AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Er det egentlig en dårlig idè å sette inn en bro om man ikke føler at det er veldig nødvendig for det kosmetiske? Er det mye vedlikehold? Anonymkode: 65958...8f9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 Mangler du en tann? dersom det ikke synes når du smiler… Ikke gjør det. Anonymkode: 55de8...cca 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mangler du en tann? dersom det ikke synes når du smiler… Ikke gjør det. Anonymkode: 55de8...cca Ja måtte trekke. Hvorfor anbefaler du det ikke? Nabotennene er helt urørte, ikke fylling osv derfor jeg var skeptisk til å file de ned, men er det andre ting tu tenker på? Anonymkode: 65958...8f9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 Tannlegen min anbefalte meg krone. Hele tannen råtnet opp innvendig. Rotfylte, men fortsatt smerter. Så trakk den. Skal prøve å unngå og file ned tenner igjen! jeg mangler den nest bakerste jekselen. Synes ikke… Risikerer ikke å file ned friske tenner. Angrer som en hund på at jeg ikke tok en stor fylling, men stolte på tannlegen. Hadde det vært synlig, hadde jeg selvfølgelig valgt bro eller implantat. Anonymkode: 55de8...cca
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Skrevet 20. februar 2022 Ville heller valgt et implantat om nabotennene er helt friske og fine. Veldig dumt å slipe ned helt friske jeksler, så du kan risikere trøbbel med de pga. en bro. Ev. leve uten den tanna. Om det er kort tid siden du tok den bort, gi det litt tid. Kanskje savner du den ikke så mye etterhvert. Med mindre det er veldig synlig. Man kan få hull i kronekanter også, å du belaster nerven en del når den slipes ned. Så det kan ende med både rotfylling og karies selv om du har bro. Så skal du finne en tannlege som vil slipe på helt friske tenner også. I pris vil det kanskje være litt forskjell på bro og implantat. Men det er kanskje verdt det. Anonymkode: 143cd...e4f
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #6 Skrevet 21. februar 2022 Tusen takk for svar 😊 Anonymkode: 65958...8f9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå