AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Har søkt og søkt på dette i flere dager, men finner ikke svar. Jeg hadde ubeskyttet samleie 8 dager før forventet mens. Nå er jeg 1 dag på overtid. Jeg er ganske sikker på at jeg får mensen, men fortsatt en liten del av mej som føler at jeg kanskje ikke får den. Spm mine: 1. Går det an å bli gravid hvis man har samleie 1 uke før forventet mens? 2. Hvis så, mister man mensen? Eller kommer den som vanlig også er det neste mens man mister? 3. Hvor tidlig får man symptomer? Setter pris på om noen kommer med egene erfaringer. Ellers ha en fin kveld alle sammen♡ Anonymkode: e6b89...f4a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 1.ja det kan du i prinsippet, men det kommer helt Ann på hvor lang tid det er mellom eggløsning og mens. vanlig tid er 14 dager før mens,dvs at de fleste har høyest sjanse for graviditet 14 dager før mens. 2.mister mens. 3 det er veldig varierende når man får symptomer, og de kan lett forveksles med PMS. Tilslutt vil jeg skrive at det er vanlig at mensen kan være noen dager forskjellig hver syklus, så med samleie såpass sent før mens så ville jeg ventet noen dager til og hatt is i magen 😊 Anonymkode: 73b3f...e24 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 1. Man kan bli gravid om man er noen som kan bli gravid, og man har ubeskyttet penetrerende sex med noen som kan gjøre en gravid. Uavhengig av når i syklusen man er. Man kan alltid bli gravid. Det er alltid en sjanse. Det er tider i syklusen det er mindre sjanser, men det er alltid en sjanse. Man kan bli gravid selv når man har mensen. For sæd kan overleve ganske lenge. 2. Om man er gravid, får man ikke mensen. Man kan ha små blødninger, som ofte er grunnen til at mange oppdager sent at de er gravid, men er man gravid har man ikke mensen. 3. Symptomer varierer fra person til person, og fra graviditet til graviditet. Har en venninne som ikke hadde vært klar over at hun var gravid før langt ute i uke 22++ om det ikke var for at de faktisk prøvde og hun fikk positiv test, for hun hadde 0 symptomer, og det tok en stund før hun kjente bevegelser fra babyen. Anonymkode: 9158b...351 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 1: ja, fordi eggløsning kan komme på uvanlige tidspunkt helt plutselig, så man kan alltid bli gravid uansett når i syklusen man har sex. 2: hvis man er gravid så får man ikke mensen mer før baby er ute 3: Veldig individuelt. Noen får ikke symptomer før flere måneder ut i svangerskapet, andre får symptomer nesten med en gang. Men de er da veldige lik pms, så man må ta en test for å vite om man er gravid. Anonymkode: 0f155...2bf
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 Om du vanligvis har regelmessig syklus, var du sannsynligvis ferdig med eggløsning 8 dager før forventet mens, så det er usannsynlig at du skulle ha blitt gravid da. Det kan selvfølgelig hende at akkurat denne syklusen hadde du eggløsning en uke senere enn vanlig, men det er ikke veldig sannsynlig. Sånn generelt kan man bli gravid via samleie i ~uka fram til eggløsning (fordi sædceller kan leve inne i deg en stund fram til egget slipper) og fram til dagen etter eggløsning (etter dette går egget til grunne om det ikke er blitt befruktet). Vanligvis er eggløsning 14 dager før forventet mens. Som andre har sagt, om man er gravid kommer ikke mensen. (Men det er ikke helt uvanlig med en liten blødning rund tiden man skulle hatt mensen likevel.) Stress er forøvrig en vanlig grunn til at mensen drøyer noen dager, så om du er veldig engstelig for å være gravid kan det hende mensen kommer litt senere av den grunn! Det første symptomet er vanligvis uteblitt mens hos de fleste, og så kommer andre typiske første-trimester symptomer (som kvalme og trøtthet) i ukene etterpå. Anonymkode: 481cf...675 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå