Gå til innhold

Kylling med appelsin og rosmarin...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute på restaurant for en tid siden og ble servert kyllingfilet i en slags appelsinsaus med masse rosmarin og purre og poteter (tror jeg) og litt forskjellig. Det smakte helt aldeles himmelsk. Nå har jeg fått en enorm kvast med rosmarin i huset og begynte å drømme om denne deilige middagen. Jeg er ikke flinkest i verden til å improvisere på kjøkkenet, har noen et forslag til hvordan jeg kan lage noe sånt selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forslag til sausen: 1 ss revet appelsinskall, 1,25 dl appelsinjuice og 2,5 dl hønsebuljong/kyllingkraft kokes i ca 20 minutter. Tilsett 60 g smør og la det smelte i. Rør inn 2 ts maisenna blandet med 2 ts vann + 1 ss hakket rosmarin, la koke og tykne.

Skrevet

Arkana, du er bare helt utrolig. Jeg håper du jobber på en gourmet-restaurant ett eller annet sted, hvis ikke, bør du headhuntes øyeblikkelig, du er et naturtalent..!

Skrevet
Arkana, du er bare helt utrolig. Jeg håper du jobber på en gourmet-restaurant ett eller annet sted, hvis ikke, bør du headhuntes øyeblikkelig, du er et naturtalent..!

:ler: Bare så synd at hjertet mitt ligger i et helt annet felt.

Men jeg koser meg som hobby-kokk da, og det er hyggelig å hjelpe andre. :)

Skrevet

Vil bare si - og særlig til deg Arkana hvis du leser dette - at dette smakte usannsynlig godt! Jeg laget sausen som du sa, og puttet oppi noen gulrot-strimler tidlig i koketiden og purrestrimler mot slutten. Grillet to kyllingfileter i stekeovnen i 15 minutter, med litt olivenolje, litt finhakket hvitløk og litt rosmarin på, og serverte hele sulamitten med kokt ris.

Nydelig, nam nam!! Takk for godt tips, det skal skrives ned i kokeboken min :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...