Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg hadde blitt veldig takknemlig for erfaringer ang å få kjæresten til Norge.

Jeg har en amerikansk kjæreste og han ønsker å flytte til Norge med sine barn. Har sett på forskjellige visa men man kan jo lese seg blind av mindre. Det jeg ser av muligheter er: Han får full jobb eller giftemål. 

Han er veteran og ble skadet i strid. Han er derfor det som tilsvarer ufør her. Så jobb visa er ikke mulig. Giftemål er noe vi helst vil avvente til vi faktisk har levd hverdagen sammen. 

Er det noen andre muligheter jeg ikke har sett? Er desperate, barna trives ikke i USA. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

🤦‍♀️

Anonymkode: 3ad2c...6ac

• Liker 5
Skrevet

Vil han faktisk klare å jobbe da? Er enig med deg at giftemål den første tiden ikke er lurt. Har dere vært mye fysisk sammen da?

Anonymkode: 09ae5...836

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

🤦‍♀️

Anonymkode: 3ad2c...6ac

?

Skrevet

90 days 😃

Anonymkode: e24ea...b94

• Liker 5
Skrevet

Har du møtt denne mannen i virkeligheten, om jeg tør spørre? Det hørtes nesten ut som oppskriften på en romanse-nettsvindel...

• Liker 9
Skrevet

Amerikanere som bidrar til krig rundtomkring i verden vil vi IKKE ha i Norge.

Anonymkode: 1a0a4...953

Skrevet

Hvis du ikke tjener veldig bra og ikke fyller inntektskravet for å forsørge han og hans barn så er det bare å glemme å få dem til Norge, det han har i pensjon er latterlig lite i forhold til hva som er nødvendig her i Norge.

Dessuten så må dere være gift før det kan søkes, det betyr at dere må dokumentere ovenfor UDI at dere har møtt hverandre flere ganger. Da blir det mye reising og det må søkes om forlovelsesvisum.

Dessuten så finner du alt av informasjon på sidene til UDI.

https://www.udi.no/ord-og-begreper/krav-til-inntekt-i-familieinnvandringssaker/#undefined

https://www.udi.no/skal-soke/

Anonymkode: e64d6...3cd

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Million skrev (5 minutter siden):

Har du møtt denne mannen i virkeligheten, om jeg tør spørre? Det hørtes nesten ut som oppskriften på en romanse-nettsvindel...

Ja, og vi videochatter i timesvis hver dag. Egentlig bare for å føle den andre er der

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vil han faktisk klare å jobbe da? Er enig med deg at giftemål den første tiden ikke er lurt. Har dere vært mye fysisk sammen da?

Han hadde kanskje klart i en periode, men ikke 80-100% kravet som er

Skrevet

Du bør flytte til ham. Norge er et elendig land

Anonymkode: 7ccc4...c4d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

USA er et mye verre land å være ufør i, som ts skriver at mannen er. Da er Norge mye bedre til å ta vare på og støtte sine uføre eller mennesker med dårlig helse.

Anonymkode: 2ccbe...b17

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du ikke tjener veldig bra og ikke fyller inntektskravet for å forsørge han og hans barn så er det bare å glemme å få dem til Norge, det han har i pensjon er latterlig lite i forhold til hva som er nødvendig her i Norge.

Dessuten så må dere være gift før det kan søkes, det betyr at dere må dokumentere ovenfor UDI at dere har møtt hverandre flere ganger. Da blir det mye reising og det må søkes om forlovelsesvisum.

Dessuten så finner du alt av informasjon på sidene til UDI.

https://www.udi.no/ord-og-begreper/krav-til-inntekt-i-familieinnvandringssaker/#undefined

https://www.udi.no/skal-soke/

Siden han ble skadet i tjeneste får han ganske mye. Mer en nok til å forsørge seg selv, sine barn og litt til. 

Hadde håpet å avvente med giftemål da vi vil leve sammen litt før en så stor avgjørelse. Har lest mye der inne men håpte det var noe jeg ikke hadde sett. Tusen takk for nyttig svar

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Etter å ha sett hvordan landet påvirker barna å han, så kan jeg si med hånda på hjerte at det ikke stemmer. USA er bra for de rike og "normale". Ikke de som skiller seg ut på noen som helst måte. Helsesystemet er en vits. Han mistet nesten ett barn pga uvitenhet fra helsesystemet

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

USA er et mye verre land å være ufør i, som ts skriver at mannen er. Da er Norge mye bedre til å ta vare på og støtte sine uføre eller mennesker med dårlig helse.

Anonymkode: 2ccbe...b17

Stemmer. Han vil fortsette å motta sin stønad fra Amerika når vi får han over. Han må bare opprettholde sitt amerikanske statsborgerskap

Skrevet
Norskjente123 skrev (1 minutt siden):

Etter å ha sett hvordan landet påvirker barna å han, så kan jeg si med hånda på hjerte at det ikke stemmer. USA er bra for de rike og "normale". Ikke de som skiller seg ut på noen som helst måte. Helsesystemet er en vits. Han mistet nesten ett barn pga uvitenhet fra helsesystemet

Ja det er sant, men man er veldig stimatisert i Norge som ufør. Jeg hadde dratt til Spania

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja det er sant, men man er veldig stimatisert i Norge som ufør. Jeg hadde dratt til Spania

Det er ikke bare å dra til Spania heller siden det er strenge krav i hele EØS/Schengen, EØS-løsningen som den kalles fungerer bare hvis man tidligere har bodd sammen og har hatt lovlig opphold i et annet EØS land.

Dessuten så må man i tillegg sette seg inn i det spanske byråkratiet og det er ikke bare bare. 

Skrevet
Norskjente123 skrev (14 minutter siden):

Stemmer. Han vil fortsette å motta sin stønad fra Amerika når vi får han over. Han må bare opprettholde sitt amerikanske statsborgerskap

Men da kan han vel også forsørge seg selv og barna sine i Norge, med stønaden fra USA? 

Jeg tror jeg ville hørt med UDI, hva som kreves og hva som er mulig i denne situasjonen.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men da kan han vel også forsørge seg selv og barna sine i Norge, med stønaden fra USA? 

Jeg tror jeg ville hørt med UDI, hva som kreves og hva som er mulig i denne situasjonen.

Nettopp. Men jeg finner ingenting om at han kan komme selv om han har egne midler. Hadde håpet at jobb kravet bare var mtp penger. 

Tror jeg må høre med dem, men har lest av andres erfaringer at det ikke er bare bare å få kontakt å få svar på spørsmål.

Skrevet
Norskjente123 skrev (15 minutter siden):

Husk at hvis han skal beholde sitt amerikanske statsborgerskap så vil han bli skattet dobbelt av pensjonen sin, det er nemlig sånn amerikanske skatteregler er og den eneste måten å unngå det på er å si fra seg det amerikanske statsborgerskapet.

Skal han si i fra seg det amerikanske statsborgerskapet så er det en prosess som kommer til å ta mange år siden han først må få norsk statsborgerskap. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...