Gå til innhold

Elizas Eventyrlige


Eliza Doalot

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen..

Er egentlig håpløs til å skrive dagbok, men er nødt til å prøve.

Kanskje den klarer å ro den vanvittige tankekarusellen i hodet mitt :sprettoy:

Å finne ut at jeg er gravid, er det mest spennende, skumle, fantastiske og skremmende jeg noen gang har gjort!!

Rimelig mange tanker og følelser som raser rundt nå, ja.

Ønsker alle gravide og prøvere lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Velkommen inn i de gravides verden, ikke minst GRATULERER med lille spiren...

:blomst:

Det du skriver om å være glad og redd på samme tid vet jeg ALT om - skrekkblandet fryd er vel det eneste rette ordet for det! :Nikke:

Men tenk, et lite liv spirer og gror inni oss, og det er jo helt fantastisk!

:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Velkommen og GRATULERER med spire i magen! :smilyblomst:

Jeg har også nettopp funnet ut at jeg er gravid og har det akkurat på samme måte!

Så utrolig mange tanker og følelser, men mest av alt FANTASTISK!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv test!

Gratulerer med dagbok også!

Skrekkblandet fryd, ja! Kjenner den følelsen. Plutselig er ingenting som før. Selv om man har håpet og ventet på at det skulle skje så er det litt skummelt når den positive testen en dag er realitet. Håper du får et fint og problemfritt svangerskap. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha alle sammen :smilyblomst:

Dette har vært en merkelig dag. Har forventet mensen hele tiden, er liksom ikke mulig å fatte.

Ringte mannen på jobben, stakkar. Han blei helt satt ut. Ingen av oss har fått gjort en ting idag. Hodet følger liksom ikke helt med...

Men det går vel over etterhvert.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den herlige mannen min kjørte i flere timer i natt, for å komme hjem, enda han egentlig skulle vært borte til i dag...

Fikk en helt merkelig reaksjon når jeg så han....fikk ikke fram et ord. Akkurat som om hodet mitt ikke visste hva det skulle gjøre i den situasjonen..... Ikke så rart egentlig, har jo aldri gjort det her før.

Lurer på en hel masse da, har aldri lagt skjul på at jeg ikke har allverdens erfaring med barn. Stakars alle dere andre på Graviditet, dere kommer til å få mange rare spørsmål :ler: :icon_question:

Har tenkt meg ut i dag for å kjøpe et bitte lite, symbolsk klesplagg til det vesle frøet....

Kommer nok ikke til å kjøpe så mye mer før etter 12 uker, men litt må da være lov!!

Ha en god dag, allesammen. Det skal jeg!!

:klem:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den lille spiren! :blomst:

Og :velkommen: som dagbokskriver!

Når har du termin? Vi er jammen mange som har blitt gravide i oktober! :)

Skal bli spennende å følge med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Barnimagen har jeg termin 4.juli.

Det er jo helt vanvittig hvordan det har klaffet for så mange i oktober, men det var jo en dårlig september da..

Hyggelig å ha noen å dele begivenhetene med da, kanskje spesielt før alle får vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spire og dagbok, Eliza!

Skjønner veldig godt hva du mener med skrekkblandet fryd. Jeg må innrømme at det ikke har gått helt opp for meg enda, det hele er liksom så uvirkelig!

Jeg har termin 1. juli, så vi ligger rett ved hverandre "i løypa"!

Ha en fin dag,

klem fra Palmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh....sliten sliten sliten...

Har hatt ei tøff arbeidsuke, og det kjenner jeg idag, ja!

Er helt i svime her jeg sitter, pleier ikke ha det slik, men det er vel en "bivirkning" av frøet i magen. Det gjør det på en måte litt mer verdt det ;)

Slipper å lage middag i dag da, Skal til svigermor å spise raspeball...mmm...

Har vært på leiting etter graviditetsbøker, men alle er utsolgt :sur:

Kanskje ikke så rart hvis antall oktobergraviditeter på KG er representativt for hele Norge :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eliza - tenk at spirene er noen uker gamle og graver seg fast i oss nå! :hoppe:

Lurer på en hel masse da, har aldri lagt skjul på at jeg ikke har allverdens erfaring med barn. Stakars alle dere andre på Graviditet, dere kommer til å få mange rare spørsmål :ler:    :icon_question:

Har tenkt meg ut i dag for å kjøpe et bitte lite, symbolsk klesplagg til det vesle frøet....

:ler: Jeg tenkte det samme for meg selv ang. graviditet.. Men de erfarne her inne får bare holde ut med oss!!

Kjøpte du noe til den lille? Jeg har tenkt det samme men tatt meg i det.. Men er jo helt enig med deg i at det burde være helt lov!! Lurer på om jeg skal snike meg til en liten bestilling på nettet.. ;)

Har vært på leiting etter graviditetsbøker, men alle er utsolgt :sur:

Kanskje ikke så rart hvis antall oktobergraviditeter på KG er representativt for hele Norge :ler:

Du fikk tak i en bok, sant? Jeg venter på "På vei" av Gro Nylander i posten. Har bestilt den fra www.norli.no og gleder meg til å lese!

Ha en super uke!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 5+5 i dag, og det hele begynner å gå litt mer opp for meg... hihi..

Har dessuten 3 månders bryllupsdag idag! Blir ikke den helt store feiringen, siden mannen er på Filipinene på jobb..

Men skal til mamma å spise middag, så da blir det å fortelle den store nyheten. Blir litt rart egentlig, men jeg veit hun kommer til å bli kjempe glad, og stolt! Første barnebarnet, og sannsynligvis det eneste på ganske lang tid.

Ha bestilt legetime, og skal dit torsdag. Det blir jo også spennende...

Har kjøpt boken "Barn i magen A-Å" og lest endel i den. Informativ og fin bok som kan anbefales.

Ha en god dag alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa! Det ser ut som dere hadde dere samtidig som oss, for vi har termin samme dag! :ler: Men jeg fikk 4. juli på barnimagen og 6. juli på babyverden. Så hvem vet (men det er vel ultralydtermin som gjelder etter hvert da).

Når skal du til legen første gang da? Jeg har time 8. desember, og UL uka etter (11 uke). Gleder meg til jul, for da er vi over de usikre 12 ukene :sjenert:

Ellers håper jeg formen er bra! Jeg har blitt knekkebrødspiser på min hals :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det ja... for jeg fikk også termin 4. og 6. juli med de forskjellige nettstedene. :)

Skulle egentlig til legen i morgen, men legen hadde blitt syk (høres aldri bra ut), så timen måtte utsettes en uke.

Kan jeg spørre hvorfor du skal til Ul allerede uke11 Imax? Har også lyst til det...!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er faktisk godt inne i uke 6.... 6+2 for å være pinlig nøyaktig!! :ler:

I går kom mannen hjem etter ei uke i Manilla... Det var herlig det!!

:hoppe::hoppe::hoppe:

Tenkte jeg skulle prøve å få kjøpt noen julegaver i dag, men kjenner jeg meg selv rett blir ikke det noe av:roll: Får aldri surret meg til å få gjort sånn, i hvertfall ikke før siste uka...

Forresten noen av dere som har et supert tips til en 90-årspresang? Ca 500 kr +..

Ha en god dag til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til UL i uke 11 for å se etter nakkeødem (tegn på Down's). Jeg er snart 33 år, så sannsynligheten for Down's er større. En annen ting er at jeg har en venninne som hadde en MA i uke 9 og ikke fant det ut før uke 18 på vanlig ultralyd... Og det vil jeg gjerne unngå. Synes 18 uker er for sent for å ta første UL, i hvert fall når det er første svangerskap. Men må betale da, men det er det verd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Helt enig i at det er lurt å ha tidlig UL. Hører stadig om slike tragiske historier som du beskriver. Takk for gode ord i boken min. Håper du og spiren har det bra, Eliza! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...