AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 Barnet mitt fyller snart år, og har avtalt å feire sammen med en annen i klassen. Det er 16 stk og vi har ikke plass her hjemme til alle. I utgangspunktet tenkte vi å ha utebursdag, men om det blir veldig dårlig vær så har mora til det andre barnet tilbudt seg at vi kan ha det der. Barnet mitt var med på dette i starten, men nå virker det som om hn har endret mening. Nå står jeg igjen og lurer på hva jeg skal gjøre. Noen andre som har feiret hjemme hos andre, og hvordan gikk det? Kan jo være hn ombestemmer seg igjen Anonymkode: 86cd6...f15
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 For det første ville jeg satt en grense for ombestemming. På et tidspunkt er det for sent å ombestemme seg. Når dere skal feire med noen andre, så må du sette foten ned for barnet ditt, for dere kan ikke drive og gå frem og tilbake på ting som er avtalt. Det er frekt og utrolig irriterende for de andre som prøver å samarbeide med dere. Jeg hadde vært takknemlig om moren tilbyr alternativ til utebursdag. Det er ikke alle barn som kommer til å kose seg ute om det er drittvær. Så lenge dere avtaler litt så barnet ditt også føler at det er hans bursdag i like stor grad som barnet som bor der, blir det nok bra. Som i at dere blir enige om opplegg (servering, når skal man gjøre hva, leker og underholdning, osv) på forhånd, og barnet ditt får sine ønsker hørt på lik linje med det andre bursdagsbarnet. Anonymkode: 85b97...558 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Si at sånn blir det i år, og neste år får vi heller finne på noe annet. Tar vel ikke skade av å ikke få det 100% slik hn vil selv om hn har bursdag? Anonymkode: b1485...73f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si at sånn blir det i år, og neste år får vi heller finne på noe annet. Tar vel ikke skade av å ikke få det 100% slik hn vil selv om hn har bursdag? Anonymkode: b1485...73f Der er psykologene litt uenige med deg. Bursdager er utrolig viktige for barn (nå skriver ikke ts hvor gammelt barnet er, men høres ut som om det er småbarn det er snakk om). De fleste barn har sterke meninger og forventninger, og det skal være Deres Dag. Det skal man ta på alvor. Nå i koronatidene var det mye skriverier rundt det, at det faktisk VAR krise for mange små at bursdagene nå ikke ble med bursdagsbesøk som de ønsket. Og at det var noe man skulle ta på alvor. Så å overkjøre barnet mtp bursdagsfeiring ville jeg ikke gjort. Sette grenser, ja, men å ikke være lydhør i det hele tatt, nei. Anonymkode: 85b97...558
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #5 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Der er psykologene litt uenige med deg. Bursdager er utrolig viktige for barn (nå skriver ikke ts hvor gammelt barnet er, men høres ut som om det er småbarn det er snakk om). De fleste barn har sterke meninger og forventninger, og det skal være Deres Dag. Det skal man ta på alvor. Nå i koronatidene var det mye skriverier rundt det, at det faktisk VAR krise for mange små at bursdagene nå ikke ble med bursdagsbesøk som de ønsket. Og at det var noe man skulle ta på alvor. Så å overkjøre barnet mtp bursdagsfeiring ville jeg ikke gjort. Sette grenser, ja, men å ikke være lydhør i det hele tatt, nei. Anonymkode: 85b97...558 Her inne er det jo ganske klar tale på at man må invitere alle. Det er IKKE greit å invitere for eks 4 av 15. Selv om bursdagsbarnet mistrives med så mange i bursdag. Så da er det greit at man overkjører barnet totalt. Men, ikke dette tilfellet her? Anonymkode: f5fdd...133
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #6 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her inne er det jo ganske klar tale på at man må invitere alle. Det er IKKE greit å invitere for eks 4 av 15. Selv om bursdagsbarnet mistrives med så mange i bursdag. Så da er det greit at man overkjører barnet totalt. Men, ikke dette tilfellet her? Anonymkode: f5fdd...133 Jepp, det å inkludere alle er noe barnet bare må leve med. Det er det veldig gode argumenter for. Å måtte dele bursdagsfeiring med en annen, derimot, er det IKKE generelle gode argumenter for. Noen ting må man, andre ting kan man velge. Og å overkjøre barnet på ting som barnet helt fint hadde kunnet velge, er unødvendig. Anonymkode: 85b97...558
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #7 Skrevet 22. februar 2022 Her er det vanlig at de som har bursdag i samme måned arrangerer bursdag sammen. Begynte i barnehagen og har fortsatt i skolen. Det vanlige da er å enten låne lokale på skolen/i barnehagen (gratis) eller leie et fyrhus/festlokale sammen. På ukedager pleier det koste lite. Anonymkode: d5b4c...77c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #8 Skrevet 22. februar 2022 Jeg hadde nok sagt nei til bursdagsfeiring hjemme hos den ene av dere rett og slett for jeg tror at det lett kan føles som om det er mer det barnet som man er hjemme hos man feirer... Ikke vet jeg, hadde ikke vært komfortabel med å si ja til det iallfall. Ville heller lånt lokale hos bydelshus eller skolen da. Anonymkode: d07b6...6d8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå