Gå til innhold

Redd for krig, får ikke sove

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vær så snill, ikke fortell meg at «ingenting kommer til å skje i Norge». Ingen kan si noe som helst med sikkerhet i denne situasjonen.

Har prøve å tenke «det som skjer, det skjer, jeg kan ikke gjøre noe med det». Men angsten sitter likevel sterkt i kroppen.

Jeg er bare redd og trenger noen råd om hvordan jeg skal klare å sove når jeg er så redd. 

Anonymkode: 14f89...21a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir ikke krig. I dag snakker folk og blir enige på andre måter. Det er ikke noe å bekymre seg for. Tenk på annet.

Anonymkode: 1c42d...b89

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir ikke krig. I dag snakker folk og blir enige på andre måter. Det er ikke noe å bekymre seg for. Tenk på annet.

Anonymkode: 1c42d...b89

Skjønner du mener godt, men hodet mitt fungerer ikke sånn. Jeg kan prøve å tenke på andre ting, men så sniker bekymringen seg tilbake og kroppen blir full av adrenalin. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vær så snill, ikke fortell meg at «ingenting kommer til å skje i Norge». Ingen kan si noe som helst med sikkerhet i denne situasjonen.

Har prøve å tenke «det som skjer, det skjer, jeg kan ikke gjøre noe med det». Men angsten sitter likevel sterkt i kroppen.

Jeg er bare redd og trenger noen råd om hvordan jeg skal klare å sove når jeg er så redd. 

Hei, kjære TS ❤️

Jeg har full forståelse for at du er redd for at det skal bryte ut en krig. Det er vanskelig å forutse hvem som påvirkes av en eventuell krig, men man føler jo virkelig med de som bor i de mest utsatte områdene. Krig er ordentlig skummelt. 

Jeg har også kjent mye på at jeg er skikkelig redd for en eventuell krig, litt fordi vi aner ikke hva som vil skje med verden om det skjer. Samtidig er det viktig å huske på at vi ikke får gjort noe med det.

Ikke les deg opp i alle slags aviser - det er mye skremselspropaganda hos en del av disse, de tjener trossalt på at vi klikker inn på artiklene dems. Prøv å gjør noe du synes er fint? Kanskje liker du å lese bøker, male, høre på musikk eller har en favorittfilm? Bruk litt tid på å gjøre noe du er virkelig glad i å gjøre, prøv å slipp bekymringene dine litt og husk på at du bor i Norge, vi er ikke i noen direkte faresone per nå. 

Håper du klarer å få deg litt søvn, TS

Anonymkode: 08dc8...5c1

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jo. Det er faktisk noen ting vi kan si med sikkerhet. At det ikke vil bli krig i Norge på mange år, er en av de tingene.

Jeg ville gladelig ha veddet huset mitt, alle pengene mine og all inntekten min resten av livet på at det ikke blir krig her på lang, lang tid. Dessverre for meg så er det ingen som er dumme nok til å gå med på det veddemålet.

Anonymkode: ffc24...21f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo. Det er faktisk noen ting vi kan si med sikkerhet. At det ikke vil bli krig i Norge på mange år, er en av de tingene.

Jeg ville gladelig ha veddet huset mitt, alle pengene mine og all inntekten min resten av livet på at det ikke blir krig her på lang, lang tid. Dessverre for meg så er det ingen som er dumme nok til å gå med på det veddemålet.

nå frykter faktisk den ukrainske presidenten at det kan bli en storkrig i europa om russland invaderer. det er rapportert om flere eksplosjoner i donetsk for kort tid siden, og videoer ligger på nettet. 

Anonymkode: 0105a...9df

• Liker 1
Skrevet

Lytt til denne så blir du i bedre humør

Anonymkode: 1e9d9...235

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

nå frykter faktisk den ukrainske presidenten at det kan bli en storkrig i europa om russland invaderer. det er rapportert om flere eksplosjoner i donetsk for kort tid siden, og videoer ligger på nettet. 

Kommer ikke til å skje noe annet enn under Krim konflikten i 2014, Russland annekterer Donbass og får noen sanksjoner fra Vesten som ikke kommer til å vare så lenge

Anonymkode: c98a5...d9a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Overdrivelser kan vi alle drive med. Det er alltid "fare for" alt mulig. NATO har til og med sagt at de ikke vil blande seg inn militært selv om Russland invaderer de ukrainske delene av Ukraina. Så, storkrig blir det ikke.

Eksplosjoner i Donetsk ja, hva så? Det har vært en konflikt der med skuddvekslinger og drap og bomber i 8 år nå. Konflikten i den delen av Ukraina kan kanskje bli verre, kanskje ikke.

Det er mulig at det blir krig i resten av Ukraina, men det er ikke spesielt sannsynlig. At det skulle bli krig i Ukrainas naboland er så urealistisk at det nesten er utenkelig. At det skulle bli krig i Norge er helt hinsides enhver noenlunde rasjonell forståelse av situasjonen.

• Liker 3
Skrevet

Hva med the world economic forum med han galne klaus Schwab? Er mer fare for han ødelegger hele verden. 

Ta ut penger. Kle dere godt. Hamstre viktig mat og vann. Stå sammen er mine råd. 

Anonymkode: 916e2...7ce

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

kan ikke si det med sikkerhet nei. Norge regnet ikke med at Tyskland skulle angripe Norge heller, så Norge ble tatt på senga. Det er mange grunner til hvorfor Norge kan bli innblandet i en tredje verdenskrig, selvom Norge kommer til å prøve å forholde seg så nøytralt som mulig. Vi er like lite forbredt/like naive nå som vi var i 1940 dessverre.

Til ts: eneste du kan gjøre er å prøve å legge tankene fra deg. Det er lite du som privatperson kan gjøre for å forhindre om det blir krig eller ikke. 

Skrevet

Kan det hjelpe å høre noe musikk for å få tankene over på noe annet? 

Klem til deg. Ikke noe godt å være så redd. ❤️❤️

• Hjerte 1
Skrevet
tussi84 skrev (2 minutter siden):

kan ikke si det med sikkerhet nei. Norge regnet ikke med at Tyskland skulle angripe Norge heller, så Norge ble tatt på senga. Det er mange grunner til hvorfor Norge kan bli innblandet i en tredje verdenskrig, selvom Norge kommer til å prøve å forholde seg så nøytralt som mulig. Vi er like lite forbredt/like naive nå som vi var i 1940 dessverre.

Til ts: eneste du kan gjøre er å prøve å legge tankene fra deg. Det er lite du som privatperson kan gjøre for å forhindre om det blir krig eller ikke. 

At du sammenligner dagens Russland med Nazi-Tysklands drøm og reelle ambisjoner om verdensherredømme sier meg at du kan svært lite om dynamikken i enten dagens situasjon, situasjonen i 1939, eller begge. Det er en hinsides historieløs sammenligning.

Russland har verken ambisjoner om - eller i nærhet av muligheten til - å kunne føre en krig mot vesteuropa.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Norge er verdens Nav så de tar ikke oss. Vi har for mye penger. Igjen det er mister Klaus Schwab som kan knekke denne verden. Google The world economic forum og The great reset.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva med the world economic forum med han galne klaus Schwab? Er mer fare for han ødelegger hele verden. 

Ta ut penger. Kle dere godt. Hamstre viktig mat og vann. Stå sammen er mine råd. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Norge er verdens Nav så de tar ikke oss. Vi har for mye penger. Igjen det er mister Klaus Schwab som kan knekke denne verden. Google The world economic forum og The great reset.

Gå nå og legg deg og ta konspirasjonstullet ditt inn i drømmeland.

• Liker 3
Skrevet

Det ER krig mange steder på jorden. Mitt forslag til deg(og andre som leser) er å begynne å bry deg om det også i større grad, enn bare om det kommer krig til Norge og påvirker deg. Vi har det veldig bra her, kanskje det å kjenne på litt frykt for krig og utrygghet kan åpne hjertene våre til å ha en større evne for empati? Mange mennesker rundt om i verden kjenner på den frykten du opplever nå hver dag, og sikkert i mye mye myyye større grad enn det du gjør. Dessverre. 

Vis med hele deg hvor mye du ønsker fred. Med handling, med ord. 

Det er greit å blir redd, men ikke forbli i den tilstanden. Det kommer ingenting godt ut av det. Bruk heller energien på å fokusere på hvordan du kan påvirke til en bedre verden. Om alle tenkte mer slik hadde det sett annerledes ut i verden. Sammen er vi sterke. La oss skape en fin fremtid. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Mr. Shaposhnikov skrev (Akkurat nå):

Så lenge vesten insisterer på at nato skal til øst europa, tett inn på grensa til russland, så tror jeg ikke det hjelper situasjonen særlig.

Ifølge det jeg har fått med meg er det ikke bare sjanse for krig i ukraina, men også i skandinavia nå som sverige og finland vurderer å bli med i nato.

man må respektere at russland reagerer, sammenlignet med cuba krisen hvor USA reagerte med å nesten starte atomkrig,

nå vurderer russland å gi amerikanerne smaken på sin egen medisin, å gå tilbake til cuba.

Faren for krig vokser

Du har rett i at vesten (dvs, USA) provoserer Russland noe voldsomt, og det er totalt unødvendig.

Men verken Sverige eller Finland vurderer seriøst å bli medlem av NATO. Selv om de hadde blitt medlemmer, så hadde det selvfølgelig ikke betydd krig i Skandinavia. Vi har aldri vært en del av Russland, de har ikke noe i nærheten av et legitimt argument for å invaderere her, i motsetning til hva de har i øst-ukraina. Rent militært så hadde Russland aldri i verden vært så dumme at de startet krig mot et NATO-land.

• Liker 3
Skrevet

Så lenge Russland kun angriper Ukraina vil det ikke skje stort. Men skulle de finne på å angripe et nato land, så vil Norge bli kastet inn i krigen. I så tilfelle ville iallefall ikke jeg ha oppholdt meg i øst-finnmark. Stor sannsynlighet for at de hadde sikret seg store deler av øst-finnmark for å få "fienden" på avstand fra deres baser nær grensen og kola.

Skrevet

Her skal det soves godt og lenge i morgen. Ikke noe å bekymre seg over🙂

• Liker 1
Skrevet
Mr. Shaposhnikov skrev (5 minutter siden):

Så lenge vesten insisterer på at nato skal til øst europa, tett inn på grensa til russland, så tror jeg ikke det hjelper situasjonen særlig.

Ifølge det jeg har fått med meg er det ikke bare sjanse for krig i ukraina, men også i skandinavia nå som sverige og finland vurderer å bli med i nato.

man må respektere at russland reagerer, sammenlignet med cuba krisen hvor USA reagerte med å nesten starte atomkrig,

nå vurderer russland å gi amerikanerne smaken på sin egen medisin, å gå tilbake til cuba.

Faren for krig vokser

Så ensidig historieløst! Og så mye uforstand. At tidligere Sovjetstater ønsker seg nærmere vestlig demokrati og velstand, forstås av hele verden - utenom Russland. Russere er ikke så smarte, og med en nevrotisk despot til leder kan man ikke vente annet. 

Anonymkode: 741d6...c42

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...