AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Far har fått en del veiledning av barnevernet etter vi skilte oss. Han sliter med å ta til seg råd og samarbeid med meg. Jeg har hatt samtaler og fått råd i situasjonen om hvordan følge opp og har egentlig altid hatt tillit til bv frem til nå. Den nye saksbehandleren sier er ting til meg, bekymret og ser på mitt forslag som direkte skadelig og urealistisk for så å foreslå og presse gjennom det forslaget uten å gi meg begrunnelse. Hun er nå bekymret for mitt samarbeid med far. Til og begynne med er jo jeg den som prøver å samarbeide og komme far i møte på å øke samvær! Jeg blir jo så forvirra av dette! Hun rører jo opp bekymringer og konflikter som til og begynne med ikke var der for så legge det over på meg. Kan jeg klage på henne, hvordan går jeg frem? Anonymkode: cccc2...c7f 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Det er mange amatører som jobber i bv. Jeg lurer også på hvordan jeg kan klage. Fylkesmannen? Anonymkode: facc3...32f 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Om dere ønsker å klage, gjør dere først det til barneverntjenesten. Om dere ikke er fornøyd med oppfølgingen deretter, er neste instans Statsforvalteren. Anonymkode: 1c2b9...0c5 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Men noen ganger ser ikke mødre sine egen feil heller Anonymkode: afebe...5b5 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men noen ganger ser ikke mødre sine egen feil heller Anonymkode: afebe...5b5 Bøllemetode nr. 1. Anonymkode: 99411...451 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #6 Skrevet 23. februar 2022 Si at du opplever samarbeidet litt utfordrende da du føler det er litt misforståelser. At du ønsker å gå gjennom alt på nytt og få forklare hva du mener da du føler hun kanskje misforstår litt. Si at du ønsker å finne den beste løsningen for barnet ditt. Ha barnet i fokus hele tiden Anonymkode: 0de55...c44
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #7 Skrevet 23. februar 2022 Helt utrolig hvordan de blander seg i andres liv, man skal faktisk ikke godta alt. Anonymkode: 7e696...9cc 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #8 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt utrolig hvordan de blander seg i andres liv, man skal faktisk ikke godta alt. Anonymkode: 7e696...9cc Si minst mulig, gå gray rock og minimer kontakt, det du beskriver høres jo ut som en form for manipulasjon. Anonymkode: 7e696...9cc
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #9 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men noen ganger ser ikke mødre sine egen feil heller Anonymkode: afebe...5b5 Altså jeg har tatt mot råd og insekter jeg må gjøre ting anderledes, som sakt har jeg altid hatt tillit. Problemet er at hun helt slakter forslag, skremmer meg med konsekvenser og det er urealistisk og skadelig for så å tvinge gjennom det forslaget uten begrunnelse. Jeg synes jo dette er utrolig forvirrende og ønsker å vite begrunnelsen for disse skiftene, får da beskjed om at jeg saboterer og har angst. Konflikten øker jo og jeg møter helt andre råd i fellesmøter enn når jeg snakker med henne alene. Anonymkode: cccc2...c7f
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #10 Skrevet 23. februar 2022 Ts, jeg råder deg til å be leder for barnevernet der du bor om å få bytte saksbehandler. Anonymkode: 6a883...fe0
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #11 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Far har fått en del veiledning av barnevernet etter vi skilte oss. Han sliter med å ta til seg råd og samarbeid med meg. Jeg har hatt samtaler og fått råd i situasjonen om hvordan følge opp og har egentlig altid hatt tillit til bv frem til nå. Den nye saksbehandleren sier er ting til meg, bekymret og ser på mitt forslag som direkte skadelig og urealistisk for så å foreslå og presse gjennom det forslaget uten å gi meg begrunnelse. Hun er nå bekymret for mitt samarbeid med far. Til og begynne med er jo jeg den som prøver å samarbeide og komme far i møte på å øke samvær! Jeg blir jo så forvirra av dette! Hun rører jo opp bekymringer og konflikter som til og begynne med ikke var der for så legge det over på meg. Kan jeg klage på henne, hvordan går jeg frem? Anonymkode: cccc2...c7f Klag først til leder og om det ikke fører frem så ta det videre i systemet. Anonymkode: 41802...509
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #12 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er mange amatører som jobber i bv. Jeg lurer også på hvordan jeg kan klage. Fylkesmannen? Anonymkode: facc3...32f Det skal en hel del til før Statsforvalter (tidligere Fylkesmannen) vil se på klager på barnevernet. Det virker som om de har berøringsangst. Selv i tilfeller der det burde være åpenbart at bvt ikke følger retningslinjene (ulovlig forlengelse av undersøkelse, ulovlig bruk av privat konsulent m.m i vå sak) så ville de ikke føre tilsyn. Barnevernet kan gjøre mye rart så lenge de bortforklarer det med "barnevernfaglige vurderinger og skjønn". Så jeg tviler sterkt på at det har noe for seg å klage. Men kjør på om du har overskudd til det. Anonymkode: 6a883...fe0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå