Gå til innhold

Har jeg Covid eller ikke?

Gjest Anonymsoldat_98

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymsoldat_98

Okay så her er greia, var ute på byen helga som var. Nå har min samboer, kjæresten til en kamerat og en kollega fått covid. Jeg har vært med alle sammen og får negativt resultat på mine tester. Jeg begynner og bli snufsete og har vondt i halsen, men likevell negativt svar. Usikker på om jeg egentlig burde være hjemme når jeg mest sannsynelig har covid. Noen som har råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vent 2-3 dager og ta ny test. Min covid-test var negativ i starten av sykdomsforløpet, men positiv et par dager senere.

Anonymkode: ebdaa...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Føler du deg i dårlig form, altså syk, hold deg hjemme.

Hadde snufsete nese og vond hals sist uke, men jobbet hele tiden. Og testet negativt. Men var i god form ellers, så jeg jobbet som vanlig. Akkurat som jeg ville gjort før korona kom til verden. 

Holdt litt avstand på jobb og brukte munnbind hvis jeg var i nærheten av folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymsoldat_98 skrev (1 time siden):

Okay så her er greia, var ute på byen helga som var. Nå har min samboer, kjæresten til en kamerat og en kollega fått covid. Jeg har vært med alle sammen og får negativt resultat på mine tester. Jeg begynner og bli snufsete og har vondt i halsen, men likevell negativt svar. Usikker på om jeg egentlig burde være hjemme når jeg mest sannsynelig har covid. Noen som har råd?

Ikke bruk testen du får kjøpt i butikken. Vær sikker på at du tar testen riktig - og ta prøver både fra hals og nese. 

Anonymkode: dce52...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tips om å hoste opp litt slim fra halsen og teste det. Selv har jeg slitt med å få positiv test selv om jeg er 99% sikker på at jeg er smitta(begge barna og mannen har tester positivt. Ene barnet ble sykt først, så fikk jeg, mannen og det andre barnet symptomer samme dag)

Anonymkode: 5c446...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymsoldat_98
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke bruk testen du får kjøpt i butikken. Vær sikker på at du tar testen riktig - og ta prøver både fra hals og nese. 

Testen jeg bruker har samboer tatt med seg fra jobb, hun er helsepersonell så regner med at testene er bra. Pleier å ta test fra både nese og munn. Skal fortsette å teste utover helga 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tull. De testene er godkjente. Og kan brukes både i hals og nese. Vi har hatt covid her og alle 8 barna våre har hatt og alle testene har slått ut positivt. Ulempa er at tester både pcr og hjemmetester kan slå ut etter du også er ferdig med covid. Og de kan slå ut falsk positiv hvis du har drukket brus rett før og tar i halsen. Var om det i VG i går. Ta, kjøp deg tester i butikken! De er like sikre som pcr og apotek. Ulempa med pcr er at du kan slå ut positivt inntil tre måneder etter Corona, og hjemme tester mellom 1-4 uker etter Corona. Og som nevnt over, kan til og med slå ut positivt etter sykdomsforløpet. Det gjorde det hos eldste. Slo ut positivt da han ble "frisk", negativt da han lå jævlig dårlig... Les deg opp om det. Jeg trodde jeg fikk Corona i natt da jeg ble brått spy kvalm og sinnsykt svimmel og kald svettet som minste mann gjorde da han ble brått syk og hadde testa negativt på dagen. Bedre idag, men har hatt trøbbel med hodepine en god stund og litt sær hals en stund. Men det kan være andre ting. Er gravid også så det kan ha noe å si. Hold deg hjemme til du føler deg bedre og få i de nok væske ❤️

Anonymkode: 0167d...0c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta PCR-test. Jeg tok tilsammen seks hjemmetester, fordelt på en uke. Alle negative. Tok en pcr mellom de to siste hjemmetestene, den var positiv. Veldig godt å få bekreftet, for jeg var helt sikker på at jeg var smittet. 

Anonymkode: 24d91...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en kjempesvak positiv test i går. Den var så svak at sykepleierene lyste med lommelykt og vi alle spurte hverandre om vi var enige om at vi så vidt kunne se den. Vi måtte studere den. Men ble enig om at den måtte være positiv. 

Tipper mange tolker en så svak positiv test som negativ. 

Blir litt som når man såvidt kan skimte en strek på graviditetstest. Men en strek er jo en strek. 

Jeg hadde lett forhøyet temperatur (37,7), CRP på 38, følte meg litt varm og var slapp samt en anelse slim i brystet. I dag har jeg kun en anelse slim i brystet. Vet ikke om jeg ennå er subfebril da jeg heldigvis fikk dra hjem fra sykehuset for å slippe isolasjon. Gidder ikke måle selv. 

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...