Gå til innhold

Stor venninne går rart

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som de siste årene har gått mye opp i vekt. Har sett den siste tiden at hun går på en veldig spesiell måte. Som om hun svaier litt fra side til side mens hun går... er det vektrelatert, at hun går slik? tør ikke spørre henne.

Anonymkode: 27d7b...3fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du legger vel litt opp til hva slags svar du ønsker her? 

Anonymkode: 59140...9e6

• Liker 7
Skrevet

Nei, det er fordi hun hører på Britney Spears og står opp klokken 9.40 på søndager. Hvorfor spør du så dumt på et forum der ingen kjenner til venninna di?

Anonymkode: 025a7...1ea

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du legger vel litt opp til hva slags svar du ønsker her? 

Nei. Jeg lurer på hvorfor.

Skrevet

Jeg har en normalvektig venninne som går litt rart, er fordi hun brakk tåa for et par måneder siden og ikke gikk til lege.

Og så har jeg en kamerat som går å vingler, ser ut som om han er full, han har MS. 

Så har jeg ei som jeg en gang kjente men hun mistet jeg kontakt med for hun stilte så mange dumme spørsmål på forum.

Anonymkode: 56e45...4c4

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Trenger ikke være det, jeg veide 55kg, slank men vraltet som ei gås. Regner med at jeg fortsatt vagger litt nå som jeg er 65kg.

Mulig du bare merker det bedre nå som hun ruver mer.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har en normalvektig venninne som går litt rart, er fordi hun brakk tåa for et par måneder siden og ikke gikk til lege.

Og så har jeg en kamerat som går å vingler, ser ut som om han er full, han har MS. 

Så har jeg ei som jeg en gang kjente men hun mistet jeg kontakt med for hun stilte så mange dumme spørsmål på forum.

Hun har verken brekt noe eller har noen diagnose. Hun gikk ikke slik før.

Skrevet

Var da noe å bry seg om det å 

Anonymkode: 66e7d...0fc

• Liker 3
Skrevet

Noen overvektige vagger, andre gjør det ikke. Noen begynner å vagge av medisinske årsaker, enten de veier det ene eller det andre.

Hvor gammel er hun? Jeg har to venninner som begge måtte hofteopereres tidlig: sånn omtrent ved fylte 40. Årsaken er trolig genetisk. Den ene var overvektig, den andre svært slank. Begge vagget før de ble operert, på grunn av at det var smertefullt å gå. 

Anonymkode: 05436...f95

• Liker 5
Skrevet

Det er verre når folk vagger mentalt. :plystre:

Anonymkode: 22b92...528

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Nei, hun har fått klumpfot

Anonymkode: 4ad1a...990

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvor gammel er hun? Jeg har to venninner som begge måtte hofteopereres tidlig: sånn omtrent ved fylte 40. Årsaken er trolig genetisk. Den ene var overvektig, den andre svært slank. Begge vagget før de ble operert, på grunn av at det var smertefullt å gå. 

22.

Ingen operasjoner eller skader, det vet jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

22.

Men hvorfor bryr du deg?? Hvorfor MÅ du ha et svar på dette? 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

22.

Nei, da vet du jo svaret da…. Hun er feit! 
Hun går rart fordi hun bærer tungt.

Sånn, fikk du bekreftelsen din nå?

Anonymkode: df54f...88b

• Liker 2
Skrevet

Tråden er brukerangrep, brukerdebatt og nedsettende innhold.

Perelandra, mod. 

Skrevet

Kan komme mange plager med vektøkning. Det gir økt slitasje på knær, hofter, rygg, ankler og ledd generelt. Kan være hun har vondt. Eller det kan hende at det rett og slett er vekta. Umulig å si uten å spørre henne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nei, da vet du jo svaret da…. Hun er feit! 

Men hvorfor går hun slik da, om det kommer av at hun er feit? Hva er årsaken til at en som er feit går slik?

Skrevet

Om hun har lagt på seg mye på lårene vil det vel bli til at man vagger litt. Det blir større avstand mellom føttene pga utvidet masse mellom lårene. Da kan det bli vanskelig å bevege føttene rett frem når man går og man får ujevn gange.

Anonymkode: 1bf7a...91e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hvorfor går hun slik da, om det kommer av at hun er feit? Hva er årsaken til at en som er feit går slik?

Hjelpes… 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Om hun har lagt på seg mye på lårene vil det vel bli til at man vagger litt. Det blir større avstand mellom føttene pga utvidet masse mellom lårene. Da kan det bli vanskelig å bevege føttene rett frem når man går og man får ujevn gange.

Anonymkode: 1bf7a...91e

Takk for et forklarende svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...