Mrs. B Skrevet 26. oktober 2005 #1 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg lurer på hvordan dere som bruker p-ring oppbevarer ringene som ikke er brukt enda? Fikk et tips om å ha de i kjøleskapet, men ser at temperaturen der kan variere litt. Noen ganger fra litt under 0 til 5-6 grader når døren har vært et par ganger oppe. På pakningen står det at apoteket skal oppbevare de i 2-8 C. Noen som vet om det gjør noe om de oppbevares i under 2 C? Har de stående øverst i døren.. Det blir kanskje aldri så kaldt der selv om det vises rett under null innerst midt i kjøleskapet?
Gjest gjesta Skrevet 26. oktober 2005 #2 Skrevet 26. oktober 2005 eg oppbevara dei i kjøleskapet.. gjekk lenge før eg begynnte med det, men en gang eg henta dei på apoteket, så var pakken IS-kald.. og dei anbefalte med å ha den i kjøleskapet. det har no funka fint hittil ivertfall:)
Gjest lilletroll Skrevet 27. oktober 2005 #4 Skrevet 27. oktober 2005 Åy, tydeligvis noen som ikke har lest pakningsvedlegget nøye nok (les: meg ) Så lærte jeg noe nytt i dag også. *springer hjem og putter ringene i kjøleskapet*
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2005 #5 Skrevet 27. oktober 2005 Det står ingen plass at de skal i kjøleskapet, det står derimot at de skal oppbevares i temperatur under 30 grader. Jeg oppbevarer dem i romtemperatur.
Gjest gjesta Skrevet 27. oktober 2005 #6 Skrevet 27. oktober 2005 farmasøyten eg snakka med sa ivertfall at dei bør oppbevarast i kjøleskapet. det gjer dei visst alltid på apoteket..
Midnattsol Skrevet 27. oktober 2005 #7 Skrevet 27. oktober 2005 (endret) farmasøyten eg snakka med sa ivertfall at dei bør oppbevarast i kjøleskapet. det gjer dei visst alltid på apoteket.. ← Samme her, det har de sagt til meg på flere apotek men det står på nettsiden at de kan oppbevares i romtemperatur i opptil 4 måneder. De må ikke utsettes for direkte sollys eller temperaturer over 30 grader. Endret 27. oktober 2005 av Midnattsol
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2005 #8 Skrevet 27. oktober 2005 De ligger i kjøleskap på apoteket, så derfor har jeg dem også i kjøleksapet hjemme..
Gjest Fantus Skrevet 27. oktober 2005 #9 Skrevet 27. oktober 2005 P-ringen kan fint oppbevares i romtemperatur i 4 måneder. Dvs ikke på badet, der blir det ofte varmere enn normal romtemperatur etter man har dusja o.l. De tåler ikke frost så godt, så jeg ville ikke hatt den i mitt kjøleskap iaf hvor temperaturen svinger mye. Grunnen til at de har dem i kjøleskapet på apoteket er at de ønsker litt lengre holdbarhet enn 4 mnd. Ville jo vært litt teit å selge en tre månedspakning som bare var holdbar i 2 mnd... Og de kontrollerer tempen i kjøleskapet på apoteket hver eneste dag slik at ikke legemidlene skal fryse eller få det for varmt. Off topic: ps. er dere usikre på noe som har med legemidler å gjøre ring produsenten. Nummeret står på pakka. Ikke for å fornerme noen, men hvemsomhelst kan skrive hvasomhelst på KG og andre deler av internett og det er ikke sikkert at alle har like god kunnskap om alt. Håper ikke noen tar det siste avsnittet ille opp, men jeg jobber i helsevesenet og ser innimellom eksempler på folk som har hørt mer på naboen enn på fagfolk og som det derfor ikke har gått så bra med...
Mrs. B Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #10 Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Det jeg mente å spørre om med denne tråden var egentlig om noen vet om det gjør noe om temperaturen i kjøleskapet varierer litt og kanskje går litt under null. Det med temperatur og apotek - det står at apoteket skal oppbevare de kjølig i 2-8 grader før utlevering. Men tåler de å ha det litt kaldere enn det også? For sikkerhetsskyld tror jeg jeg vil ha de i nattbordsskuffen fra nå jeg.. der er jo temperaturen stabil hvertfall. Endret 27. oktober 2005 av Mrs. B
Gjest Fantus Skrevet 28. oktober 2005 #11 Skrevet 28. oktober 2005 For sikkerhetsskyld tror jeg jeg vil ha de i nattbordsskuffen fra nå jeg.. der er jo temperaturen stabil hvertfall. ← Høres kjempefornutig ut Stabil temperatur og hverfall ikke under frysepunktet
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2005 #12 Skrevet 29. oktober 2005 Ringene oppbevares i kjøleskap på apoteket pga at de skal holde i forhold til holbarhetsdatoen på esken. Leste en plass at med en gang de er ute av kjøleskapet så er holbarheten kun 4 måneder, så holdbarheten forlenges ikke av at man springer hjem og putter dem i kjøleskapet.
anna-josefine Skrevet 30. oktober 2005 #13 Skrevet 30. oktober 2005 Legg ringene nederst i kjøleskapet, i svaldelen, der hvor grønnsakene ligger. Der er ikke temp.veldig lav samtidig som, jeg innbiller meg ihvertfall, at den er mer stabil..... tror jeg da :smile:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå