Gå til innhold

dittin's lurerier


dittin

Anbefalte innlegg

hei!

fant ut at jeg også vil skrive graviditets dagbok, så jeg får begynne ny, selv om jeg ikke er av de helt ny-gravide enda.

det hele begynte med at mannen og jeg fant ut at vi skulle gjøre et lite forsøk i år, og hvis det ikke gikk skulle vi vente til neste år på samme tida, siden det er ganske viktig for oss at knøttet kommer på våren.

og etter et forsøk var vi gravide (full klaff med en gang!)

egentlig hadde jeg ikke trodd at det skulle skje nå, men vi ble selvfølgelig veldig glade begge to da vi fant det ut!

de første tre månedene har været sån passe.... de første to månedene var jeg bare trøtt, men etterhvert kåm også kvalmen (huff) :kvalm: .

den har heldigvis neste gått over nå!

jaja! for 14 dager siden var jeg på min første svangerskapskontroll.

jeg var egentlig drit nervøs til jeg fikk høre at alt helt fint, og akkurat som det skulle!

jeg bor på en ganske liten plass, og er så uheldig at fastlegen min er en ekkling....

så jeg ringte til nabo kommunen og fikk komme til legen der i stedenfor! :)

da de spurte hvorfor jeg ikke ville gå til legen hjemme, sa jeg at det var for at jeg ville ha alt på en plass, siden vi ikke har jordmor hjemme.... ;)

så den 7/11 (tror jeg det var) skal jeg til jordmor! (det blir spennende)

for ca en uke siden fant jeg ut at bestevennina mi far grunnskolen og så er gravid! det var kjempe stas!

er bare 3 dager mellom trminene våre!

men men! får skrive litt mer senere!

hej då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tudelu!

glemte foresten å si at jeg er 3+6 i dag....

blir så forvirra av disse "gravid sidene" som babyverden og barn i magen.

har min egen side på begge stedene, men hos den ene står det at babyen er ca 12 cm lang, og veier ca 60 gram, og på den andre siden står det at den er 8 cm lang og veier ca 40 gram! HVA ER RETT?

flere som har vært borti dette?

blir bare så forvirra :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff! for en elendig start på en ellers god dag!

det hele begynte med kvalme allerede før jeg hadde stått opp, i tilleg hadde jeg to jobber.

jeg jobber som fjøsavløser, og måtte derfor i to fjøser i morges (heldigvis ligger de like ved hverandre så det ikke blir så langt å kjøre!)

det hele begynte ganske greit, men helt til slutt ble jeg jempe plaga med fôr fordelinge på grunn av at den hersens bonden ikke har klart å brukke kutting på rundballene sine :frustrert: . så jeg måtte "dra" fôret fra den ene enden av fjøset til den andre (noe som ikke er det aller beste i min tilstand..)

da jeg endelig var ferdig der, var det videre til neste fjøs.... der gikk det høvelig greit, bortsett fra at jeg var så sulten at jeg nesten ikke klarte å stå oppreist.

så da jeg endelig kom hjem for å spise...... gikk ikke det så veldig bra, jeg larer ikke å få ned en eneste bit av noe som heldst :tristbla: , så det eneste jeg har klart å få i meg i dag er en kopp te!

huff nå ble det mye klaging (ikke bra) men men, måtte bare få det ut.

nå sitter jeg bare å venter på at manne skal komme hjem, så vi kan begynne å bygge.

vi holder nemelig på å bygge på huset ca 30 kvadrat i tillegg til at vi restaurerer hele resten av huset (noe som ikke er så enkelt siden det er tømmret)

så langt er planen å lage kjøkken av den gammles stua (ferdig), så skal vi ta det gammle kjøkkenet, badet og gangen til ny stue (blir ferdig etter jul).

og i nybygget skal det bli et nytt soverom, bad og et lite tilbygg til stua (begynner bygginga i dag, forhåpentligvis ferdig før jul....)

så nå bor vi på det nye kjøkkenet og soverommet!

får trøste meg med at det blir bra til slutt!

ellers står det på bim siden min at jeg nå skal kunne kjenne livmoren utenpå magen, men jeg er ikke helt sikke på hvordan det kjennes ut, det eneste jeg kjenner er magemusklene som kjennes stramme ut hele tiden!

hvordan kjenner man at det er livmoren man kjenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TUDELU!

ja ja nå er det endelig helg! men har ikke fri... får ikke fri før på onsdags kveld, men men det gjør ikke så mye siden jeg skal ha fri tors-søn!

skal en liten tur til bodø på besøk til søstra til mannen+ å se på litt små ting til huset og den lille! (har ikke kjøpt noen ting enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dlttln!

Gratulerer med graviditeten og med ny dagbok! :)

Det hørest ut som du har mange jern i ilden om dagene, med jobb og husbygging.

Ønske deg lykke til videre med svangerskapet og med byggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei i jenn! å tusen takk for omtanken fru blå!

hadde besøk av ei vennine i går som også er gravid, bare 3 dager mellom terminene.

så vi ble nå sittende å diskutere magen og formen og litt løst og fast!

fant også ut at vi går til samme lege og jordmor, og at vi skal samme dag til jordmor, bare at jeg har timen før henne.

så det blir bra å ha noen å dele tanker og følelser med som er i samme situasjon....

den kommende farmora har tatt helt av, hun har kjøpt litt klær og noen leker allerede, selv har je ikke kjøpt noen ting enda!

har egentlig ikke fortalt om graviditeten til så veldig mange enda, men her om dagen hadde tantebarnet mitt på 5 år fått det med seg da jeg og mora henne satt å snakket om det...... så hun fortalte det i barnehagen, å nå vet "alle "det. men det gjør egentlig ikke noe!

bare svigemor ble litt paff da hun kom på jobben å fikk spørsmål om det var sant at vi ventet små!

ellers en ny dag nesten helt uten kvalme :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

var på første time hos jordmor for ledendag!

hadde egentlig ingen forventninger, så det ble i hvertfall en positiv opplevelse!

mannen hadde ikke tid til å være med, måtte sitte barnevakt.

så fikk leg høre hjertet til babyen, først lette de litt, så fant di den, veldig svakt... men da hun prøvde lengre opp på magen, hørtes den høyt og tydelig, var litt merkelig, så jeg begynnte å le....

148 slag i minuttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 8 måneder senere...

OI!

HAR HELT GLEMT AV DAGBOKA...

ble så mye styr med bygginga at det ble bare tull!

fikk forresten en gutt, han er tre mndr. nå!

og verdens søteste så klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...