AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Den siste tiden har jeg ikke hørt fra støttekontakten, etter at jeg en gang sa at det akkurat nå var mye korona på jobben. Vi har ikke hatt noen fast dag, er nå noen uker siden jeg hørte fra henne. Er det jeg som har ansvar for og ringe henne? Nå er jo ting tilbake til normalen og det meste har opna. Om hun hadde vært syk så hadde hun da kunne gitt beskjed. Når vi har møttes så har det ofte vært slik at jeg måtte ha dratt og møtt henne i nærheten av der hun bor. Er ikke så kjent der og gjør at det har vært stressende de gangene vi har møttes. Er det ikke slik at en støttekontakt bør spørre hvor det passer best og møtes? Jeg sliter med og sette grenser og si fra og derfor har jeg ikke turd si så mye om det. Anonymkode: e2ff7...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 Ja du må jo ringe henne når du har behov. Hun kan jo ikke vite når du trenger hjelp Anonymkode: af0bf...681 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja du må jo ringe henne når du har behov. Hun kan jo ikke vite når du trenger hjelp Anonymkode: af0bf...681 Er jo en avtale om et visst antall timer per uke, er for at jeg skal komme meg ut. Anonymkode: e2ff7...1f0 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er jo en avtale om et visst antall timer per uke, er for at jeg skal komme meg ut. Anonymkode: e2ff7...1f0 Ring henne du da? Det er jo du som må ta kontakt!! Anonymkode: e75ac...325 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Skrevet 20. februar 2022 Om du føler at hun ikke er til nytte for deg må du gi beskjed til kontakten din i kommunen slik at dere kan se på dette. Anonymkode: 8218e...79a 8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #6 Skrevet 20. februar 2022 Ta kontakt med kommunen. De kan veilede deg videre. Anonymkode: 9b707...e73 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #7 Skrevet 20. februar 2022 Ta kontakt med din kontaktperson i kommunen din. Så hjelper de med å løse dette, du skal ikke trenge å løse det selv. Anonymkode: 1d266...ba1 3
Spell Skrevet 20. februar 2022 #8 Skrevet 20. februar 2022 Synes det er snodig at det ikke har vært kontakt på så lang tid om dette ikke er avtalt. Her burde du nok ta kontakt med de som støttekontakten er formidlet gjennom, sikkert kommunen. Så får dere en avklaring på dette. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #9 Skrevet 20. februar 2022 Jeg mener det er støttekontaktens ansvar. Hvis støttekontaktens ikke tar det så ringer du kommunen/avdelingen som har innvilget støttekontakt. Støttekontaktens får jo betalt for x ant timer ukentlig og har ikke gjort sin jobb. Anonymkode: 9bf04...520 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #10 Skrevet 20. februar 2022 Her ville jeg ringte kontaktperson ja. Vi har mange fantastiske støttekontakter her, men dessverre noen som plutselig bare forsvinner. Og de har gjerne fortsatt å skrive timer slik at vi ikke får vite om det før noen tar kontakt. Anonymkode: 26e31...d23 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #11 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her ville jeg ringte kontaktperson ja. Vi har mange fantastiske støttekontakter her, men dessverre noen som plutselig bare forsvinner. Og de har gjerne fortsatt å skrive timer slik at vi ikke får vite om det før noen tar kontakt. Anonymkode: 26e31...d23 Ja er det jeg lurer på og det blir jo ikke riktig. Anonymkode: e2ff7...1f0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #12 Skrevet 20. februar 2022 Når jeg så på når jeg sendte den mld til henne, så er det faktisk snart en mnd siden og har ikke hørt fra henne etter det. Anonymkode: e2ff7...1f0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #13 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg mener det er støttekontaktens ansvar. Hvis støttekontaktens ikke tar det så ringer du kommunen/avdelingen som har innvilget støttekontakt. Støttekontaktens får jo betalt for x ant timer ukentlig og har ikke gjort sin jobb. Anonymkode: 9bf04...520 Ja må nok gjøre det, blir mer deprimert og trenger og komme meg ut. Anonymkode: e2ff7...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #14 Skrevet 20. februar 2022 Du tok kontakt med henne fordi det var mye korona(som virker som at du ikke har behov for henne der og da), da må jo DU informere henne om at nå er det aktuelt igjen? Hvis dere ikke har faste dager og det er du som bestemmer når du trenger hjelpen så er det jo du som må ta kontakt med henne? Hadde jeg vært støttekontakten i denne situasjonen hadde jeg ventet på oppdatering av deg når du var klar igjen. Jeg hadde ikke turt å ta kontakt da jeg ikke ville ha mast på deg når du har gitt beskjed om at det ikke er behov. Anonymkode: 8c912...df9
Silva Pluvialis Skrevet 20. februar 2022 #15 Skrevet 20. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 21.49): Ring henne du da? Det er jo du som må ta kontakt!! Anonymkode: e75ac...325 Nei, det er det ikke. Det er støttekontakten som må ta initiativ. Støttekontakten kan ikke forvente at brukeren koordinerer avtaler, tar avgjørelser og organiserer ting. Det er en grunn til at personen har støttekontakt. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 3
Silva Pluvialis Skrevet 20. februar 2022 #16 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når jeg så på når jeg sendte den mld til henne, så er det faktisk snart en mnd siden og har ikke hørt fra henne etter det. Anonymkode: e2ff7...1f0 Hvis hun har vært syk er det hennes oppgave å si ifra når hun er frisk igjen og ta initiativ til å møtes igjen. Det er dårlig å bare vente på at du skal ta kontakt. Hun har ansvar for å fylle opp timene. Kontakt kommunen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #17 Skrevet 20. februar 2022 Tvillingsjel skrev (4 minutter siden): Nei, det er det ikke. Jeg jobber som støttekontakt og jeg er den som må ta initiativ. Jeg kan ikke forvente at brukeren koordinerer avtaler, bestemmer hva vi skal gjøre og organiserer ting. Det er en grunn til at personen har støttekontakt. Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Hvis hun har vært syk er det hennes oppgave å si ifra når hun er frisk igjen og ta initiativ til å møtes igjen. Det er dårlig å bare vente på at du skal ta kontakt. Hun har ansvar for å fylle opp timene. Kontakt kommunen. Ja tror jeg får gjøre det. Anonymkode: e2ff7...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #18 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja tror jeg får gjøre det. Anonymkode: e2ff7...1f0 Takk for svar Anonymkode: e2ff7...1f0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå