Gå til innhold

38 kg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gutten min på 10 år er 155 og 38 kg. Slank, men ikke mager. Men ta det med lege/helsestasjon om du er bekymret. Hvordan er matlyst og -inntak? Holder energinivået? Er det fokus på vekt og utseende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det vanligste for en 13-åring er å være 160 cm høy og veie 45 kilo.

Anonymkode: 846f2...de4

Jeg var 170 høy da jeg var 13, og jeg var tynn. Husker ikke hva jeg veide. 

Anonymkode: c2a8e...cb7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 176 og veier 61 kg, jeg er ikke spesielt tynn og har godt med fett på mage, rumpe og lår. 

Anonymkode: 5082d...47a

Jeg har brede hofter, så alt legger seg på rompe og lår hos meg. Jeg blir ellers tynn. 

Nå veier jeg 90 kg, så målet er å gå ned 20 kg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tynn ja,men veldig tynn med en bmi på rundt 19 er vel å ta litt i

Anonymkode: 2ea03...64d

Man er jo tynn om man har en BMI på 19. Jeg var nede i 59 kg og man er undervektig under BMI på 19. 

Jeg var allfall tynn da. 

• Liker 2
Skrevet

Steng tråden! 
Ikke greit at unge jenter på ungdomsskolen diskuterer vekt her inne der de får mange og direkte farlige råd eller bekreftelser på sin vekt.

barn i denne alderen har alle følelser i full blomst, og suger til seg kommentarer som kan skade de.

Kjære jenter! 
Alle kropper er ulike i puberteten. Er du usikker på din vekt, kropp, eller føler deg annerledes eller er lei deg - snakk med foreldre og helsesykepleier på skolen. 
Her inne får dere mange rare svar da ingen her er helsepersonell eller kjenner dere. 

Anonymkode: 39bd2...b4d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Det hjelper ikke nødvendigvis denne tenåringen å si at 38 kg er alt for lite. Noen har komplekser for at de er tynne, det er ikke en selvfølge at det dreier seg om slanking f.eks. Jeg vet om flere på den alderen som sikkert veier noe sånt, helt normalt for dem.

Anonymkode: e00d1...1a6

Skrevet

Det kan være helt normalt. Jeg veide 33 kg i 8 klasse, og jeg var vel 150 cm på tidspunktet. Kiloene gikk opp på slutten av året i form av hofter da. 

Anonymkode: 42a70...259

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Steng tråden! 
Ikke greit at unge jenter på ungdomsskolen diskuterer vekt her inne der de får mange og direkte farlige råd eller bekreftelser på sin vekt.

barn i denne alderen har alle følelser i full blomst, og suger til seg kommentarer som kan skade de.

Kjære jenter! 
Alle kropper er ulike i puberteten. Er du usikker på din vekt, kropp, eller føler deg annerledes eller er lei deg - snakk med foreldre og helsesykepleier på skolen. 
Her inne får dere mange rare svar da ingen her er helsepersonell eller kjenner dere. 

Anonymkode: 39bd2...b4d

Gjelder vel ikke bare jenter… 

Anonymkode: fc5ea...fa1

Skrevet

Var 1,55 da jeg var tolv og veide 41 kilo, men gikk raskt opp til 45 når jeg fikk former. Høyda stoppet på 1,60 og vekta lå på 45-47 til jeg fikk enda mer former og endte opp på 50 kg. 

Hva er høyda di? 

Anonymkode: 14aa5...b29

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Da jeg gikk i 8. veide jeg 45 kilo, og  folk trodde jeg var anorektiker.  Og jeg var ikke spesielt høy  168. 

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Man er jo tynn om man har en BMI på 19. Jeg var nede i 59 kg og man er undervektig under BMI på 19. 

Jeg var allfall tynn da. 

Forskjell på tynn og veldig tynn

Anonymkode: 2ea03...64d

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet (endret)

Det spørs jo litt på høyden, men det høres normalt ut dersom barnet ikke har kommet i puberteten ennå.

Jeg husker jeg veide 38 kg da jeg begynte på ungdomsskolen. Da hadde jeg ikke kommet i puberteten.

Husk at man ikke kan bruke vanlig BMI-kalkulator på barn.

Endret av Anonymus Notarius
Skrevet

Høres litt lite ut. Da jeg var 13 år var jeg 160 cm høy og veide 42 kg. Fikk alltid masse kommentarer om at jeg var for tynn

Anonymkode: 21547...e88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...