Bonobo Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 (endret) Hei! Endret 4. oktober 2022 av Bonobo
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 Jeg har også PMDD, ble møtt med interesse og nysgjerrighet av min forrige fastlege (dame). Forsøkte da kosttilskudd, uten at jeg syntes det hjalp nevneverdig. Min nåværende fastlege (mann) tar det også på alvor. Han har foreskrevet p-piller og antidepressiva - det hjalp mot PMDD, men førte med seg en jevn, mild depresjon hele syklusen og ødela sexlysten min fullstendig. Sluttet derfor på det. Nå har jeg bestillt ny time, tenker å be om henvisning til psykolog og evt gynekolog eller endokrinolog. Det jeg har lært etter 15 år med dette er iallfall at stress er en trigger. Jeg har hatt et stressende halvår på jobb, og har to barn i tillegg, og har nå veldig tunge perioder i syklusene. Jeg føler også at det forverres om vinteren, så ser frem til våren nå. Har også hørt at det ofte blir verre med alderen, så godt mulig det også spiller inn (er snart 40). Det er ikke sikkert fastlegen din har så mye kunnskap om PMDD, så du kan jo henvise til denne siden. I tillegg er det lurt å skrive ned symptomene dine, og gjerne kartlegge de over noen sykluser. Anonymkode: 479dd...8c0
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har også PMDD, ble møtt med interesse og nysgjerrighet av min forrige fastlege (dame). Forsøkte da kosttilskudd, uten at jeg syntes det hjalp nevneverdig. Min nåværende fastlege (mann) tar det også på alvor. Han har foreskrevet p-piller og antidepressiva - det hjalp mot PMDD, men førte med seg en jevn, mild depresjon hele syklusen og ødela sexlysten min fullstendig. Sluttet derfor på det. Nå har jeg bestillt ny time, tenker å be om henvisning til psykolog og evt gynekolog eller endokrinolog. Det jeg har lært etter 15 år med dette er iallfall at stress er en trigger. Jeg har hatt et stressende halvår på jobb, og har to barn i tillegg, og har nå veldig tunge perioder i syklusene. Jeg føler også at det forverres om vinteren, så ser frem til våren nå. Har også hørt at det ofte blir verre med alderen, så godt mulig det også spiller inn (er snart 40). Det er ikke sikkert fastlegen din har så mye kunnskap om PMDD, så du kan jo henvise til denne siden. I tillegg er det lurt å skrive ned symptomene dine, og gjerne kartlegge de over noen sykluser. Anonymkode: 479dd...8c0 Vil anbefale deg brintellix, som er et antidepressiva som ikke påvirker libidoet. MEN på meg virker det kjempegodt på alle premenstruelle plager. Både fysiske og psykiske. Jeg ble kjempedeprimert, omtrent suicidal, og brystene verket så jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Nå merker jeg ikke noe før mensen bare er der. Tar en middels dose av det, det holder for meg. Lite bivirkninger er det også spesielt når kroppen har vent seg til medikamentet. Anonymkode: 252b9...be4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vil anbefale deg brintellix, som er et antidepressiva som ikke påvirker libidoet. MEN på meg virker det kjempegodt på alle premenstruelle plager. Både fysiske og psykiske. Jeg ble kjempedeprimert, omtrent suicidal, og brystene verket så jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Nå merker jeg ikke noe før mensen bare er der. Tar en middels dose av det, det holder for meg. Lite bivirkninger er det også spesielt når kroppen har vent seg til medikamentet. Anonymkode: 252b9...be4 Tar du det syklisk eller kontinuerlig? ☺️ Anonymkode: 479dd...8c0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå