Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For første gang har jeg bestillt lege time for å sjekke allmenntilstanden min. Er frisk men tenkte det var greit å ta litt blodprøver osv.

Pleier dere å gå til legene en gang i året?

Hva er det man bør sjekke egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har aldri pleid å ta noen jevnlig legesjekk, annet enn GU hvert tredje år og da sjekker han blodtrykket også.

Skrevet

Jeg pleier aldri å gå til legen for en sjekk nei.

Går dit om jeg er syk og vet jeg trenger penicilin eller noe. eller om det er noen skader som må kartlegges.

Men man går jo til tannlegen for en sjekk så hvorfor ikke (?) :ler:

Skrevet (endret)
Nei, jeg har aldri pleid å ta noen jevnlig legesjekk, annet enn GU hvert tredje år og da sjekker han blodtrykket også.

Samme her.

Går ikke til legen med mindre jeg føler meg dårlig, og det er sjelden!

Endret av Milah
Skrevet

Jeg har ikke gjort det, men har faktisk tenkt på det i det siste, og tror jeg skal begynne med det. Det er sikkert greit å regelmessig sjekke ting som blodtrykk, kolesterol, ta blodprøve og urinprøve osv. Diabetes, feks, kan man jo gå lenge med uten å vite om det. Og for høyt/lavt stoffskifte. Bedre føre var! :)

Skrevet

Jeg går mye til legen pga div sykdommer, men har tenkt litt på å ta en årlig kontroll av alt mulig annet.

For når jeg blir dårlig så sjekker de alt som har med f.eks. hjertet og blodet å gjøre, men det kan jo være andre årsaker til at jeg er syk...

Men pleier ihvertfall å ta CRP (infeksjonsprøve) sånn innimellom, neten hvis jeg mistenker noe, eller etter sykdom for å være helt sikker

Skrevet (endret)

Jernlager.

B12 lager.

Kolesterol.

Stoffskiftet.

Blodsukker.

Det er de som er på min liste, men jeg får aldri rotet meg av gårde.

Endret av Iceglow
Skrevet

jeg har vært flink... jeg har bestillt meg time for å ta stivkrampesprøyte... tar det sammen med årlig GU sjekk

Skrevet

Jeg går kun til legen når det feiler meg noe. Går som regel flere ganger i året uansett, er noe støtt.. :forvirret:

Skrevet

Hei!

Så lurt! Hvis du ikke er mye syk, og bruker legen din lite, så kan det jo være greit å ha en årlig sjekk, sånn i tilfelle :)

Jeg er og jevnlig til lege, men, prøver en gang i året å ta en generell sjekk av meg og mitt, da tar han blodprøver, b.t., puls, respirasjon, g.u. ca 2.hvert år.

Blodprøvene legen tar, inneholder en hel del, de har nok en sånn ¨fellesliste¨ de bruker for vanlige pasienter, som i utgangspunktet ikke har noen tegn på at de feiler noe.

:)

Skrevet

Går ikke til lege hvis jeg ikke er syk, men en GU i ny og ne tar jeg.. men ikke så ofte som jeg burde tror jeg

Skrevet

Går til årlig legesjekk (blodprøver, urinprøve etc), tannlegen en gang i året, og GU en gang i året + reglemessing mammografi. Blir kalt inn automatisk, og slipper å tenke på det.

Skrevet

GU blir man jo innkalt til hvert tredje år.

Jeg går ikke til legen dersom det ikke er noe spesielt jeg vil ha sjekket opp.

Skrevet
For første gang har jeg bestillt lege time for å sjekke allmenntilstanden min. Er frisk men tenkte det var greit å ta litt blodprøver osv.

Pleier dere å gå til legene en gang i året?

Hva er det man bør sjekke egentlig?

Du kan jo ta en del tips fra de andre her. Ellers kan du sjekke sykdommer om det er noen som er arvelige i familien. I min familie er det mye diabetes og andre sykdommer som jeg pleier å sjekke.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg går også til legen når jeg er syk. Blodtrykket mitt kan jeg måle når som helst egentlig. Eller er det GU hvert tredje år ca.

Skrevet

Er mange bedrifter som har årlig legesjekk. Synes ikke det er så dumt.

Men ellers så går jeg bare til legen når jeg er syk.

Skrevet

Er til lege før allergisesongen og ellers om jeg blir syk eller må ta blodprøver (sjekke serum av epilepsimedisin og jerninnhold)

Er på sykehuset til MR og EEG sjekk hvert halvår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...