Gå til innhold

Frykt for å bli ghostet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt flere anledninger til å dra på dates med menn, men tør aldri å dra da jeg har en STOR frykt for å bli ghostet. Er rett og slett redd for at jeg ikke blir likt. Dette vet jeg er tåpelig, da jeg selv bør gå på dates for å finne ut om jeg liker vedkommende, og på hvilke områder de kan berike livet mitt på. Er det noen andre som har en intens frykt for ghosting? Jeg tror det hadde ødelagt dating for meg for godt. Det er jo bare så grusomt, og man tenker jo at det var noe man selv gjorde som ble feil. 

Anonymkode: 5fe20...a7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt, men du kan trøste deg med at:

• det bare er feiginger som driver med ghosting, så blir du utsatt for det, vet du hva slags person du har med å gjøre.
  • det ikke har noe med hvordan du oppfører deg eller ser ut å gjøre. Alle kan bli utsatt for det.
  • det er mange som tross alt vet hvordan de skal oppføre seg som folk, så det er egentlig ingen grunn til å ha en veldig stor frykt for ghosting, tross alt.

Anonymkode: 5eb6a...e5f

• Liker 2
Skrevet

Jeg selv har alltid vært en person som har hatet tanken på å bli ghostet, før jeg skaffet meg enda mere selvtillit og selvrespekt. 

Først og fremst må du jobbe med deg selv, finne din verdi og finne din selvtillit. Husk at absolutt alle, uansett, kommer til og har opplevd ghosting. 

Alle mine pene venninner har blitt ghostet, minst 1/2 ganger. (Nå nevner jeg utseende da dagens samfunn har et syn på at de med pent utseende aldri blir ghostet, så ville bare frem til et poeng om at dette ikke stemmer i det hele tatt). 

Når du har selvtilliten på plass er det enda lettere å takle ghosting, da sitter du der bare å tenker «uffda….synd for han». Det er da mye enklere å komme over det, nettopp fordi du vet din egen verdi og din egen selvrespekt. Ingenting slår selvtillit, med det vinner du på alle punkter i livet. Det betyr dog ikke at man skal heve seg over andre og ha attitude, ydmyk bør man være, men du skjønner sikkert poenget mitt. 

Det finnes mange brae videoer og tips til hvordan man kan skaffe mer selvtillit på youtube for eksempel, å skrive det ned her for meg kommer til å ta evigheter. Men det er mitt absolutt beste tips, for husk at du kommer til å oppleve ghosting en eller annen gang i ditt liv uansett når du dater. Du kan ikke gå rundt hele livet ditt uten å date i frykt for at du skal oppleve ghosting, da kan du bare like så godt være alene. 

• Liker 3
Skrevet

Altså... strengt tatt så er det jo egentlig ikke den som blir ghostet som går tapende ut av situasjonen, selv om det kanskje kan føles sånn der og da.

Verste som kan skje sånn sett er at du kaster bort tiden din på en idiot, men den som intet våger intet vinner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...