AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Det er 21 år siden mitt siste svanger skap og forsatt har jeg delte magemusker. Jeg var ganske tynn og ble stor i svangerskapet og fødte en baby på 4,8 kg. Jeg trener to ganger i uken ved treningstudio og har gjort dette i flere år. Men når jeg tar sit ups ser jeg at på midten av magen blir det en slags fjellkjede, og jeg kan kjenne at det er et lite gap her. Det å stå i planke og mageøvelsen båt er vanskelig . Er det bare å forsette med mageøvelser eller er operasjon løsningen? Noe jeg helst ikke vil. Anonymkode: 77cbb...c35
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Søk hjelp hos fysioterapeut. Om du trener magen "feil", altså nettopp sånne ting som gir deg pyramideplanke, kan du gjøre vondt verre. En fysio kan hjelpe deg med øvelser. Anonymkode: 82818...e00
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet du beskriver, klarer du ikke å bruke musklene normalt, eller er det det at du synes du at det ikke ser helt ut sånn som du vil? Anonymkode: f8fc5...b37
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet du beskriver, klarer du ikke å bruke musklene normalt, eller er det det at du synes du at det ikke ser helt ut sånn som du vil? Anonymkode: f8fc5...b37 Ved delte magemuskler klarer man ikke bruke musklene normalt, nei. Kjernemuskulaturen er svekket, og det kan føre til problemer med rygg og bekken. Jeg sliter med det samme, og løfter bare halvparten av hva jeg gjorde før svangerskap og delte muskler. Anonymkode: 82818...e00
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ved delte magemuskler klarer man ikke bruke musklene normalt, nei. Kjernemuskulaturen er svekket, og det kan føre til problemer med rygg og bekken. Jeg sliter med det samme, og løfter bare halvparten av hva jeg gjorde før svangerskap og delte muskler. Anonymkode: 82818...e00 Okei, takk. Da synes jeg dette høres ut som noe TS bør snakke med profesjonelle om. Anonymkode: f8fc5...b37
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå