Gå til innhold

Solstrålen, endelig gravid :)


Solstrålen :)

Anbefalte innlegg

Vi bestemte oss for et år siden å prøve oss på graviditet. Jeg ble gravid i juni, men etter mye om og men så hadde jeg en SA i uke 6+5. Jeg hadde da visst i 3 uker at jeg var gravid. Føltes som mye lengre enn det. Jeg hadde i tillegg noen vanskelige dager der jeg hadde tatt UL og det ble ikke funnet fostersekk. Måtte bare vente på SA.. 

Uansett.. Nå sitter jeg her med en positiv test og korsryggsmerter. Hatt spotting siste par dager.. Jeg hadde omtrent daglig spotting ved første graviditeten i juni også, så jeg har en dårlig magefølelse.. På grunn av gener, så er vi også i høyrisiko for alvorlig sykdom hos foster. Dette får vi svar på i NIPT testen. Da blir det abort. Det blir noen laaange uker, selv om det ikke skulle bli noen SA de nærmeste dagene…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med positiv test!

Krysser fingrene for at nipt testen er fin, må være en tøff påkjenning dere står i nå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det. 
Ja, det er krevende. Jeg kjenner at jeg prøver å tenke minst mulig på det…
Tok hCG 49 i dag. Skal måle igjen etter 4 døgn. Da bør hCG være på 200. Veldig spent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende. Gratulerer med positiv test. Lykke til med de første ukene, de er ekstra krevende. Får du noe ekstra oppfølging? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for melding

Ja, jeg gjør det. Til å begynne med så blir det som sagt måling av hCG. Så blir det en UL i ca uke 6. 

Imorgen er det IKM. Så dette er TIDLIG. 
Jeg har tatt daglige tester siden tirsdag, 1-2 på alle. Jeg tar en ny i morgen og håper på 2-3. Litt korsryggsmerter, ellers ingen andre symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3+6

Nå kjenner jeg at jeg faktisk er litt kvalm. Det er godt å kjenne på. 
jeg hamstret graviditetstester med ukesindikator.. trodde jeg! Jeg hadde kjøpt tester med +/- tegn. Aldri sett disse testene før.. De var det jo ikke så mye hjelp i.. Har kun en igjen med ukesindikator, skal ta den på IKM i morgen. Håper på 2-3 da

 

Ahhhhh.. kjenner at kvalmen gir meg håp om virkelig graviditet ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På IKM så lyser der 2-3 mot meg! Senker skuldrene for helgen og ser frem til hCG- måling på mandag 👏

God helg 😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 2+3🥳 

Kos deg i helgen med fastelavensboller! også håper jeg det blir bra hCG målinger på manges🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

HCG har steget fra 49 til 242 på akkurat 4 døgn. Det er jeg fornøyd med. Foreløpig kun lette korsryggsmerter. Sist jeg hadde en SA var det litt brunt blod på papiret etter hvert eneste toalettbesøk, det har jeg foreløpig sluppet. Veldig deilig. 

 

Litt om oss. Vi er gift og har alt på stell, blir 39 år til sommeren. Mannen har ikke vært klar for barn før for ca et år siden, endelig! Mistet som sagt sommeren i fjor, men prøver lykken igjen nå. 

Jeg planlegger å bestille nipt kit fra Danmark i uke 9, de tester mer enn kun trisomier. Vil derfor bestille meg en TUL i uke 8. Er det liv da, så kjører jeg på med nipt. Skulle det være noe alvorlig der, så blir det abort dessverre. Da skal jeg i teorien rekke det før uke 12, slik at jeg slipper innom noen nemd.. 

 

Uansett, hurra for hCG 242 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk

Jeg ser i notatene fra SA, på dag 4+3 hadde  jeg hCG 59, mens jeg i går på 4+2 hadde hCG 242. Det er jo en klar forskjell så tidlig i forløpet. Jeg skal måle igjen på onsdag og fredag. Veldig spent. 
 

Nå ligger jeg på sofaen med litt større ryggsmerter. Usikker på om det er noe å bekymre seg for, men får bare vente og se på hCG til onsdag. Den bør være på ca 7-800 da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det har økt. Krysser fingrene for at det fortsetter. Tipper vondtene er helt normalt. Livmora jobber som juling for å huse dette litt frøet ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+5

Det er så tidlig, 4+5 liksom.. Jeg prøver å ikke tenke så mye på graviditeten, blir jo så skuffet hvis det ikke blir noe av.. Og uansett, selv om jeg skulle klare meg til uke 11- 12, så ender det kanskje med provosert abort pga misdannelser. Det er så lenge til, og det blir så rart å fjerne noe jeg så gjerne vil beholde? Vi er begge enige om at vi ikke ønsker et barn så vondt, at det beste er å la det slippe hvis det skulle bli misdannelser... Det er SÅ lenge til uke 11+. Det er jo 7 uker til!! Så merkelig å tenke på..

Hverdagen går i jobb og videreutdanning ved siden av jobb.. I dag var det studier. Jeg har fortalt noen av mine studievenninner om graviditeten. Det er godt å fortelle det til noen. Kommer til å holde det hemmelig for mine nærmeste frem til etter nipt. Blir det abort, så kommer jeg kanskje ikke til å fortelle.. ikke den første tiden ihvertfall..

Jeg er fortsatt plaget med mye korsryggsmerter, nesten slik at de plager meg litt. Kjente mensenmurringer i bilen i dag. Det skremte meg. De ga seg etter 5- 10 min. Tatt hCG. På 3 døgn er det en stigning fra 242 til 910. Det er jo en kjempefin stigning. Veldig fornøyd med det. Det er bestilt ny hCG om 2 dager. Jeg kommer nok til å ta en clearblue ukesindikator fredags morgen og se om den slår over på 3+. Det tror jeg betyr høyere enn 2000 i hCG. Tok test i dag, 2-3..

Nå er det bare å få i meg litt mat og ta det med ro. Jeg prøver å være mer bevisst på kostholdet, har egentlig ca 8 kilo for mye. Skal ikke slanke meg, men bli mer bevisst. Kroppen trenger ikke sjokolade, bakst, kaker og potetgull hver dag..

Ønsker alle en fin onsdag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra hcg økningen er god. Det er positivt. Det er virkelig nervepirrende de første ukene. Hver vonde stikk og hver følelse av at man kan være litt våt nedentil 🙈

Hjelper veldig å ha noen å fortelle det til. 
Har dere økt sjanse for å få et barn med trisomi?

Får dere NiPT i Norge eller utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0

Vi har økt risiko av ulike årsaker ja, ca 50%. Årsakene til risikoen er så spesielle og uvanlige, at jeg helst ikke vil skrive noe om dette inne på kg. Vi skal bestille kit fra Danmark, får da tatt prøven i uke 9. Må vi avbryte svangerskapet, så føles det bedre å gjøre det før uke 12. 

Hcg har økt fra 900 til 2500 på litt under to døgn. Det er en god økning. Jeg kjenner at jeg følere meg tryggere på svangerskapet nå, tror jeg kommer til å kunne senke skuldrene litt mer.. Mer bekymret for nipt. Så om ca 6 uker, da er ting mer avklart.. Lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+1

Tok en ny test, nå er det 3+
Vi skal kun ha et barn, så jeg håper det er den siste testen jeg tar! 
Foruten korsryggsmertene, så kjenner jeg meg IKKE gravid i det hele tatt. Det er litt rart egentlig. Usikker på om jeg skal måle hCG igjen, eller om jeg bare skal vente til UL i uke 7+5? Jeg kjenner at jeg kanskje bare venter. Jeg har ingen spotting, noe jeg hadde mye av sist. Det betrygger meg.. Det blir å vente i 2,5 uker, men tror det bare får bli sånn.. 

Nå er vi i full gang med oppussing. 80- tallspeisen ryker i helgen, så blir det å begynne på toppen med taket og avslutte på bunnen med gulvet om noen måneder. Håper det skal ta vekk litt av tankene på graviditeten.. Gleder meg veldig til nyoppusset hjem 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+5

Ny hCG 15 000. Ligger fint an. Føler meg ikke gravid, selv om jeg fortsatt har lette korsryggsmerter.. Det er litt rart å tenke på. Kanskje jeg ikke har lyst til å tenke så mye på det heller, før nipt avgjør veien videre? UL om 2 uker. Satser på å se hjertet slå da. Kanskje det blir mer virkelig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...