korona, hvilken blodtype har du?


Hulderen

Du som har hatt korona: Hvilken blodtype har du?  

105 stemmer

  1. 1. Hvilken blodtype har du?

    • Blodtype A
      30
    • Blodtype B
      11
    • Blodtype AB
      10
    • Blodtype 0
      54


Anbefalte innlegg

Det har vært snakk om at de som har blodtype 0 kan være bedre beskyttet mot korona. Derfor starter jeg en uhøytidelig undersøkelse, og spør de som har hatt korona hvilken blodtype de har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hulderen skrev (2 minutter siden):

Det har vært snakk om at de som har blodtype 0 kan være bedre beskyttet mot korona. Derfor starter jeg en uhøytidelig undersøkelse, og spør de som har hatt korona hvilken blodtype de har.

har type 0. covid var ikke noe behagelig å ha, håper jeg slipper å få det igjen:S

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 4 smitta i husstanden. To har blodtype O og to har A.

De to som fikk det hardest var en av hver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min har korona nå og hun har blodtype O-. Hun har hatt et mildt forløp så langt og er allerede på bedringens vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enten er jeg AB eller O. vet ikke kan gi konkret svar, men jeg ble veldig influensa syk. Ingen pusteproblemer. Men til gjengjeld er ikke immunforsvaret på topp. 

 

Samboer har O: han ble godt syk (men mindre enn meg), men han blir omtrent aldri dårlig. Han har veldig bra immunforsvar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har A og har hatt korona med mildt forløp to ganger. Samboer har også A, har hatt korona én gang med mildt forløp men ble hakket dårligere enn meg, som en influensa ca. Han blir som regel dårligere enn meg når han blir syk ellers også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie har åtte personer hatt korona.

Tre med blodtype A som alle fikk lite symptomer.

En med blodtype B som også fikk lite symptomer.

Fire med blodtype O, hvorav to kun fikk bittelitt symptomer fra magen mens de to ande ble skikkelig, skikkelig syke i ukesvis. De to sistnevnte har hatt korona to ganger, med likt sykdomsforløp begge gangene. 

Alle som har sluppet unna smitte hittil, er blodtype A. En av de bor på en institusjon hvor ALLE de andre ble smittet, mens han som den eneste slapp unna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella

Hvor i all verden finner jeg ut blodtypen min? Virker som alle vet sin egen?

Jeg er Rhesus negativ, det er alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shawtyella skrev (55 minutter siden):

Hvor i all verden finner jeg ut blodtypen min? Virker som alle vet sin egen?

Jeg er Rhesus negativ, det er alt jeg vet.

Lurer på det samme. 

Hvordan finner dere ut dette? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilie88 skrev (33 minutter siden):

Lurer på det samme. 

Hvordan finner dere ut dette? :)

Vi sjekka i hvert fall blodtypen vår i naturfagen på videregående. Ellers har vel mange fått vite det i forbindelse med sykehusopphold, svangerskap eller blodgivning. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shawtyella skrev (1 time siden):

Hvor i all verden finner jeg ut blodtypen min? Virker som alle vet sin egen?

Jeg er Rhesus negativ, det er alt jeg vet.

Graviditet, fødsel, operasjoner osv.  det skal vel kanskje stå på helsenorge??

Jeg er blodgiver, så derfor vet jeg min. Du kan bli blodgiver så får du vite det? 😌 også får du gaver. 
 

(skamløs rekruttering) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (17 timer siden):

Hvordan vet dere blodtype? 🤔

Vi tok en test i naturfaget på VGS.

Shawtyella skrev (15 timer siden):

Hvor i all verden finner jeg ut blodtypen min? Virker som alle vet sin egen?

Jeg er Rhesus negativ, det er alt jeg vet.

Vi tok en test i naturfag på VGS, men du kan få kjøpt slike tester på nett også. Her f.eks

Obs, jeg har ingen erfaring med slike tester kjøpt på nett. 

BethD skrev (13 timer siden):

Graviditet, fødsel, operasjoner osv.  det skal vel kanskje stå på helsenorge??

Jeg er blodgiver, så derfor vet jeg min. Du kan bli blodgiver så får du vite det? 😌 også får du gaver. 
 

(skamløs rekruttering) 

Enten sjekker de ikke slikt lenger eller så kommer det an på legen. Da jeg gikk gravid sjekket de bare om jeg var rhesus + eller -, selve blodtypen har ikke noen betydning så det sjekker de ikke. Det står ikke på Helsenorge, dessverre. :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
BethD skrev (21 timer siden):

Graviditet, fødsel, operasjoner osv.  det skal vel kanskje stå på helsenorge??

Jeg er blodgiver, så derfor vet jeg min. Du kan bli blodgiver så får du vite det? 😌 også får du gaver. 
 

(skamløs rekruttering) 

Kanskje jeg skal bli blodgiver, har jo faktisk vurdert det før mtp at jeg er rhesus negativ, så legen mente det var ettertraktet. Kanskje bare slik jeg får vite😅Fikk kun vite rhesus positiv eller negativ når jeg var gravid, så mulig de ikke sjekker A,B,0 og AB.. Takk for svar! Får se om jeg kvalifiserer til blodgiver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BethD
Shawtyella skrev (3 timer siden):

Kanskje jeg skal bli blodgiver, har jo faktisk vurdert det før mtp at jeg er rhesus negativ, så legen mente det var ettertraktet. Kanskje bare slik jeg får vite😅Fikk kun vite rhesus positiv eller negativ når jeg var gravid, så mulig de ikke sjekker A,B,0 og AB.. Takk for svar! Får se om jeg kvalifiserer til blodgiver!

Åå så bra! Har du en sjelden blodtype bør du absolutt vurdere det sterkt! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 0. Fikk ikke korona når mannen og begge ungene hadde det for 4 uker siden, selv om vi både kysset og levde helt oppå hverandre. Trodde jeg var immun. Men nå fikk jeg det på lørdag, så var visst ikke immun allikevel 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Hulderen skrev (På 2/26/2022 den 19.19):

Det har vært snakk om at de som har blodtype 0 kan være bedre beskyttet mot korona. Derfor starter jeg en uhøytidelig undersøkelse, og spør de som har hatt korona hvilken blodtype de har.

Husk å hensynta prosentandelen de forskjellige blodtypene har i befolkningen.  Det er feks bare ca 4% som har AB. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...