AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Del Skrevet 25. februar 2022 De mest kjente, er vel The Day After (1983) og Threads (1984). Hvilket forhold har dere til disse filmene ...? Selv har jeg begge, og Threads har jeg sett én gang, men ikke mer; The Day After har jeg derimot sett mange ganger - som en film om en fortid som heldigvis er fortid, før den siste tids hendelser dessverre har gjort budskapet i filmen aktuelt igjen. Putin hadde hatt veldig godt av å se den før han tar en beslutning det ikke er mulig å angre på; atomkrig er et sant mareritt. Anonymkode: d00d2...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 25. februar 2022 #2 Del Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De mest kjente, er vel The Day After (1983) og Threads (1984). Hvilket forhold har dere til disse filmene ...? Selv har jeg begge, og Threads har jeg sett én gang, men ikke mer; The Day After har jeg derimot sett mange ganger - som en film om en fortid som heldigvis er fortid, før den siste tids hendelser dessverre har gjort budskapet i filmen aktuelt igjen. Putin hadde hatt veldig godt av å se den før han tar en beslutning det ikke er mulig å angre på; atomkrig er et sant mareritt. Anonymkode: d00d2...4c1 Sett begge flere ganger, synes Threads er langt bedre enn The day after. Ellers vil jeg annbefale Countdawn to looking glass. Hvor man følger en TV-reporter som er ombord i et amerikansk hangarskip i gulfen. Dan en konflikt der utvikler seg og filmen slutter med at atomrigen starter. Dette er rett nok et TV/Film forum men vil i denne forbindelse annbefale boka Aldri av Ken Follett. som har en utvikling i hvor ikke det kan gå. Her er dog ikke Russland men China fienden. Annbefales for folk som ikke er særlig redde for at det nå blir 3VK. De som er redd for det bør ikke lese den boka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Del Skrevet 25. februar 2022 Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb Anonymkode: ff3a9...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Del Skrevet 25. februar 2022 8 minutter siden, Kjetil E said: Sett begge flere ganger, synes Threads er langt bedre enn The day after. Ellers vil jeg annbefale Countdawn to looking glass. Hvor man følger en TV-reporter som er ombord i et amerikansk hangarskip i gulfen. Dan en konflikt der utvikler seg og filmen slutter med at atomrigen starter. Dette er rett nok et TV/Film forum men vil i denne forbindelse annbefale boka Aldri av Ken Follett. som har en utvikling i hvor ikke det kan gå. Her er dog ikke Russland men China fienden. Annbefales for folk som ikke er særlig redde for at det nå blir 3VK. De som er redd for det bør ikke lese den boka. Takk! Skal sjekke ut Countdawn to looking glass. Jo, er enig i at Threads er en bedre og sterkere film enn The Day After - som er mer Hollywood-aktig i sin fremstilling, men The Day After har jeg et mer personlig forhold til, da jeg så den på TV (NRK?) i 1985, og den gjorde et uforglemmelig inntrykk av noe som var en reell trussel den gangen, og beklageligvis er blitt det igjen. Anonymkode: d00d2...4c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå