Gå til innhold

Kattepass?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi lar venner låne boligen vår mens vi er på ferie, sånn at pus, som er en særing, slipper å flytte på seg men kan være hjemme. Hjelper godt om en har venner som er student eller lignende. 

Nå begynner nabobarna å bli så store (12-13 år), så vurderer å gi dem sommerjobb (etter avtale med foreldrene selvfølgelig) å stikke innom hver dag noen timer. Vi har både playstation og Nintendo, så ungene vil nok ha noe å finne på mens pus glor stygt på dem fordi de er "feil mennesker" (dvs: ikke meg). 

Jeg hadde ikke brukt kattehotell med mindre jeg måtte. Synes pus helst skal få være hjemme.

Anonymkode: 96447...fb6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattepass, ja... Vi var fosterhjem for DB og jeg hadde så lyst til å adoptere den ene katten som ble så glad og trygg på meg, men vi slet veldig med å få den helt trygg på samboer, og enda mindre fremmede folk. Vi kunne gitt den tid til å bli glad i samboer også, men vi tenkte mye på kattepass om vi skulle bort. Vi bodde langt unna familie, og få venner igjen i samme by.

Katten mistrivdes bare av å være på hjelpesenteret, fikk masse tovete pels da den ikke vasket seg eller latt noen gre den, og den spiste lite, så kattehotell hadde vært uaktuelt, og den kunne frese og slå mot de som var på besøk til oss. Så ingen ville omtrent passe den heller. Vi hadde den i fosterhjem i over et år, med noen perioder på hjelpesenteret da vi var på ferie, og jeg var redd den aldri kom til å få et foralltidhjem. Men det fikk den heldigvis til slutt, og de hadde familie i nærheten som kunne passe den hjemme hos seg dersom de skulle bort. 

I ettertid adopterte vi to kattunger i stedet, disse var semiredde da, så de er veldig trygge på oss, men spesielt den ene er ekstremt skeptisk til fremmede, og kan bruke ukesvis på å bli trygg på nye folk. Vi er derfor i tvil om kattehotell vil passe for henne dersom det skulle knipe med kattepass fra venner og familie. Vi må derfor prøve å alliere oss litt med naboene. Nesten alle her har dyr, og er veldig hyggelige. 

Anonymkode: d7358...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke plassert en katt på kattehotell med alle sykdommene de kan få der, som f.eks FIP.

Anonymkode: 9270d...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to katter, og pleier å avtale at foreldrene mine passer dem hvis vi er borte. Da er kattene som regel hjemme hos dem, og det går kjempefint. De er veldig trygge på dem, og ligger og koser på fanget etc. En av gangene har en kattekjær nabo passet dem også.

Vi fikk kattene rett før og under pandemien da, så vi har ikke vært på noen lange ferieturer. Maks 4 dager da vi skulle reise til andre kanten av landet og bo på hotell, da passet det dårlig å ha med kjæledyr. 😉 

Hvis ikke vi hadde hatt familie/venner/naboer som kunne passe, ville jeg jo vurdert kattehotell, men hadde sjekket stedet grundig - kanskje spurt bekjente med katt om de har erfaringer og anbefalinger.

Anonymkode: a0922...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg hadde ikke plassert en katt på kattehotell med alle sykdommene de kan få der, som f.eks FIP.

Anonymkode: 9270d...353

Er vel sjeldent friske eide katter har fip. 

Sannsynligheten for det er nok større når de går ute hjemme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre er veldig trygge når det kommer til å bli satt bort, så vi setter dem alltid bort, selv om vi bare skal være borte en helg 😊 Men der er jo vi veldig heldige! I sommerferien har mamma og pappa dem.

Anonymkode: 513b3...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...