Gå til innhold

skråbenk med manualer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor tunge manualer bruker du her? Jeg pleier å trene med ca 20kg i hver hånd, begynte på 10kg men har bygd meg oppover. Min erfaring er at noe særlig tyngre gjør at det blir vanskelig å håndtere manualene opp og ned, så trenger nesten en spotter. Men har som mål å øke snart. Må terpe på teknikken med å få dem opp og ned. Pleier å ha manualene på knærne og så vippe dem opp, og likeledes ta dem imot med knærne på vei ned. Vil ikke deise dem i gulvet som noen gjør (tenk om man f.eks skulle treffe noens fot ! )

Anonymkode: 69c35...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor tunge manualer bruker du her? Jeg pleier å trene med ca 20kg i hver hånd, begynte på 10kg men har bygd meg oppover. Min erfaring er at noe særlig tyngre gjør at det blir vanskelig å håndtere manualene opp og ned, så trenger nesten en spotter. Men har som mål å øke snart. Må terpe på teknikken med å få dem opp og ned. Pleier å ha manualene på knærne og så vippe dem opp, og likeledes ta dem imot med knærne på vei ned. Vil ikke deise dem i gulvet som noen gjør (tenk om man f.eks skulle treffe noens fot ! )

Anonymkode: 69c35...bb7

Lenge siden jeg har tatt øvelsen, men var oppe i rundt 40 kg per hånd. Er enig i at det er en helt særegen teknisk utfordring å få dem opp. Jeg begynte med denne teknikken, men med spark for å få dem opp siden benken er skrå og man får mindre hjelp av tyngdekraften:

https://youtu.be/qw0C0hkliKQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...