Gå til innhold

Finnes det ost..


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli desperat. Har alltid spist ost, men kan ikke det lenger. Jeg savner det skikkelig. Må unngå melkeprodukter.

Finnes det noen produkter jeg kan spise alikevel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du kun er allergisk mot kumelk finnes det jo mange oster laget av f.eks. geitemelk (f.eks. fetaost eller chèvre), bøffelmelk (mozzarella) e.l. Pass på at det er den "ekte" sorten du kjøper, det finnes nemlig nok av varianter av disse ostene som lages av kumelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det samme som forrige: Er du allergisk mot all melk eller bare mot kumelk? Min venninne er allergisk mot kumelk, og har funnet ut at både sauemelkoster og geitoster er helt greie. Men da må du (igjen som tidligere påpekt) være sikker på at du får ekte vare. Styr unna "jukse-produkter"!

Sauemelksoster fra f.eks. Italia heter pecorino. Du kan søke på internett og se hvor du finner det i nærheten av der du bor. Evt. kan du ringe til de som selger det for å høre om de kan sende til deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Du får og tak i melkefri ost, som ikke ineholder noen som helst form for melk. Tofutti har endel varianter.

De er basert på soya.

De har de i store matbutikker og helsekosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags melkeallergi har du? Hvis du har laktoseintoleranse, kan du spise endel hvite oster, f.eks Norvegia, Jarslberg o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...