Gå til innhold

11 mnd - vil ikke spise mat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har nettopp vært igjennom omgangssyke og mini på 11 mnd nekter å spise mat nå i ettertid. Hun drikker melk og vann, og litt grøt men ellers vrir hun seg unna/stenger munnen og vil ikke ha mat. Prøvd forskjellige middagsmat, brødmat, youghurt osv. Vil ikke ha. Det er nå 2 dager siden hun ble frisk så trodde kanskje matlysten snart skulle være på plass. Er dette normalt?

Anonymkode: 32b35...fdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi har nettopp vært igjennom omgangssyke og mini på 11 mnd nekter å spise mat nå i ettertid. Hun drikker melk og vann, og litt grøt men ellers vrir hun seg unna/stenger munnen og vil ikke ha mat. Prøvd forskjellige middagsmat, brødmat, youghurt osv. Vil ikke ha. Det er nå 2 dager siden hun ble frisk så trodde kanskje matlysten snart skulle være på plass. Er dette normalt?

Anonymkode: 32b35...fdd

Vår på 11 mnd har også vært gjennom sammen runden med mat etter en kraftig forkjølelse med feber. Ga henne mer mme istedet, og tilbød normal mat til vanlige tider i tillegg. Hun spiste litt banan og litt grøt på kvelden bare i ca en uke. Nå etter litt over 1 uke, så har matlysten begynt å komme tilbake :) 

Anonymkode: cfd3b...587

Skrevet

Hos oss tok det ca 10 dager før matlysten ble normal.

Anonymkode: 0adde...865

Skrevet

det er ikke unormalt etter sykdom. Vår hadde omgangssyken for et par mnd siden (var 13 mnd da). Ville omtrent ikke spise fast føde på en uke, så som nødløsning gikk det mest i frukt poser og mme når han ikke ville spise noe annet. 

Skrevet

Vi har også hatt veldig dårlig matlyst etter at hele familien ble slått ut av omgangssyke i forrige uke. Den er ikke bra enda. Jeg kjenner at selv mat jeg virkelig elsker til vanlig bare vokser i munnen og må presses ned, så jeg skjønner hvorfor barna ikke orker å spise. Det er vanlig at det kan henge i en stund noen ganger. Og det viktigste er at de drikker noe. Men skikkelig plagsomt er det, man blir slapp.

Anonymkode: 2afe0...9ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...