AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #1 Skrevet 23. februar 2022 Jeg leste i den andre tråden at det er mange som kjøper boller i butikken til fastelaven. Hvorfor gjør dere egentlig det? Det er jo ganske dyrt og ofte er de ikke så veldig gode heller. (Noen hederlige unntak blant de aller, aller dyreste) Er det tiden det står på, eller kan dere faktisk ikke bake? 😅 Anonymkode: d94df...7e7 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #2 Skrevet 23. februar 2022 For meg er det en god blanding, jeg har skade som gjør elting vondt, jeg har sjeldent tid til bollebaking, og jeg hater rydding/oppvask etter bollebaking. Jeg kan absolutt bake, men å bake boller er rett å slett noe jeg ikke kan fordra. Jeg liker bake brød eller kake. Ikke gidder jeg fylle fryseren med boller heller, så det er helt sinnssykt mye jobb for å bake 3-4 boller. Så det er langt flere grunner enn tid og kunnskap som påvirker om folk velger kjøpe framfor lage selv. Anonymkode: 04a9c...8b4 12
Judy Grimes Skrevet 23. februar 2022 #3 Skrevet 23. februar 2022 Kanskje man ikke skal ha et helt brett med boller, men bare 1-2 stk? 25 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #4 Skrevet 23. februar 2022 Bor i kollektiv med bakeforbud (siden det tar så lang tid og kjøkkenet er for lite til at mer enn en person kan være der samtidig), så med mindre jeg vil bake på gulvet mitt så blir det kjøpeboller (synes at bollene man får hos f.eks. Baker Hansen smaker likt). Eltemaskin har jeg heller ikke Anonymkode: 59e7b...eaf 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #5 Skrevet 23. februar 2022 Fordi vi skal ha 4 boller. Gidder da faen ikke bake 30 boller. Anonymkode: dbbcb...8c1 12 1
GammelKaktus Skrevet 23. februar 2022 #6 Skrevet 23. februar 2022 Jeg er heller ikke "gjærbakstglad" så jeg skjønner godt at folk ikke gidder. Vi har et bakeri her i byen som selger knallgode fastelavensboller med alt, knallgode og jeg foretrekker de om jeg skal ha slike boller. Men jeg har barn som foretrekker kanelboller og han har venner som spiser mye så jeg kommer til å lage kanelboller hjemme, selv om jeg hater å bake den slags. 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #7 Skrevet 23. februar 2022 Fordi folk flest er latterlig late! Anonymkode: 5c4bf...0cd 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #8 Skrevet 23. februar 2022 1. Jeg har ikke lyst til å bake boller 2. Vi trenger 2 boller, ikke 30 3. Jeg er ikke så glad i fastelavensboller uansett, så jeg har ikke tenkt å bruke masse tid på å lage dem Anonymkode: 3d352...99a 11
Million Skrevet 23. februar 2022 #9 Skrevet 23. februar 2022 Jeg har ikke tenkt å kjøpe fastelavensboller men om jeg hadde hatt lyst på det, hadde jeg kjøpt 2 stk i butikk, ja. Gidder vel for søren ikke å bake et helt lass boller, bare fordi jeg trenger to! En til meg og en til sønnen. Å bake, elte, heve, rulle ut og kna boller, steke, dele dem, sprøyte krem, rydde, vaske opp, vaske benk osv..... det er vanvittig mye arbeid om man bare trenger et par-tre eller fire boller. Så ja, jeg skjønner veldig godt at folk kjøper i stedet! Hva skal DU med så mange boller, du som absolutt mener man må bake selv? Har du så stor matlyst? 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #10 Skrevet 23. februar 2022 Jeg spiser ikke boller lenger men om jeg skulle gjort det ville jeg nok kjøpt. 1-2 ville holdt, jeg bor alene og har ingen å dele med og lite fryseplass. I tillegg har jeg helseplager som gjør det så slitsomt å lete frem kjøkkenmaskinen og utsyr, bake, vaske og rydde på plass igjen, at jeg ville brukt energien for en hel dag på det. Jeg pleide å bake mye før og lagde da knallgode boller, men det er ikke verdt arbeidet lenger. Anonymkode: ebad4...bf4 3
Ullvott Skrevet 23. februar 2022 #11 Skrevet 23. februar 2022 Mine grunner: jeg synes det er dødskjedelig å bake gjærbakst jeg synes det tar for lang tid jeg får ikke noe gode resultater, og jeg er ærlig talt ikke spesielt interessert i å lære det heller jeg synes kjøpeboller smaker bedre jeg trenger to boller, og så små bolleoppskrifter finnes ikke 4 4
Gjest Frankenstein1 Skrevet 23. februar 2022 #12 Skrevet 23. februar 2022 Fordi jeg ikke gidder å bake 1-2 boller bare til meg selv
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #13 Skrevet 23. februar 2022 Det var da også noe å bry seg med, Hva er galt med å kjøpe boller? Og som flere skriver - jeg trenger 1-2 boller, og ikke 20, og jeg har ikke fryser. Anonymkode: da920...dd5 8
Thildamor Skrevet 23. februar 2022 #14 Skrevet 23. februar 2022 Jeg kjøper på ICA, da jeg bor i Sverige. De er så utrolig gode. Så det blir jo veldig mye jobb å lage de når en får kjøpt de i 2-pakk, som er passe til oss to.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #15 Skrevet 23. februar 2022 Her var overraskende mange som kjøper boller. Jeg visste ikke det var så vanlig, men hvorfor bry seg? Bryr du deg like mye om hvorfor noen går på café, på restaurant, kjøper junk food, kjøper blomster, konfekt, spiser frozzenpizza, kjøpebrød eller pølser? Kunne ikke brydd meg mindre om noen kjøper eller lager fastelavensboller. Anonymkode: aebd6...82d 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #16 Skrevet 23. februar 2022 Jeg hadde heller aldri bakt dersom jeg bare skulle ha et par boller, selv om kjøpeboller ikke er like godt. Men har stor familie og det går fort et par brett. At det er så mye jobb forstår jeg ikke, om man har eltemaskin. Hiver ingrediensene i Kenwooden, det blir ikke mer rydding/oppvask enn bollen, eltekroken, en kniv og en skje. Å rulle dem ut går på få minutter, det eneste som tar tid er heving, men det er jo ikke noe jeg gjør aktivt. Anonymkode: 19b19...b4e 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #17 Skrevet 23. februar 2022 Jeg syns de er gode. Anonymkode: 557de...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #18 Skrevet 23. februar 2022 Jeg har lyst på 1-2 boller, ikke 20 stk. Vil ikke fylle opp fryseren med boller og kaker, da blir jeg bare tjukk 😑 Anonymkode: f5511...5c3 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #19 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har lyst på 1-2 boller, ikke 20 stk. Vil ikke fylle opp fryseren med boller og kaker, da blir jeg bare tjukk 😑 Anonymkode: f5511...5c3 Du blir jo ikke tjukk av å fylle opp fryseren... Du blir tjukk av å tømme den. Anonymkode: ce213...ab7 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #20 Skrevet 23. februar 2022 Av alle ting man kan henge seg opp i at andre gjør 😄 Jeg synes det er kjedelig å bake gjærbakst, og vi trenger bare en bolle hver, altså to boller tilsammen. Kjøper de på Samson, beste fastelavnsbollene jeg har smakt ❤️ Anonymkode: a7272...85c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå