Mammalita Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 For 3 år siden vant far frem I retten og fikk den daglige omsorgen for vår datter. Har siden da hatt henne annenhver helg,3 uker i sommerferien, delt jul og nyttår,halve påsken,vinterferien og høstferien. Nå er jenta blitt 11 år og ønsker mer samvær med meg,men far nekter. Hun har også sagt at hun vil til mormor og en tante av meg i sommerferien. Da er beskjeden fra far at det må skje i de 3 ukene hun har hos meg. Selv har han kun 3 uker ferie,utover det er jenta sammen med fars nye kone. Hvordan kan jeg gå frem for at jenta får mere samvær hos meg?? Noen med erfaring fra barnefordelingssaker der barna er 11-12 år og hvor mye barnas mening blir vektlagt?? Vurdere ny rettsak da jenta vil bo hos meg.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Men hvorfor skal du vinne denne gangen? hvis du tapte sist? Anonymkode: 0d644...670
Mammalita Skrevet 22. februar 2022 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2022 Av grunner som er kommet frem etter rettsaken som ikke kom frem da som jeg ikke vil gå nærmere inn på i dette forumet,men som ville hatt meget stor betydning da.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Mammalita skrev (1 minutt siden): Av grunner som er kommet frem etter rettsaken som ikke kom frem da som jeg ikke vil gå nærmere inn på i dette forumet,men som ville hatt meget stor betydning da. skjønner, er jo bare og kjøre på da Anonymkode: 0d644...670
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 Fra barneloven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-04-08-7/KAPITTEL_6#§33 § 31.Rett for barnet til å vere med på avgjerd Etter kvart som barnet blir i stand til å danne seg eigne synspunkt på det saka dreiar seg om, skal foreldra høyre kva barnet har å seie før dei tek avgjerd om personlege forhold for barnet. Dei skal leggje vekt på det barnet meiner alt etter kor gammalt og modent barnet er. Det same gjeld for andre som barnet bur hos eller som har med barnet å gjere. Eit barn som er fylt sju år, og yngre barn som er i stand til å danne seg eigne synspunkt, skal få informasjon og høve til å seie meininga si før det blir teke avgjerd om personlege forhold for barnet, mellom anna om foreldreansvaret, kvar barnet skal bu fast og samvær. Meininga til barnet skal bli vektlagt etter alder og modning. Når barnet er fylt 12 år, skal det leggjast stor vekt på kva barnet meiner. Min jente sin mening ble vaktlagt mye fra hun var 9 år. Anonymkode: 1a836...802
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 Hun er 11 så hun har rett til å bli hørt 💕 Anonymkode: 1d409...ea7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 Kan jeg spørre hvorfor han vant? Anonymkode: 34d66...fc1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #8 Skrevet 23. februar 2022 Mammalita skrev (10 timer siden): For 3 år siden vant far frem I retten og fikk den daglige omsorgen for vår datter. Har siden da hatt henne annenhver helg,3 uker i sommerferien, delt jul og nyttår,halve påsken,vinterferien og høstferien. Nå er jenta blitt 11 år og ønsker mer samvær med meg,men far nekter. Hun har også sagt at hun vil til mormor og en tante av meg i sommerferien. Da er beskjeden fra far at det må skje i de 3 ukene hun har hos meg. Selv har han kun 3 uker ferie,utover det er jenta sammen med fars nye kone. Hvordan kan jeg gå frem for at jenta får mere samvær hos meg?? Noen med erfaring fra barnefordelingssaker der barna er 11-12 år og hvor mye barnas mening blir vektlagt?? Vurdere ny rettsak da jenta vil bo hos meg. Når hun er 12 så har hennes mening mye å si. Samboer var 12 da han flyttet fast til sin far og bare var hos sin mor i blant. Anonymkode: 310cb...5cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå