Gå til innhold

Hamstring - why???

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi planla litt baking i dag og fant ut at vi hadde for lite mel, så det bar til butikken. Der var det tomt for mel i hyllene, i følge betjeningen har folk hamstret nå i disse krigstider. 

Dette er jo like idioti som å hamstre inn pga korona, hva er poenget? 

Anonymkode: 4fbb8...ee5

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi folk gjør mye rart i panikk. Den logiske delen i mennesket som sier at vi må passe på at andre også får nok ser ut til å forsvinne hos noen. 

Anonymkode: 1a322...b81

• Liker 11
Skrevet

Hehe, det er ulogisk helt til du faktisk skulle ønske du hadde et lite beredskapslager (jeg har ikke det nå heller, er lat, så spiser det stadig opp). 

Anonymkode: f7013...d3a

• Liker 6
Skrevet

Jeg klarer ikke bake noe, så har ikke bruk for noe mel.

Anonymkode: 5adc2...107

Skrevet

Kjøpte masse mel i desember. Det var varslet vesentlig prisøkning, så tok det i fjor. Har mel til sommeren. 

Fint å ha er varelager av enkelte ting altså. Så slipper man å havne i en situasjon om at det tomt når man virkelig trenger. Kanskje noen lærer… men tviler faktisk… 

Anonymkode: 540ba...9be

• Liker 3
Skrevet

Nordmenn er så jækla hysteriske. 

Anonymkode: 5dbe4...548

• Liker 14
Skrevet

Det er ikke dumt å ha nok mat til en periode med portforbud. Man vet aldri hvor fort ting eskalerer og man blir tvunget til å holde seg innendørs. Det er ikke sikkert mange hamstrer nå men hvis veldig mange handler inn litt ekstra varer som holder lenge forsvinner de raskt fra hyllene. Myndighetene anbefaler faktisk å ha en beredskapspakke liggende hjemme og det er nok ikke dumt.

• Liker 3
Skrevet

Legg gjerne på at det er den store bolledagen i morra 😄

Anonymkode: b1cd6...c13

• Liker 20
  • Nyttig 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Her jeg bor har ikke folk hamstret. Her handler folk som vanlig. Det er jo ikke krig i Norge. Det er i Ukraina og synes så synd på de som bor der nå i desse tider. 

Det er fastelaven i morgen, kanskje folk kjøper mel for de skal bake boller til i morgen?

Når korona kom, da hamstret folk her også. 

Endret av Warrior
Skrevet
Anonym Bruker0 skrev (2 timer siden):

De med beredskapslager ler av deg nå.

det er deres ondskap. ikke alle har plass eller familie. jeg skal ikke på kjøpe rent vann på butikken fordi andre skal ha et lager like stort som naboen deres? har dere i det hele tatt tenkt til å dele med sånne som meg?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

og egoistiske. de deler ikke med de som mangler

Anonymkode: 2fafa...b67

• Liker 7
Skrevet

De av dere som nevner beredskapslager, det er forskjell på å kjøpe inn litt ekstra og hamstre som om det er Berlin 1945

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

det er deres ondskap. ikke alle har plass eller familie. jeg skal ikke på kjøpe rent vann på butikken fordi andre skal ha et lager like stort som naboen deres? har dere i det hele tatt tenkt til å dele med sånne som meg?

Anonymkode: 2fafa...b67

Hvorfor inkluderer du meg? Jeg har ikke skrevet at jeg har beredskapslager, men de som har det blir kalt hysteriske i andre tråder på KG.

Skrevet

Jeg har et lite ekstra lager mat. Det har jeg bygget opp over lang tid, for å aldri la det gå utover andre. I stedet for 1 3-pakning mais har jeg kjøpt 2 stk. I stedet for 1 kg mel har jeg kjøpt 2. Det er den eneste måten jeg syns er ok å gjøre det på.

Jeg har ikke ekstra lager pga verdenssituasjonen, men fordi vi foretrekker å handle sjeldent og derfor har mer hjemme. Men jeg har også det som anbefales å ha I beredskap, det skaffet jeg meg rett før korona slo ut. Det er såpass lite at det ikke ville tømt butikkhyller heller (3 middager hermetikk, litt kjeks, havregryn, nøtter osv).

Anonymkode: 25ba7...736

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror mangel på mel i hyllene mer skyldes at der er fastelaven enn krig i Ukraina.

Anonymkode: 22ea9...7df

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Eeemil skrev (2 timer siden):

For situasjoner som nå.

Fastelaven mener du?

Morten1 skrev (2 timer siden):

De av dere som nevner beredskapslager, det er forskjell på å kjøpe inn litt ekstra og hamstre som om det er Berlin 1945

I Berlin 1945 var det vel ingenting å hamstre?

Anonymkode: 05d91...d76

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vi planla litt baking i dag og fant ut at vi hadde for lite mel, så det bar til butikken. Der var det tomt for mel i hyllene, i følge betjeningen har folk hamstret nå i disse krigstider. 

Dette er jo like idioti som å hamstre inn pga korona, hva er poenget? 

Anonymkode: 4fbb8...ee5

Folk gjorde det samme da korona startet. De glemmer at vi er i Norge - et gjennomstabilt land. 

I andre land av mer tvilsom karakter og med dårlig lederskap (USA er det beste eksempelet i land vi anser som semi-vestlige) både er det og har vært reelt behov for å ha mat hjemme som rekker noen uker. 

Anonymkode: 47481...bda

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er kun nordmenn som hamstrer. Som sett i England da pandemien brøt ut, samt i de fleste andre vestlige land verden over.

Anonymkode: 9a3f8...290

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

I Berlin 1945 var det vel ingenting å hamstre?

Anonymkode: 05d91...d76

Tror du forstår poenget, vi i Norge er ikke i krig, vi har ikke Russland stående ved grensen og klar for innrykk. Det er ikke vits å hamstre, byer ligger ikke ii ruiner. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...