AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Vet det er helt vanlig og ufarlig å ha ekstraslag på hjertet. Men jeg har aldri opplevd det som så plagsomt som i dag. Får skikkelig «sug» i brystet 1-2 ganger i minuttet og blir ør i skolten. Jeg oppsøkte legevakt og der fant de ut at det bare var ekstraslag. Så var heldigvis ikke noe farlig. Bare rart når jeg aldri har vært plaget tidligere. Håper det er borte til i morgen. Opplever flere her at ekstraslag er skikkelig plagsomme? Anonymkode: e3f94...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #2 Skrevet 20. februar 2022 Har du hatt covid nylig? Vet om noen som var plaget med dette i noe tid etter covid. Anonymkode: 007a8...1c0
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 Ja, hvis jeg drikker for mye kaffe og/eller stresser, da plages jeg veldig av ekstraslag. Anonymkode: c0338...882 1
Gjest Elder Millennial Skrevet 20. februar 2022 #4 Skrevet 20. februar 2022 Jeg har vert plaget med dette i flere år. Kan vare i 1-5 minutter og da føler jeg meg helt ør og rar. Blir mye verre i perioder med stress. Pulsen ligger ofte på rundt 40-50 når jeg får det så det kjennes ut som hjertet bare såvidt slår når man bare kjenner annethvert slag. Har også fått beskjed om at det er helt ufarlig👍
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har du hatt covid nylig? Vet om noen som var plaget med dette i noe tid etter covid. Anonymkode: 007a8...1c0 Godt spørsmål. Har ikke hatt luftveissymptomer, så har ikke testet meg på lenge. Men er jo så mye smitte nå for tida, så jeg ser ikke bort i fra at jeg kan ha vært smittet. Er bare noen uker siden jeg tok 3. dose, kanskje man også kan få lignende plager etter vaksina Anonymkode: e3f94...0e5
Jadzia Skrevet 20. februar 2022 #6 Skrevet 20. februar 2022 Jeg kjenner de rundt mensen og eggløsning. Til tider ille. Etter korona i desember, kjenner jeg det stadig vekk. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #7 Skrevet 20. februar 2022 Jeg var plaget med det etter at jeg tok koronavaksinen:/ Anonymkode: 6fd8e...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #8 Skrevet 20. februar 2022 Jeg har hatt det i ca 11-12 år. Var helt ekstremt under graviditet og mens jeg ammet. Tar seg opp før/under mensen, stress, sykdom, koffein og rødvin kan jeg ikke smake på engang. Veldig ekkelt og ubehagelig. Anonymkode: e1cce...5b9 1
Michaelhe Skrevet 20. februar 2022 #9 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet det er helt vanlig og ufarlig å ha ekstraslag på hjertet. Men jeg har aldri opplevd det som så plagsomt som i dag. Får skikkelig «sug» i brystet 1-2 ganger i minuttet og blir ør i skolten. Jeg oppsøkte legevakt og der fant de ut at det bare var ekstraslag. Så var heldigvis ikke noe farlig. Bare rart når jeg aldri har vært plaget tidligere. Håper det er borte til i morgen. Opplever flere her at ekstraslag er skikkelig plagsomme? Anonymkode: e3f94...0e5 Jeg har hatt dette. Det var et totalt mareritt. Jeg var svimmel, kvalm og kontaktet sykehuset, tok haugevis av tester. Men så fant jeg ut at det var relatert til en bivirkning av en pille. Da den ble byttet ut, forsvant alt fra ekg på et par uker.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #10 Skrevet 20. februar 2022 Ja, jeg har også ekstraslag, er utredet for det og fått beskjed om at jeg er i kategorien, noen har det og det er ufarlig. Jeg merker mer til det i noen perioder enn andre. Jeg har forøvrig også veldig lav hvilepuls uten at jeg er spesielt trent. EKG registrerte 36 slag i minuttet om natten og pulsklokken min registrerer hvilepuls til rundt 42 slag i minuttet. Anonymkode: ab33c...f19
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #11 Skrevet 20. februar 2022 Hadde det (på den måten du beskriver) av og til i flere år. Fikk tilslutt flimmeranfall i ny og ne. Ble etterhvert kronisk og medisiner hjalp lite. Fikk ablasjon, og er helt fin nå etterpå, sluttet på medisiner også. Ingen ekstraslag (som jeg merker til, alle har det jo - som du sier selv). Anonymkode: 246a0...410
Gjest Ghostface Skrevet 20. februar 2022 #12 Skrevet 20. februar 2022 Ja, men det skyldes stoffskiftegreier for min del.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #13 Skrevet 20. februar 2022 Ja jeg har hatt det av og på siden jeg var 15-16 år. I perioder er det mye hopp og sprett, mens i andre perioder er det få og sjeldne. Har vært til kardiolog to ganger, tatt EKG både på sykehus/legekontor og 24-timers, tatt stresstest og ultralyd. De finner ikke noe galt, kun godartede ekstraslag. Ene kardiologen sa til og med at jeg ikke har så veldig mange ekstraslag i løpet av en dag, i forhold til mange andre. Det verste var da jeg over 2-3 dager hadde så hyppige ekstraslag at det nesten føltes som en ny hjerterytme (på det verste var det bare to normale hjerteslag mellom hvert ekstraslag). Da jeg kom til legekontoret og var nervøs og oppgira (som jo gir høy puls) forsvant alle ekstraslagene og ingen dukket opp under EKG. Med en gang pulsen gikk ned igjen så kom ekstraslagene tilbake. Jeg ble henvist til kardiolog etter denne perioden med regelmessige ekstraslag, men de fant ingenting galt. Heldigvis kan jeg telle på en hånd de gangene jeg har følt noe ubehag i forbindelse med ekstraslagene utover at jeg blir redd/nervøs. Det som gjør meg mest nervøs er når det kjennes ut som flere på rad, nesten som leamus i hjertet. Men heller ikke dette reagerte kardiologene på når jeg nevnte det. Jeg blir jo redd for at det skal henge seg helt opp og ikke komme tilbake i rytme, og at jeg skal få noen form for varig flimmer. De sier jo at så lenge ekstraslagene kommer i hvile eller når pulsen er lav, så er de svært sjeldent farlig eller tegn på noe galt. Og de aller fleste har noen ekstraslag i løpet av dagen, men ikke alle kjenner dem like godt. Anonymkode: 3b18f...4a6
Majer Skrevet 20. februar 2022 #14 Skrevet 20. februar 2022 Er ikke det sterkt forbundet med slag? Det er ikke farlig i seg selv, men dårlig i kombinasjon med andre ting. Ville unngått det om det er noen triggere.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #15 Skrevet 20. februar 2022 Har alltid hatt det- men ble mer plagsomt etter 3. vaksine, og nå med Covid. Anonymkode: a9264...31d 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #16 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ja, jeg har også ekstraslag, er utredet for det og fått beskjed om at jeg er i kategorien, noen har det og det er ufarlig. Jeg merker mer til det i noen perioder enn andre. Jeg har forøvrig også veldig lav hvilepuls uten at jeg er spesielt trent. EKG registrerte 36 slag i minuttet om natten og pulsklokken min registrerer hvilepuls til rundt 42 slag i minuttet. Anonymkode: ab33c...f19 Åh, jeg har også lav hvilepuls og er tjukk og utrent. Anonymkode: c0338...882
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #17 Skrevet 20. februar 2022 Har hatt ekstraslag av og på i flere år. Er undersøkt men det er ikke noe farlig eller noe å gjøre med. Det største ubehaget tror jeg kommer av at jeg blir litt skremt når jeg kjenner ekstraslaget, sikkert fordi jeg lenge har vært bekymret for hva dette kan bety. Man blir redd for hjertehelsen, redd for å dø. Når jeg blir skremt kommer det et adrenalinrush gjennom kroppen ganske umiddelbart. Det er dette som gir det aller største ubehaget, ikke ekstraslagene i seg selv. Dette skjer så fort at det er lett å tro det kommer av ekstraslagene, men det gjør det ikke. Tok lang tid før jeg forstod hvordan det hang sammen. Anonymkode: 57606...d2c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #18 Skrevet 20. februar 2022 Ja, har det mye i forbindelse med mensen og hvis jeg ikke trener jevnlig får jeg det oftere Anonymkode: 02565...906
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #19 Skrevet 20. februar 2022 TS her. tok denne testen i kveld. Ser positiv ut i mine øyne? Kanskje disse plagsomme ekstraslagene som kom i dag faktisk er et symptom på at jeg har covid 🥴 Skal ta en ny test i morgen Anonymkode: e3f94...0e5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #20 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): TS her. tok denne testen i kveld. Ser positiv ut i mine øyne? Kanskje disse plagsomme ekstraslagene som kom i dag faktisk er et symptom på at jeg har covid 🥴 Skal ta en ny test i morgen Anonymkode: e3f94...0e5 Den er positiv ja. Anonymkode: a9264...31d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå