AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Skrevet 20. februar 2022 Hvordan funker det for dere som har småbarn som skal til skole og barnehage langt unna (det tar fem minutter å kjøre) og som i tillegg må pendle en time hver vei til jobb? Hvordan får dere det til å gå opp? Er det stress å kjøre bil til skole når masse barn er på vei til skolen (stor skole)? Anonymkode: e3425...a55
Fru Uperfekt Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 Hvorfor går ikke de til skolen selv? 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 Jeg har ikke bil og må ta to busser hver vei. Bruker rundt 45-50 min på reisevei, og så 15-20 min på å levere barn om morgenen før jeg tar bussen. Leverer minste i barnehagen først og følger storebror mot skolen, han går i 2 klasse. Så er det heldigvis buss som går rett forbi skolen. Hjem så henter jeg skolebarnet først fra SFO og så i barnehagen. Skal få meg bil etterhvert, men slik det er nå kan jeg ikke jobbe 100 prosent stilling. Har derfor en bijobb ved siden av som er mer fleksibel. Anonymkode: 9a233...007 2
Jadzia Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 Eh… er fem minutter langt å kjøre til skole/barnehage? Jeg har 10 min til skolen og 15 til barnehagen. Det har aldri plaget meg det minste! Du må jo nesten bo i nabolaget til skole/barnehage for å få mindre enn fem minutter. 1
Tingtang Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 (endret) Nå er ungene mine større, men da de var yngre å gikk i barnehage og skole var vi alltid først. Stod utenfor barnehagen da de åpnet, leverte yngstemann. Så avgårde på skolen å fikk levert eldste på sfo som åpnet 15 minutter etter barnehagen. Deretter avgårde til jobb. Utfordringen med mye barn på veien hadde ikke jeg da jeg kjørte før klokka 07.00 Endret 24. februar 2022 av Tingtang
tussi84 Skrevet 25. februar 2022 #7 Skrevet 25. februar 2022 Har måtte løse det med hjelp av nettverk her og fleksitid. Vi har kun en bil i husstanden, så den som ikke har bilen må bruke kollektivt. Det tar en times reisevei. De dagene jeg må levere og jeg må ta bussen, så leverer jeg barnet i bhg ved åpningstid 07.30/07.45. De dagene begynner jeg kl 09 på jobb og slutter 1600/1700. Jeg rekker ikke å hente før bhg stenger, så det må mannen min gjøre de dagene. Kan ikke han så henter andre familiemedlemmer.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #8 Skrevet 25. februar 2022 Om det bare er 5 minutter å kjøre til skolen kan vel barna gå selv? Og sykle når det ikke er vinter. Veldig mange som må pendle en time til jobb, og det er da ikke noe ekstra stress å levere barn på skolen selvom det er mange barn som går til skolen akkurat da? Kjør pent og evt kan du slippe av barna noen 100meter bort så slipper du havne i «rushen» om det er mye biler som skal levert akkurat da. Anonymkode: 32ece...433
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #9 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om det bare er 5 minutter å kjøre til skolen kan vel barna gå selv? Og sykle når det ikke er vinter. Veldig mange som må pendle en time til jobb, og det er da ikke noe ekstra stress å levere barn på skolen selvom det er mange barn som går til skolen akkurat da? Kjør pent og evt kan du slippe av barna noen 100meter bort så slipper du havne i «rushen» om det er mye biler som skal levert akkurat da. Anonymkode: 32ece...433 Hun skriver "småbarn". Og "barnehage". Barnehagebarn kan IKKE gå til barnehagen selv. En førsteklassing kan heller ikke nødvendigvis det. Det kommer helt an på hvor farlig skoleveien er. Her går skoleveien langs en tungt trafikkert hovedvei, som barna må krysse to ganger (fortau bare på en side av veien - den gale siden..), og ett av kryssene er helt forferdelig ekkelt, der har vi nesten blitt påkjørt flere ganger. Så helt fullstendig uaktuelt at de går selv før de er minst åtte-ni år gamle. Vi går med dem. Men ts, fem minutter å kjøre er jo ingenting.. Det er da null problem. Vi bruker 20 min når vi går. Anonymkode: e02db...5d7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #10 Skrevet 25. februar 2022 Barna har 3 km til skolen. De går selv og bruker 45 på veien ca. Jeg pendler til jobb med buss som tar 1 time. Går bra det 🙂 Anonymkode: a0d93...e63
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #11 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hun skriver "småbarn". Og "barnehage". Barnehagebarn kan IKKE gå til barnehagen selv. En førsteklassing kan heller ikke nødvendigvis det. Det kommer helt an på hvor farlig skoleveien er. Her går skoleveien langs en tungt trafikkert hovedvei, som barna må krysse to ganger (fortau bare på en side av veien - den gale siden..), og ett av kryssene er helt forferdelig ekkelt, der har vi nesten blitt påkjørt flere ganger. Så helt fullstendig uaktuelt at de går selv før de er minst åtte-ni år gamle. Vi går med dem. Men ts, fem minutter å kjøre er jo ingenting.. Det er da null problem. Vi bruker 20 min når vi går. Anonymkode: e02db...5d7 Enig i at barnehagebarn og små skolebarn ikke kan gå til skolen selv, Jeg leste ikke godt nok 😄 Men 5 minutter å kjøre er jo ingenting. Anonymkode: 32ece...433
Summeer Skrevet 25. februar 2022 #12 Skrevet 25. februar 2022 Vi hadde en bil da barna var så små. Den ene leverte barna om morningen med bilen, og kjørte til togstasjonen og satte igjen bilen der. Den andre voksne hadde dratt tidlig om morningen og syklet til stasjonen, så den tok bilen og hentet mens den andre voksne kom sist og tok sykkelen hjem fra stasjonen. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #13 Skrevet 25. februar 2022 Man må jo bo vegg i vegg med skole/barnehage for å klare å ha kortere vei enn 5 min med bil. Det kan da ikke være noe problem? Pendle en time til jobb når man har småbarn derimot er jo et problem. Du kan ikke få til levering/henting og fulltidsjobb. Åpningstidene er jo litt begrenset. Da er dere avhengig av fleksibilitet i forhold til arbeidstid og samarbeid dere foreldre imellom. Vurdert å bytte jobb eller flytte dit jobben er? Anonymkode: b2724...040
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå