AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #21 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er det noen her som vet om man må være "sterk" for å jobbe som konduktør? Jeg er en jente på 159cm, 50 kg. Vil ikke si jeg er svak, men ikke noe spesiell sterk heller.. Anonymkode: abdfe...bae Trenger ikke være fysisk sterk, men du må være helsemessig godkjent. Alt fysisk og psykisk skal være i orden. Du kan ikke ha diabetes, være "uskikket" og whatever de måtte mene kan potensielt være "feil". For de kjører grundig helsesjekk. Dette er et av de typiske yrkene som avisene liker å skrive om og skryte av (Kort utdanning - grei lønn), men de glemmer alltid å nevne at det er så mange sære krav at de fleste kommer til å feile. Selv blant søkere som søker på dette, er det kun et lite mindretall som kommer inn. Neste gang jeg leser artikler i nettaviser som skrive "Her er yrkene med kort utdanning og god lønn", så får man nesten lyst å knuse laptop skjermen min, for de artiklene er så misvisende når man først begynner å grave dypere inn i hva som kreves for å bli godkjent, for ikke å snakke om hvor få plasser det er i forhold til antallet søkere. Anonymkode: 14d10...abc 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #22 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (På 22.2.2022 den 19.12): Er utdannet lokfører. Du vil få svar om noen uker, kan ikke si eksakt. Prosessen videre vil du få beskjed om. 16 uker med kursing (hvis jeg ikke tar feil) og du får betalt gjennom hele kurset Anonymkode: bd954...b82 Så konduktøraspirantene får betalt under utdanningen, men ikke lokførere som er under utdanning? Anonymkode: b360d...efa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #23 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Så konduktøraspirantene får betalt under utdanningen, men ikke lokførere som er under utdanning? Anonymkode: b360d...efa Ja. Konduktører blir ansatt direkte via selskapet og utdannes med lønn. (Men tester må bestås underveis). Lokførere blir utdannet «eksternt» og må deretter søke jobb i selskapet senere. Anonymkode: 6e27d...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:23 #24 Del Skrevet lørdag kl 15:23 Til Ts. Jeg har søkt i 3 år. Og kom først videre i år. Og har erfaring som konduktør! Det er stor pågang. Ikke fortvil ❤️ Anonymkode: 765fa...2bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:14 #25 Del Skrevet søndag kl 17:14 AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 16.23): Til Ts. Jeg har søkt i 3 år. Og kom først videre i år. Og har erfaring som konduktør! Det er stor pågang. Ikke fortvil ❤️ Anonymkode: 765fa...2bf Har de fremdeles de teite online evnetestene? Anonymkode: 023fd...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 02:55 #26 Del Skrevet mandag kl 02:55 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har de fremdeles de teite online evnetestene? Anonymkode: 023fd...5eb Ja og i tillegg at man ska sende in en video i steg 2. Anonymkode: 765fa...2bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå