Gå til innhold

Kø og lang ventetid for en legetime.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt i telefonkø i 30 minutter for å bestille meg en vanlig legetime. Fikk etter hvert en time en mnd etter på, altså ventetid på en mnd. Ble litt overrasket men tok selvfølgelig den første timen som var ledig.

Hvordan er det hos dere? Lang ventetid?

Anonymkode: ebef0...a28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det time på dagen, må ringe tidlig morgen, eller sende meld på helenorge kvelden før. Får time samme dag, event dagen etter 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Satt i telefonkø i 30 minutter for å bestille meg en vanlig legetime. Fikk etter hvert en time en mnd etter på, altså ventetid på en mnd. Ble litt overrasket men tok selvfølgelig den første timen som var ledig.

Hvordan er det hos dere? Lang ventetid?

Anonymkode: ebef0...a28

Om det ikke er noe akutt -så er det ca 2-3 uker ventetid. Men kan booke time evt legge inn forespørsel via helsenorge -så slipper å stå i tlf kø for alt. 

Anonymkode: 4b45d...4c0

• Liker 2
Skrevet

Jeg får som regel time på dagen, om det er litt hast, og jeg står aldri i tlf kø mer enn 5 min. Om jeg ikke får, eller må, ha time samme dag, er det maks ventetid 4 dager. Dette er et legekontor i Oslo sentrum. 

Anonymkode: 1c880...360

Skrevet

Derfor jeg utelukkende bruker Volvat. Er litt bingo med fastlegen. Og får man time er det 10 minutter i maks tempo, uansett hvor lang tid man trenger til det man kom for. 

Anonymkode: c9fe2...2cb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Mitt legekontor tar ikke imot bestillinger via telefon, det må man gjøre på Helsenorge.no.

Tar ca 1 uke å få time. Haster det så drar jeg selvsagt på legevakta.

Dette er i Oslo.

Anonymkode: c37e2...972

Skrevet

Ca 2 uker ventetid nå hos fastlegevikaren min, hos den vanlige fastlegen er det lengre tid så da bruker jeg å få time i hånda når jeg går. Må også bestille på telefon, da jeg ikke kan bestille hos vikar på helsenorge. 

Anonymkode: ce632...6db

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Mitt legekontor tar ikke imot bestillinger via telefon, det må man gjøre på Helsenorge.no.

Tar ca 1 uke å få time. Haster det så drar jeg selvsagt på legevakta.

Dette er i Oslo.

Anonymkode: c37e2...972

For noe tull. De må ta imot bestilling via telefon. Mulig de foretrekker at man gjør det via nett, men det er ikke noe de kan kreve.

Anonymkode: 83a1e...aef

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For noe tull. De må ta imot bestilling via telefon. Mulig de foretrekker at man gjør det via nett, men det er ikke noe de kan kreve.

Anonymkode: 83a1e...aef

Ringte legekontoret for første gang på flere år for å be om sykemelding. Stod da ved sykesengen til min mor, som nettopp hadde fått et kraftig slag, og en apatisk far. 

Ble surt henvist til nettsidene for timebestilling... Så ble det lagt på. 

(ringte opp igjen og smalt solid. Da ordnet det seg)

• Liker 2
Skrevet

Normalt 1-2 ukers ventetid. Om jeg ringer inn for akuttime så får jeg samme dag. 

Anonymkode: e2c6c...32b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ringte legekontoret for første gang på flere år for å be om sykemelding. Stod da ved sykesengen til min mor, som nettopp hadde fått et kraftig slag, og en apatisk far. 

Ble surt henvist til nettsidene for timebestilling... Så ble det lagt på. 

(ringte opp igjen og smalt solid. Da ordnet det seg)

Du har ikke rett på sykemelding fordi din mor har hatt slag. Sånn oppførsel som din burde blitt straffet. 

Anonymkode: 48ff6...b71

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Du har ikke rett på sykemelding fordi din mor har hatt slag. Sånn oppførsel som din burde blitt straffet. 

Anonymkode: 48ff6...b71

Man har rett på sykemelding om legen vurderer at du er i en psykisk tilstand der du ikke klarer å gjennomføre jobben din ;)

Nettopp derfor sykemelding i stedet for egenmelding er riktig i slike tilfeller. Da fravær som følge av psykisk belastning ofte blir herset med av idioter som deg. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

6 ukers ventetid på time her...

Skrevet

Hos den gamle fastlegen fikk jeg alltid time neste dag. Vet ikke hvordan det er med den nye, har ikke vært der ennå (snart et år siden den forrige legen min gikk av med pensjon).

Anonymkode: 2115b...9f1

Skrevet

Jeg ringer ikke for å bestille time hos fastlegen. Timen bestiller jeg via hjemmesiden deres, og vi får ofte time samme dag eller dagen etter hvis vi bestiller time om kvelden/natten.

Skrevet

Under vanlige tider (unntatt ferier og liknende) etterstreber mitt legekontor å gi time innen ei uke.  Det klarer de vanligvis akkurat ikke, altså er det rundt 8-10 dager å vente på time.  Legene ved mitt legesenter er de i byen (ganske stor) med færrest pasienter på lista.

Jeg ringer sjelden, men har aldri ventet mer enn 5 minutter på at sekretær svarer.  De har kuttet ut dette tullet med at pasienten må melde seg i luka ved ankomst, og har også betalingsautomat.  Det ser ut som de sparer endel tid på det.

Anonymkode: f27bb...c05

Skrevet

Veldig lang ventetid på time her, fire uker selv når timen var til en baby. Det er korona og dritt.. 

Jeg booker alltid time på nettet, gidder ikke stå i telefonkø. 

Anonymkode: 36a4d...d37

Skrevet

Rundt 8 ukers ventetid hos min fastlege, helt håpløst! 

Anonymkode: e5753...684

Skrevet

Jeg ringer ikke om jeg skal ha vanlig time, booker på nett. Pleier være alt fra 3 til 10 dager til neste ledige time. Fastlegekontor i Oslo.

Om det er noe som haster som har skjedd noen få ganger så har jeg ringt når de åpner da er det noen ganger litt ventetid på telefon men har vanligvis fått time samme dagen da. 

Anonymkode: 62aee...fd7

Skrevet

Mitt legekontor bruker Pasientsky og vanlige timer får man innen en uke eller to. Helt akseptabelt synes jeg. Liker ikke å snakke i telefon, så appløsningen fungerer for meg og fastlegen har understrekt at han også ønsker at jeg bruker den. Om det ikke er noe spesielt, får jeg svar på prøver i appen også og kan bestille resepter jeg har fått før der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...