Gå til innhold

Diett. Hva bør jeg spise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har lavt stoffskifte, og sliter litt med vekta.

Ønsker å gå ned i vekt, har startet opp med trening.

Spiser ganske normalt, men det jeg ønsker meg, er en oversikt over hva jeg bør spise, slik at jeg har noe å forholde meg til.

At jeg hadde for eksempel en diett jeg skulle følge.

Er det noen som har noen gode tips til meg ?

For å gå ned i vekt når stoffskiftet er lavt, er en prøvelse.

Noen har foreslått Fedon diett ? Er det noen som har prøvd denne ?

Tar imot alle gode råd med Takk.

:vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har prøvd fedon en stund... har man viljestyrke går det meste, å det funker..men jeg er så glad i brød,poteter....og masse ant.. så ble litt vanskelig for meg. men om man skal ned i vekt er det vel endel man må ofre.

Skrevet

Anbefaler Reductil på det varmeste! Minus åtte kilo så langt..(to mndr)..Mitt stoffskifte var også på bærtur...

Skrevet

Takk for svar.

Men hva er Reductil ??

Skrevet
Takk for svar.

Men hva er Reductil ??

Reductil er et appetittdempende preparat som ordineres av lege. Det er dyrt, mener å huske at en måneds forbruk ligger på ca 1.500,-

Jeg pleier å anbefale denne siden, her står mye fornuftig om kosthold med spesielt fokus på lavkarbo, noe som kan være bra om du har lavt stoffskifte.

Skrevet

Hei!

Jeg vil heller anbefale "dietten" sunt kosthold og trening!

Jeg holder på tiden på med mitt slankeprosjekt". jeg har etter mange dårlige forsøk funnet ut at noe av det vikrigste er å ta seg god tid!!Ikke tro at noen drastiske forandringer på 7 uker kan gi deg resulater som varer... Sunne endringer som varer livet ut, er heller å anbefale.

jeg har gått mye ned i vekt siden i sommer.

Jeg står opp og går en morgentur på rundt 30 min. Etter jeg har stelt meg spiser jeg havregrøt m/rosiner.

Midt mellom frokost og lunsj,spiser jeg kålrot eller gulrot som jeg har kuttet opp i staver og har med på jobb.

Til lunsj har jeg ofte grovbrød og kjøper en mager salat i kantina eller lager med noe enda sunnere hjemmefra. Spiser frukt til.

3 dager i uka trener jeg step eller funk 60 min etter jobb. da spiser jeg først(20-30 min før) en frukt og drikker en liten melk.

1 time etter trening spiser jeg middag. Fisk 2 ganger i uka, kylling 1 gang i uka, grønnskakswok 1 gang i uka+ resten som "faller meg inn". De andre dagene trener jeg ikke så mye på ettermiddagen/kvelden; kanskje en kevldstur eller litt styrkeøvelder på stuegulvet.

Til kvelds spiser jeg ofte fruk m/Biola eller knekkebrød med skinke.

:)

Skrevet

Anbefaler oppskriften til gjesten over her.

Du må tenke langsiktig og legge om livsstilen - spise sunt og trene. Du trenger å få forbrenningen opp - det gjøres ved å spise små og hyppige måltider og trene jevnlig. Treningen kan være kombinasjon av kondisjon og styrke - muskler er med på å øke forbrenningen.

Tror nok jeg hadde oppsøkt noen for å hjelpe meg var jeg deg - ernæringsfysilog , personlig trener , slankeklubb/kurs. e.l.

Tenk langsiktig men samtidig er det viktig å kose seg/slappe av innimellom bare det ikke tar overhånd.

Skrevet

Tror nok jeg hadde oppsøkt noen for å hjelpe meg var jeg deg - ernæringsfysilog , personlig trener , slankeklubb/kurs. e.l.

Det ville jeg også gjort. Snakk med en ernæringsfysiolog, de har peilig på det meste innen mat og stoffskifte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...