AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #21 Skrevet 25. juli 2023 GMT800 skrev (5 timer siden): Fra ca. 5 år er det da greit med sydentur? Da er de gamle nok til at de har utbytte av turen og husker ting for livet, og man slipper "småbarnsproblemene". To med fire års forskjell her, begge har vært med på sydenturer siden 5-årsalderen, eldste som snart blir 13 har også vært med på storbyferie noen ganger. Begge har kunnet svømme og vært trygge i vannet siden de var veldig små og begge elsker å bade, strand og basseng, og eldste har også snorklet og dykket noen ganger. 1. at barna uke husker det betyr ikke at de ikke har glede av det, «husker» følelsen av å kose seg og at foreldrene koser seg. Verdens dårligste argument. 2. vi reiste i fjor med vår 2 åring og i år med vår treåring. Ikke bare snakket han om dette landet et helt år etter å ha vært der, han husket alt og ville tilbake og storkoste seg. Han grein da vi skulle reise hjem. 3. ha med små barn til syden er ikke stress. Mye mindre klær, fint vær hver dag, maten servert, masse opplegg og masse bading og aktivitet hver dag. Glad og fornøyd unge på kvelden. Glad og fornøyd unge om morgenen. En må bare reise er sted som er tilpasset barn. juli er en fin måned å reise. Spesielt i starten. Det var ikke over 30 grader hverken i år eller fjor der vi var. Igjen, reis et barnevennlig sted. Anonymkode: 4f9dc...54f 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #22 Skrevet 25. juli 2023 Jeg hadde reist alene med barna. Jeg har gjort det flere ganger og det er ikke mer stress, enn man gjør det til selv. Velg en Chartertur som er barnevennlig, gjerne med all inklusive, så er alt enkelt. Velger du et sted med barneklubb i tillegg, er ungene aktivisert store deler av dagen. Anonymkode: 61520...d09 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #23 Skrevet 26. juli 2023 Dere som sier at det går fint med små barn, er det noen av dere som reiser alene med barn? Jeg tror ikke det blir noe vanskelig å reise sammen med mannen. Neste sommer er de nesten 6 og 4 år. Det er det å reise ALENE som bekymrer meg mtp. vanskelig å legge barna på kvelden osv. Blir kanskje mest aktuelt å bo på hotell fordi det blir for dyrt å leie hus. Kanskje man kan leie leilighet med barnebasseng i nærheten(?) Noen anbefalinger for de som reiser alene? Hilsen småbarnsmor Anonymkode: cc265...8b0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå